בתשובה לאורי פז, 03/06/04 15:23
*** המפגש ייערך ביום ששי, 18/6 *** 223403
(בעצם, גם השאלה לא ממש ברורה לי).
*** המפגש ייערך ביום ששי, 18/6 *** 223409
הוא מדבר על המשתתפות והמשתתפים וייתכן שהוא מתכוון - האם האופי של הדיונים מזכיר קצת אופי של *יונים. בתור בחור דתי, הוא לא יכול להרשות לעצמו פעילויות כאלה.
*** המפגש ייערך ביום ששי, 18/6 *** 223410
אני מקווה מאוד שלא לזאת הוא התכוון.
*** המפגש ייערך ביום ששי, 18/6 *** 223430
השאלה שלי הייתה ועודנה: לשם מה יש להתכנס על מנת להתדיין, מה לא מספיק טוב בדיוני האייל הנוכחים? ובמה בדיוק יהיה שונה אופי הדיון המתעתד מאופי דיוני האייל באתר, פרט לעניין ה"פנים אל פנים"?
*** המפגש ייערך ביום ששי, 18/6 *** 223436
לפחות שינוי אחד משמעותי: אני לא אהיה שם.

(אלמונים, היכונו!)
*** המפגש ייערך ביום ששי, 18/6 *** 223563
לעזאזל, חשבתי שסוף סוף אזכה לראות את השוטה.
*** המפגש ייערך ביום ששי, 18/6 *** 223565
אם כך בוא לכנס האלמונים. הפעם מתוכננת הילולה של ממש (פרטים יבואו).
*** המפגש ייערך ביום ששי, 18/6 *** 223568
אה, לא ראית? הנה תמונה שלו:
*** המפגש ייערך ביום ששי, 18/6 *** 223602
נדמה לי שהשכ''ג כבר הכחיש מעל מלבני האייל את הטענה כאילו הוא ג'ורג' בוש (אני לא זוכר אם סניור או ג'וניור).
*** המפגש ייערך ביום ששי, 18/6 *** 223619
אכן הכחשתי, ואני מוכן להכחיש שוב: איני בוש הצעיר, ואני מסרב לענות על השאלה אם אני בוש האב או בוש ונכלם. בכלל, הקלות בה כל אחד מנכס לעצמו את התואר "שוטה" מתחילה לעצבן אותי.
*** המפגש ייערך ביום ששי, 18/6 *** 223635
מזכיר לי בדיחה ששמעתי פעם.

חוזר בתשובה עובר דירה ומגיע בפעם הראשונה לבית הכנסת המקומי. באיזשהו שלב הרב ניגש לארון הקודש, כורע ברך, מכה לעצמו בחזה ואומר "חוטא שכמוני! אני לא ראוי לרחמי שמים! אינני ראוי!".
אחרי כמה דקות החזן מצטרף אליו ובדמעות קורא: "אני לא ראוי! אני לא ראוי!". אחר כך עוד שני אנשים מהשורה הראשונה מצטרפים ועושים את אותו הדבר.
החוזר בתשובה נפעם ממה שקורה כנגד עיניו. גם הוא קם מהמקום, ניגש לארון, כרע ברך וקרא: "חוטא שכמוני! אני לא ראוי!"
ואז הוא שומע את הרב לוחש לחזן: "פסססט, חזקל, תראה מי חושב שהוא לא ראוי."
*** המפגש ייערך ביום ששי, 18/6 *** 223865
זה באמת השכ"ג? ואם כן, היכן ובאיזה הקשר?
*** המפגש ייערך ביום ששי, 18/6 *** 223869
זה לא השכ"ג. זו רק התמונה הראשונה שקפצה לגלעד כאשר הוא פנה אל הדוד גוגל. הוא גם לא בוש (או לפחות כך הוא טוען).
*** המפגש ייערך ביום ששי, 18/6 *** 223878
אני מבקש לא להוסיף את ה''א הידיעה לשמי, אלא במקרה שמדובר על הרשכ''ג (כמו הרמב''ם). והתמונה ההיא לא רק שאינה אני, גם האוחז בה מדבר על אידיוט אחר ואינו מעיד על עצמו.

אותי אפשר לראות בתמונה מכנס האלמונים שנתתי אליה קישור פעם. תמונה מעודכנת תתפרסם אי''ה לאחר הכנס הבא.
*** המפגש ייערך ביום ששי, 18/6 *** 223933
זו כבר בעייה שלך בהבנת הנקרא - הנ"ל מ http://www.ethicalarts.org/febgallery/global.jpg מעיד על עצמו עדות כפולה: אני אפרסק, שוטה הכפר הגלובלי.
*** המפגש ייערך ביום ששי, 18/6 *** 223938
אז חסר לו "a". מצד שני אם הוא אידיוט, אולי אפשר להבין את זה. מכל מקום, לכל היותר הוא "אידיוט הכפר הגלובלי", ובאלה אין מחסור.
*** המפגש ייערך ביום ששי, 18/6 *** 223941
לא חסר לו כלום אם קוראים את זה נכון.

(ואני גם חושב שהביטוי village idiot הרבה יותר מקובל. לא חושב שאי פעם קראתי על הvillage fool)
פלגיאט! 223946
*** המפגש ייערך ביום ששי, 18/6 *** 223948
הוא שאמרתי. יש המון אידיוטים, אבל רק שוטה אחד.
*** המפגש ייערך ביום ששי, 18/6 *** 224380
מה זאת אומרת "לא להוסיף את ה"א הידיעה לשמי"? ה"א הידיעה היא חלק בלתי נפרד משמך: שוטה *ה*כפר *ה*גלובלי, ולא שוטה כפר גלובלי. לא אנחנו הוספנו אותה לשם(1), אלא אתה במו ידיך.

__
(1) במסגרת הליברליות שאני מפגין לאחרונה - נקד כאוות נפשך.
*** המפגש ייערך ביום ששי, 18/6 *** 223439
במובן מסויים, יש יתרון למפגש פנים אל פנים - הרבה מהדיונים באייל נגועים בnet bravado - צורת התבטאות חריפה ופוגענית יותר מהמקובל בשיחה רגילה, וזאת בגלל האופי הטקסטואלי והאלמוני שלובשים הדיונים ברשת.

אחרי שפגשת אדם פנים אל פנים, לעומת זאת, רבים יותר הסיכויים שהדיונים הוירטואליים העתידיים בינכם יהיו רגועים יותר, וסביר שגם יגיעו יותר רחוק - שזה בעצם היתרון של דיונים ברשת. ברשת אפשר לנהל את הדיונים לאורך יותר זמן, ולהשקיע יותר מחשבה במה שאתה כותב. net bravado שוחק את היתרון הזה.
*** המפגש ייערך ביום ששי, 18/6 *** 223691
גילעד מקווה שאתה בא ועושה לנו דיביטינג
*** המפגש ייערך ביום ששי, 18/6 *** 223705
אני גם מקווה לבוא, צריך לסדר את הלו''ז...
*** המפגש ייערך ביום ששי, 18/6 *** 223533
בשבע מלים אתה שואל שאלה ("לשם מה יש להתכנס?") ועונה עליה ("על מנת להתדיין"), מה שלא משאיר הרבה מקום לתשובה. אולי לא מתכנסים על מנת "להתדיין"?

אם בכלל יהיה דיון, סביר שאופיו יהיה שונה במובנים רבים מהדיונים באתר. אנשים שמדברים לא נוטים לעשות זאת ע"י חליפת פסקאות ארוכות ושתיקות של דקות, שעות או ימים.
*** המפגש ייערך ביום ששי, 18/6 *** 223558
הפעם אתה סתם קופץ. מר פז יוצא מההנחה שהכינוס הוא לצורכי התדיינות, ומנסה להבין מה יש בהתדיינות בע"פ שאין בזאת שבאייל (התשובה הברורה היא, כמובן, כיבוד). לכן, הסיפא במשפט אינו תשובה על השאלה שנשאלה אלא הבהרה שלה - כאילו המשפט אומר: לשם מה יש להתכנס על מנת להתדיין, שעה שאנחנו עושים זאת ממילא באייל.
*** המפגש ייערך ביום ששי, 18/6 *** 223587
טוב, אחת ולתמיד - במפגשים אין ממש התדיינות בנוסח האייל. יש מפגש חברתי, משחקים, ולאחרונה גם מוזיקה. אה, וכיבוד קל. ואני תמיד מגיע עם חולצת מיץ פטל.
*** המפגש ייערך ביום ששי, 18/6 *** 223810
נו, לא ברור? נוכל ללכת מכות!
*** המפגש ייערך ביום ששי, 18/6 *** 223814
תכין דבר תורה קצר (ושאר הזמן מאליו יתמלא בדיון סוער).
*** המפגש ייערך ביום ששי, 18/6 *** 223815
למשל ''ואהבת לרעך כמוך''.
*** המפגש ייערך ביום ששי, 18/6 *** 223901
אם אתה בא למפגש, אני האורח אכבד *אותך* בוורט, על מנת ששאר הזמן מאליו יתמלא בדיון סוער.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים