|
||||
|
||||
wishful thinking. אני מכיר לא מעט יהודים שמרגישים שייכות מלאה למקומות בהם הם גרים, ולא מעט ישראלים שלא מרגישים שייכות מלאה ליישות התיאוקרטית שמתפתחת כאן. |
|
||||
|
||||
למה אתה מכריח אותי לקורא לגודווין בשם המפורש? רמז לא מספיק? תראה, היו הרבה יהודים שהרגישו מצויין במקום בו הם גרו עד... שהם גורשו במקרה הטוב, או נרצחו במקרה הרע. הדרך היחידה שלפעמים היתה פתוחה היא התבוללות עד לבלי הכר. כלומר, אם יהודי רוצה להשאר יהודי, וגם להרגיש שייך באמת למקום מגוריו, הוא חייב להיות כאן במדינת ישראל. תיאוקרטית או לא. יש לך זכות לשנות כאן את המצב בדיוק כמו לי ולכל יהודי אחר, אז אל תתבכיין על התאוקרטיה. מלבד זאת צריך דמיון מאוד מפותח וראיה לטווח ארוך (שכנראה יש לך קמצוץ ממנה), כדי להתלונן על התאוקרטיה שבועות מספר לאחר שבג"ץ התיר את מכירת החזיר לפי רוב בשכונה. |
|
||||
|
||||
אני לא מתבכיין, או ליתר דיוק בהודעה המדוברת לא התבכיינתי, אלא ציינתי עובדה. אם את רוצה להסתמך על ההיסטוריה, הרי שגם היהודים שחיו בארץ הזאת ''גורשו במקרה הטוב, או נרצחו במקרה הרע''. אם עושים את החשבון הזה, קשה לראות שישיבה בארץ בטוחה יותר מישיבה בברוקלין או בסידני. |
|
||||
|
||||
הישיבה כאן היא לא יותר בטוחה אולי, אבל היהודים כאן מרגישים הרבה יותר שייכות ובטחון בלהיות כאן כיהודים מאשר בכל מקום אחר בעולם. הבדל משמעותי ביותר בין ''גורשו ונרצחו'' כאן ושם, זה שכאן, זה קרה רק כאשר העם כולו הפסיד במלחמה, ושם, זה השכנים עשו לך את זה בלי שתהיה לך יכולת להתגונן. כלומר אם אתה שכחת שאתה ''ז'יד'' או ''סאל ז'ויף'', הם לא. כבר אלפיים שנה הם ואנחנו לא שוכחים. |
|
||||
|
||||
זה בדיוק מה שניסיתי להגיד לך: לא *כל* היהודים מרגישים כאן יותר שייכות ובטחון. אם את חושבת שאני מרגיש שייכות כלשהי ליהדות של מר פז או שלך, אולי כדאי שתתעוררי. לגבי הבטחון, אני לא חושב שיש הרבה מקומות בעולם בהם מרגישים פחות בטוח. ובעניין אלפיים שנות: רק מיעוט קטן מהעם נשאר יהודי, כך שאפשר להגיד שרוב העם שכח גם שכח. |
|
||||
|
||||
הא! אבל מי ששכח הוא לא העם. אתה לא שם לב למעגליות. |
|
||||
|
||||
זה מתחיל להזכיר את ההגדרה של אפו לבינה מלאכותית. מי ששכח היה (חלק מ)העם, וברגע ששכח הוא חדל להיות כזה. |
|
||||
|
||||
לא טענתי ש*כל* היהודים מרגישים כאן שייכות וביטחון. בהחלט יש יוצאים מן הכלל, שלא מפריעים לכלל שאמרתי להיות נכון. אתה לא ממש קראת את מה שכתבתי- הבהרתי שבאמת השיטה היחידה להרגיש טוב בארצות הגלות היתה התבוללות. ואכן יש לא מעטים שבחרו בדרך הזאת. לא תמיד זה עזר להם, אבל לעיתים כן. מה שאמרתי הוא שאתה לא יכול להיות יהודי, ולהרגיש שייך בשלמות למקום אחר, מלבד מדינת ישראל. לכן הברירה העומדת בפני *היהודים* הללו היא או לחיות במקומם בגלות, או להעקר ממקומם כדי לחיות במולדתם. |
|
||||
|
||||
יוצאים מן הכלל? אולי. אני לא לגמרי בטוח מה בכלל ומה היוצא. יצא לך משפט משעשע מאד, שצריך להעביר לסדרת הכתבות על פרויד: "אתה לא יכול להיות יהודי, ולהרגיש שייך בשלמות למקום אחר, מלבד [ב]מדינת ישראל". אני מבין, כמובן, את מה שניסית להגיד כאן, אבל חוששני שגם בעניין זה העובדות לא ממש תומכות בתיאוריה שלך. |
|
||||
|
||||
לא הבנתי את הקטע עם הטעות שלי ופרויד. לפעמים צריך להסביר לי לאט כדי שאני אבין מהר. |
|
||||
|
||||
המשפט "אתה לא יכול להיות יהודי, ולהרגיש שייך בשלמות למקום אחר, מלבד [ב]מדינת ישראל" עשוי להיקרא כ"רק במדינת ישראל אתה יכול להיות יהודי ולהרגיש שייך בשלמות למקום אחר". |
|
||||
|
||||
"עד שהם גורשו במקרה הטוב, או נרצחו במקרה הרע". פשוט, להכין ממחטות. בתור פושע אוסלו, חילוני למהדרין, האם צפוי לי במדינתך העתידית המקרה הטוב, או המקרה של אמיל ויצחק? |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |