|
||||
|
||||
אבל חבתו של היטלר לגלידת תות לא הולידה הרס, חורבן וארבעים מיליון הרוגים ונרצחים. אפאטיות מעודדת את ההיסטוריה לחזור על עצמה, וכיוון שההווה והעתיד בנויים על העבר, מן הראוי שנתחשב בו. |
|
||||
|
||||
היסטוריה יכולה לשמש כלי טוב ללימוד לקחים ולהסקת מסקנות - אך היא *אינה* צריכה לשמש בסיס להתנהגות בעתיד. הסיבה לנטיה של ההיסטוריה לחזור על עצמה היא בדיוק זו: חשיבות היתר המיוחסת לה. אני עשיתי לו - הוא החזיר לי - אני כיליתי בו זעמי - הוא השיב - וכך עוד ועוד עד סוף העולם, כאשר הצידוק היחיד הוא "עוול היסטורי", "צדק היסטורי" ועוד חרחורים. די! |
|
||||
|
||||
יש הבדל בין התבססות על ההיסטוריה לבין נקמה. אני צריך לדעת מה הערבים עשו לי, מה אני עשיתי להם וכו', כדי להיות אובייקטיבי בניסיון שלי לפתור סכסוכים ולתקן עוולות. זה שיש פאנטים שחושבים שעוול היסטורי מתקנים ע''י ירי במתפללים, פיצוץ אוטובוסים או מחנות השמדה, לא אומר שאי אפשר ליישב ויכוחים היסטורים בדרכי שלום. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |