|
||||
|
||||
בס"ד בס"ד ההסבר המדעי היום , שכדור הארץ מסתובב סביב צירו, תואם היטב לדברי הזוהר הקדוש. ...ואל תתמה על כך שדעה זו שונה מדעת הרמב"ם, משום שהרמב"ם נתן לנו בדבריו מקום לחלוק במידה ויתגלו תגליות מדעיות חדשות שיסתרו את דבריו. כפי המובא בהלכות קידוש החודש פרק י"ז הלכה כ"ד... ועל מה שכתוב בתנ"ך שמש בגבעון דום. התורה דברה בלשון של בני אדם ותיארה את הדברים שלא באופן המדעי שבהם התרחשו אלא באופן הפיזי כיצד שהתגלה לעיני הבריות. אם לא היה כך הדבר, בני אדם לא היו יכולים להבין את התורה ולהעבירה הלאה במסורה והכתוב היה משתבש בפי הבריות כפי שקרה לצדוקים והקראים. גם היום אנחנו אומרים השמש זורחת ולא אומרים השמש מזדרחת, למרות שאנחנו יודעים שכדור הארץ מסתובב סביב עצמו. גם אם נאמר שהרב משה כתב את הזהר הוא חי בערך לפני 480 שנה איך הוא יכל לדעת את הפרטים הבאים: "כל ישובא מתגלגלא בעיגולא ככדור (כל הישוב - כלומר, העולם והאנושות שעליו - מתגלגל בעיגול ככדור) איך הוא ידע שהכדור מסתובב. אלין לתתא ואלין לעילא (אלה - כלומר, חלקם - מתגוררים למטה, בתחתית הכדור, ואלה למעלה) איך הוא ידע שיש אנשים בצד השני של הכדור.? וכל אינון בריין משניין בחזווייהו משנויא דאוירא, כפום כל אתר ואתר, וקיימין בקיומייהו כשאר בני נשא. (וכל אלה הבריות - המתגוררים בחלקים השונים של הכדור - שונים בחזותם - בצבעם, בקלסתר פניהם, וכדו´, - מחמת שינוי מזג האויר, כפי מזג האויר של כל מקום ומקום. אולם עומדים הם כשאר בני אדם). איך הוא ידע על כוח המשיכה?. ועל דא אית אתר בישובא (ועל כן יש מקום בעולם) כד נהיר לאלין, חשיך לאלין. לאלין יממא, ולאלין לליא. (כאשר אור לאֵלֶּה, חושך לאלה. לאלה יום, ולאלה לילה) ואית אתר דכוליה יממא, ולא אישתכח ביה ליליא בר בשעתא חדא זעירא. (ויש מקום בעולם שמואר תמיד ולא יימצא בו לילה אלא זמן מועט) וכו´. ויש מקום בעולם שמואר תמיד ולא יימצא בו לילה אלא זמן מועט דהכי כתיב (שכך כתוב) אודך על כי נוראות נפליתי נפלאים מעשיך! (תהילים קלט) ורזא דא איתמסר למאריהון דחכמתא (וסוד זה נמסר לבעלי החכמה - חכמת התורה) וכו´." איך לפני 480 ידע שיש בקוטב מצב שיש אור תמיד והלילה יהיה מועט.? ויש מקום בעולם שמואר תמיד ולא יימצא בו לילה אלא זמן מועט לא רק בחציו העליון מתגוררים בני אדם, אלא גם בחציו התחתון. ג. גם בני האדם שבמחצית הכדור התחתון קיימים ועומדים (כלומר רגליהם דורכות על אדמת הכדור) כשאר בני האדם שבמחצית העליונה. כח המשיכה. ד. על אף הדמיון והשוויון בצורת בני האדם ובמצבם שבשני חלקי הכדור, חזות פניהם, צבעם, וכדו´ שונים ממקום למקום (כושים, אדומי העור, צהובי העור וכו´). ו. בחלק מן העולם, כאשר לאלה יום לאלה לילה, וכשלאלה לילה לאלה יום. ז. ויש מקום בעולם שמואר תקופה ארוכה וחשוך זמן קצר. * חכמי תורת ישראל היו מודעים לעובדה שהמידע שבידם איננו ידוע לאנשי המדע דאז, ואף אמור להיות תמוה ומוזר בעיניהם. בסוף דברי הזוהר הנ"ל חז"ל מגדירים מידע זה בשם סוד. חכמינו ז"ל גם מצהירים שמקור המידע אינו באמצעות מחקר שבוצע, אלא כך נמסר להם, לבעלי חכמת התורה. ("ורזא" דא "איתמסר" למאריהון דחכמתא). כלומר מקור המידע אינו טבעי, אלא תורני. חכמינו ז"ל גם מצהירים שמקור המידע אינו באמצעות מחקר שבוצע, אלא כך נמסר להם, לבעלי חכמת התורה. ("ורזא" דא "איתמסר" למאריהון דחכמתא). כלומר מקור המידע אינו טבעי, אלא תורני. כוח המשיכה לא היה ידוע אז. לכן הוא ידע שיש אנשים בצד השני של כדור הארץ ולא ידע שהם עומדים על רגליהם. על קדמות הזהר |
|
||||
|
||||
אני משתאה ונפעם. אם רק יימצא גם הדג שאינו שוחה בשבת, אני חוזר בתשובה, ואם יתגלו גם העכבוצים המופלאים והכינים שנוצרות מן העיפוש, אני תורם משכורת חודשית אחת לישיבה לפי בחירתו של יורי זלוטניק (גולדמן? גולדין?). במלים אחרות: כשכל-כך הרבה אנשים מפטפטים כל-כך הרבה פעמים על כל-כך הרבה דברים בהם אין להם מושג, גם מטאטא יורה וגם תרנגול עיור מוצא תולעת. או שלדרבי חוקים משלו. |
|
||||
|
||||
ואני דווקא מופתע מההתעוררות המחזורית של הפתילים הללו עם הגזור-הדבק השבלוניים. האם אחד מהמשימות בסיום קורס הסייבר-החזרה זה לגגל על מילות מפתח מסוימות ("מעמד הר סיני" , "דעת אמת", אלוהים+אין ) ולבצע התקפת DOS מבוזרת? |
|
||||
|
||||
תזהר, אתה מתחיל להשמע כמוהם. |
|
||||
|
||||
אם זאת הטעות היחיד שמצאת בכתובי עד היום, עליך להבין שיש לזה כוונה נסתר. |
|
||||
|
||||
בקטבים הלילה אורך כחצי שנה. הרבה יותר ממעט זמן. |
|
||||
|
||||
כן, וגם היותו של כדה''א עגול ידועה עוד מימי היוונים. אבל אני לא חושב שיש טעם לתקן את המצטטים הללו. |
|
||||
|
||||
"כל ישובא מתגלגלא בעיגולא ככדור (כל הישוב - כלומר, העולם והאנושות שעליו - מתגלגל בעיגול ככדור) איך הוא ידע שהכדור מסתובב. אלין לתתא ואלין לעילא (אלה - כלומר, חלקם - מתגוררים למטה, בתחתית הכדור, ואלה למעלה) איך הוא ידע שיש אנשים בצד השני של הכדור.? וכל אינון בריין משניין בחזווייהו משנויא דאוירא, כפום כל אתר ואתר, וקיימין בקיומייהו כשאר בני נשא. (וכל אלה הבריות - המתגוררים בחלקים השונים של הכדור - שונים בחזותם - בצבעם, בקלסתר פניהם, וכדו´, - מחמת שינוי מזג האויר, כפי מזג האויר של כל מקום ומקום. אולם עומדים הם כשאר בני אדם). איך הוא ידע על כוח המשיכה?. ועל דא אית אתר בישובא (ועל כן יש מקום בעולם) כד נהיר לאלין, חשיך לאלין. לאלין יממא, ולאלין לליא. (כאשר אור לאֵלֶּה, חושך לאלה. לאלה יום, ולאלה לילה) ואית אתר דכוליה יממא, ולא אישתכח ביה ליליא בר בשעתא חדא זעירא. (ויש מקום בעולם שמואר תמיד ולא יימצא בו לילה אלא זמן מועט) וכו´. |
|
||||
|
||||
איך הוא ידע שהעולם עגול? כי הוא קרא כתבים מצריים שקדמו לו במאות שנים, כנראה. המצרים הרי גילו שהעולם עגול, ובניגוד למי שאתה מצטט הם גם מדדו את ההיקף והשאירו מידע מדויק ולא רמזים מטופשים. איך הוא ידע על כוח המשיכה? כשתמצא שם בכתבים משהו ששקול ל= G*m1*m2/R^2 תודיע לנו. |
|
||||
|
||||
אין צורך להתרגש יותר מדי וזה לא שמישהו כאן עוד ישכנע מישהו במשהו, הכל כבר דוסקס. דוד בן פורת הוא חבר טוב שלנו כבר מזמן, ומדי פעם הוא חוזר לשם רענון המצב. למשל הפתיל החל מתגובה 75865, וכן גם תגובה 107084, ותשובתו הניצחת של ערן, מיד אחריה. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |