|
||||
|
||||
מילא להגיד על אוניברסיטת ת"א שהיא נוחה, אבל חיי חברה??? לרגע התבלבלתי וחשבתי שאולי טעיתי ובעצם אני לומדת כבר שנתיים במקום אחר. לא שזה רע (בעיני אוניברסיטה אינה, וגם לא צריכה להיות מועדון חברתי). ובאשר ליהירות השחצנית: אחרי בלונדיניות תמיד צריך לרוץ. וביננו, מה זה אומר על אוניברסיטה שיש לה שיווק אגרסיבי? שהיא איכותית? שהיא מעניקה לבוגריה יוקרה מקצועית? שהיא בית מדרש אמיתי להעמקת החשיבה והידע ? או שהיא התבלבלה לרגע וחשבה שאולי כדאי להתחפש לחנות נעליים? מוסד אקדמי אינו - ולא צריך להיות בעיני- כמו מפעל למוצרי חלב. להיפך, דווקא השתיקה יפה לאוניברסיטה שמכבדת את עצמה. מוסד אקדמי איכותי אמיתי לא צריך לרוץ ולחפש לו תלמידים (ותלמידות- לי באופן אישי שלח נשיא הטכניון הצעת לימודים הביתה) בין ההרים והגבעות. שמו הולך לפניו- ונישא על ידי בוגריו ותלמידיו ברמת הלימודים, וחוקריו ברמת המחקר. לא הארוורד, לא MIT, לא ייל, לא אוקספורד ולא קיימברידג' משווקות את עצמן. התלמידים באים לבד. ככה זה עם בלונדיניות. יחי הבלונד. |
|
||||
|
||||
חושבני שלומית שאת טועה מאד. כל האוניברסיטאות המכובדות הנ"ל (במיוחד האמריקניות) משווקות את עצמן. אף מוסד לא יכול להרשות לעצמו שסטודנט/ית מוכשר/ת עם אפשרות להגיע לא תגיע מפני שלא נתנו עוד "פוש" קטן בכיוון המתאים. המוסדות עצמם מתחרים על בוגרי התיכון המצטיינים ומחזרים אחריהם. נכון שעבודתם קצת יותר קלה כי שמם הולך לפניהם, אבל יש תחרות בין כמה מוסדות באותה רמה (MIT אולי לא צריך להתחרות מול אוניברסיטת אלסקה אבל הוא כן צריך להתחרות מול הארווארד על אותה סטודנטית). והרי אפילו הצבא האמריקני מחזיק מחלקה לשיווק ויחסי ציבור וגם הצבא שלנו חוטא בכך, ואם תרצי פירוט אני אשמח לתת. - אסף |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |