|
||||
|
||||
על פי ההלכה יש להעמיד את הכלב לדין בפני בית דין של 23 שופטים (ככל מקרה רצח) ולהוציאו להורג אם ימצא אשם. נראה לי שאם הוא עשה את המעשה, גם אם לא הוזהר קודם הוא חייב מיתה. |
|
||||
|
||||
בספר "ההסטוריה של העולם ב 10 וחצי פרקים" מאת ג'וליאן בארנס, יש סיפור שמזכיר את זה- תובעים לדין טרמיטים. |
|
||||
|
||||
אתה לא רציני בעניין האזהרה מראש, נכון? |
|
||||
|
||||
נראה לי שיעקב התכוון לאזהרת הבעלים. במקרה דנן היה הכלב קרוב להיות ''שור מועד'', שכן כבר המית כלב אחר, ועל פי העיתונים גם הועד בבעליו. |
|
||||
|
||||
''מועד לאדם לא הוי מועד לבהמה''. אפשר גם לטעון ש''אמסטף מועד לעולם'' ואין צורך בהתראה. |
|
||||
|
||||
אני חושב שלענייננו השאלה היא אם מועד לבהמה הווי מועד לאדם. התשובה הפשוטה היא ''לא'', אבל זה לא ברור לגמרי. הרמב''ם, למשל, מונה שור שהמית שלוש בהמות בין המחייבים כופר. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |