|
||||
|
||||
אני לא מוכן לשלם מס הכנסה עבור להקת המחול העירונית של רעננה, אז כמובן שמהחודש הבא אפסיק לשלם מיסים. השירות בצבא איננו שירות נקודתי, בהמצאותך בחברון אתה מאפשר לחייל אחר להתאמן או לשמור על גבול הצפון. כינוי חברון בשם ישוב קקיוני הוא דמגוגיה. אתה מתעלם מהעובדה שאנשים שם מייצגים לפחות חצי מהעם (כן גם אותי תושב ה,מרכז', והעובדה שהעם מחליט ללא הרף להשאיר אותם שם, אומרת הכל. הא ועוד משהו... ביום בו התגייסתי (גולני) ביקר הרמטכ"ל בבקו"ם ושאל מי מכל מתגייסי החטיבה מתל אביב. התוצאות היו 0 חיילים. באותו מחזור גיוס היו לפחות 20 תושבי ישובים קקיוניים מהסוג הנ"ל, ועוד קרוב ל100 בוגרי מכינות קד"ץ שהתחנכו בישובים הנ"ל... מזל שלאותם אוסף סהרוריים יש מעט יותר אחריות לאומית ממך והם אינם מסרבים להגן על תל אביב על אף שרמת העניין שיש להם באותה עיר מוטלת בספק. |
|
||||
|
||||
1. השימוש במלה "מייצגים" הוא, לטעמי ובמקרה שלהלן, דמגוגי. זו מלה נטולת משמעות מעשית. בפועל (אם אתה מתעקש להשוות לת"א, ותוך שימוש במינוחים שלך): כמה יהודים גרים בחברון? כמה בת"א? כמה ערבים (או "זרים" או מה שתרצה) בכל אחד מן המקומות? כמה כח צבאי מופעל בכל אחד מהם? 2. הנסיון לספור כמה מהמתגייסים ליחידה זו או אחרת באו מת"א, גם הוא דמגוגי למרבה הצער. יש עוד יחידות קרביות בצה"ל, והייתי מציע לך לא לזלזל בחלק מה-"ג'ובניקים", שיתכן שביקרו בביתם הרבה פחות ממך במהלך השירות הצבאי. |
|
||||
|
||||
1. יחס כמות_אוכלוסיה\\השקעה כלל אינו ממין העניין. החשוב הוא שאותם תושבים מייצגים יותר מחצי עם (כלומר חצי העם חפץ בהשארותם) ועל כן אף על שמספרם נמוך יש לשמור על מקומם. אם לא הייתי ברור, אנא חווה דעתך על משפט כגון: "אני סבור שהשמירה על מפעלים קיקיוניים כגון שוכני מישור ימין בנגב מיותר ועל כן אינני מוכן לעשות מילואים באותו מקום. 2. לא זלזלתי בג'בניקים ניסיתי להאיר את עינכם שוכני השפלה ספוגי הגופרית בכך שלמרות התבכינויותכם הבלתי פוסקות, לרוב, אותם אוסף תמהוניים הגרים בישובים קיקיוניים הם המגנים עליכם ולא להפך. |
|
||||
|
||||
אהה, יישוב של כמה מאות אנשים, הצורך כ 120-200 מיליון שקל בשנה ומרתק לפחות שני גדודים להגנתו, ממרר את חייהם של יותר ממאה שישים אלף תושבים שאתרע מזלם וחבורה של פסיכופטים חמושים ברשיון ישבו לידם, הוא לא קיקיוני? ישיבה של חסידים מטורפים, שלא עבדו יום אחד בחייהם ואשר מחרפים ומגדפים את השומרים עליהם, היא לא יישוב קיקיוני? תרומתם הצבאית של אנשי הציונות הדתית היא לא רלוונטית במקרה הזה, אתה טועה אם הנך חושב שדעתך נחשבת יותר משל אחר כיוון שאתה שירתת בחטיבת חי"ר הנקראת "גולני". |
|
||||
|
||||
ראשית אני טורח להגיב לך משוב שקיבלתי את הרושם שאתה לוחם שכועס נקודתית על המערכת. אם אתה מחבורת ה'גדעון לווים' שמסתובבים כאן חופשי, חבורת הצבועים שמנצלים את כל שהמדינה מחד ומאידך לא תורמים מאומה בתואנה שהמדינה נצלנית, ראה את דברי כאילו לא נכתבו. ולעניין, נראה שלא הבנת את הפואנטה. אהה, יישוב של כמה מאות אנשים, הצורך כ 120-200 מיליון שקל בשנה --וכמה עולה גבול הצפון? ומרתק לפחות שני גדודים להגנתו --וכמה ישנם ברכס רמים? ממרר את חייהם של יותר ממאה שישים אלף תושבים שאתרע מזלם וחבורה של פסיכופטים חמושים ברשיון ישבו לידם --שנאה ובערות שלך. ישיבה של חסידים מטורפים, שלא עבדו יום אחד בחייהם --כנ"ל. ואשר מחרפים ומגדפים את השומרים עליהם --שקר וכזב, אם בכלל קיימים כאלו הם מיעוט שבמיעוט. תרומתם הצבאית של אנשי הציונות הדתית היא לא רלוונטית במקרה הזה --הם אותם סהרוריים מהרשימה שהזכרת כרגע. אתה טועה אם הנך חושב שדעתך נחשבת יותר משל אחר כיוון שאתה שירתת בחטיבת חי"ר הנקראת "גולני". --אין עם מי לדבר. אפילו לא טרחת להבין מה כתבתי. |
|
||||
|
||||
שקלתי רבות את תגובתי זו, נראה שאתה כועס מאד ותגובתך אמוציונלית, אנסה להשיב בנקודות: 1. דעתו של אזרח נחשבת גם אם הוא "לא תורם מאומה", היא נחשבת בדיוק כמו דעתו של אדם "שתרם הכל". אם אנו לא חושבים כך, אין טעם להמשיך את הדיון. 2. ההשוואה בין גבול הצפון לחברון היא מקוממת, איני חושב שיש להסביר את הבעיתיות כאן. 3. שנאה? בהחלט, אני בטוח אם תסלח לי כשאני שונא עד כלות את הבריונצ'יקים שהופכים עגלות בשוק של חברון, את הילדים היורקים על זקנים וחיילים ואת הנשים הצרחניות אשר שופכות שפכים על עוברי אורח. בערות? לא נראה לי, כל מה שציינתי הופיע בתקשורת ובסיפורים של חיילים ששרתו שם. 4. השפלות שהמתנחלים מעבירים את החיילים? הרבה חיילים מעידים על כך, אני מסכים שרוב המתנחלים לא נוהגים כך, אבל המיעוט הקיצוני וכמו כן החסידים השונים נוהגים כך לעיתים. 5. תרומתם של אנשי הציונות הדתית לא רלוונטית, אם הם תורמים זה לא אומר שדעתם נחשבת יותר. בדיוק פי שציינתי בסעיף 1. |
|
||||
|
||||
1. הטיעון שלך ביסודו היה 'למה שאני אסכן את חיי עבורם'. זהו טיעון פרטי, שרשאי לטעון אך ורק מי שמשרת, טיעון שכלל לא לוקח בחשבון אינטרסים לאומיים המניח כאילו יהודי חברון במקרה נקלעו לשם ומכיוון שהם אזרחנו צריך לדאוג להם אפילו שאף אחד לא ממש מבין למה. בתגובתך הדגשת את מה שנראה לך כחוסר התרומה של התושבים הנ"ל לחברה ע"מ להצדיק את פינוי המקום. מעבר שוב למבט הצר על פי תגובתך הנ"ל הדבר כלל אינו צריך להוות שיקול. 2. אני כן חושב. 3. מדובר בדיווחים שקריים ומגמתיים. אדרבה, תפגיש אותי עם חייל או שניים שסבלו בחברון מהתושבים, אשמח לשמוע מהם סיפורים מסמרי שער. אם כוונתך לשוטרים, מוטב שתפרט האם אתה מתכוון לששת השוטרים שפיברקו פציעה ע"מ לצאת לחופשה (כפי שהעיד המפכ"ל בכלי התקשורת) או לשוטר יס"מ ש"נדקר" בדיווחי כרמלה מנשה על ידי יהודי בניגוד לעדויות כל חבריו. בקיצור אתה יונק את יחסך הסטראוטיפי לתושבי חברון שמן הסתם 95 אחוזים מהם יותר רגועים שלווים ולא אלימים מ95 אחוזים מהאנשים שאתה מכיר, הישר מצינורות הביבים של חבורת עיתונאים ציניים ושפלים. 4. הייתי חייל, הייתי מתנחל אין לי מושג על מה אתה מדבר. אתה מתכוון אולי לשוטרים? על ההשפלות שסופגים בלשי מחלק הסמים במרחב גוש דן מרקדני מסיבות האסיד כבר דיברנו? (וסליחה מהחברים. אין מקום להשוואה הדוגמא ננקטה ע"מ לסבר את האוזן בלבד) |
|
||||
|
||||
As to those who curse and swear at their protectors: this minority of minority includes, for instance, many Hebronites. As I've said before, many enlisted men would rather go AWOL than spend more time protecting Hebron.
|
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
And by the way, though the extremist settlers constantly claim that they represent at least half of the people in Israel, I've never seen them give any evidence to this. In fact, from the polls that I've read in Ma'ariv, it seems that most of the people in Israel would not mind us retreating from some of the settlements as part of a peace accord. Just because it's now not likely that there will be any kind of accord any time soon, doesn't mean that the people have suddenly become fond of the extreme settlers, who, by the way, are to my opinion showing the results of spending time around fanatic Muslims, rather, it means that they conclude, just as I do, that leaving the settlements _now_ would be, as I have said before, a strategic faux pas, in our dealings with the Palestinians, and our neighbours in general.
|
|
||||
|
||||
וכמה אחוזים לדעתך "לא יביעו התנגדות לוויתור על נתניה תמורת הסכם שלום, לו היתה אופציה ממשית שכזו", וכיצד גוזר הדבר את הסכמתי לשרת כמגן על גבולה המזרחי של איקיאה? אין לדיין אלא מה שעניו רואות וההספקולציות מה היה אילו אינם מענייניו בבואנו לדון עם אדון בר-זיק סביב שאלת השירות *עכשיו* בחברון. לו המצב היה כפי שניסית לתאר אותו (לגבי דעת הרוב), הרי שבהזדמנות הראשונה היינו נוטשים והשאלה כלל לא תהיה רלוונטית. |
|
||||
|
||||
אל תסיט את הדיון לנתניה. אתה טענת מספר פעמים שחצי מהעם תומך באי-פינויו של היישוב היהודי בחברון. חד וחלק. אנא הבא סימוכין רציניים (סקר שערך עיתון ''הצופה'' לא נחשב) לטענה זו, או לפחות הפסק להשתמש בה כאילו מדובר בדברים שיש להם אחיזה במציאות. |
|
||||
|
||||
ואם תעקוב אחר הדיון תגלה שתגובתי מיקדה את הדיון בדיוק בשאלה המקורית והיא ההתנהגות בהווה לאור נתוני ההווה. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |