|
||||
|
||||
בדיוק! צריך לדאוג שהיוצרים יישארו עניים ופוריים! :-) אגב, סטינג לא יצר מוזיקה חשובה, או מרעננת, כבר כמעט 20 שנה, אבל זה לא אומר שנגרע משהו מזכותו על הימים הטובים של "פוליס". |
|
||||
|
||||
האגב שלך הוא בדיוק מה שאמרתי על סטינג (או לפחות מה שהתכוונתי להגיד). אני הייתי עושה לו ג'סטה גדולה משאת עשית לו וגם לא הייתי גורע מזכותו על ימי הסולו הראשונים (אחרי תקופת "פוליס"). אולי שמישהו יראה לקשיש המדושן את הסצנה בפארק מהסרט "טריינספוטינג"? ונעבור אל מצעד המפוצצים כסף בתעשיית המוזיקה (ארבעת הגדולים): 4. מדונה ששווה £215m : עם סכום כזה, אני ממליץ על שעורי פיתוח קול בהקדם האפשרי (או שהתוצאות האיומות זה אחרי השיעורים?). 3. Simon Fuller ששווה £220m : האחראי על אופנת תוכניות ה-"POP IDOL" למינהן, מסביב לעולם. 2. Sir Paul McCartney ששווה £760m : עם חיוך מטריד ומדושן עונג על פניו, עדיין מתעקש לשיר בכל תוכנית אירוח, שוב ושוב (ושוב) את "Silly Love Songs" לפחות הוא מזהיר אותנו מראש ע"י: "I'd like to know, 'cause here I go **again** ובמקום הראשון:I love you, I love you, I love you, I love you, I love you, I love you, I love you, I love you...". 1. Clive Calder ששווה £1,235m : הבן-$%^@#$%^& שאחראי לפנינים מוזקליות כגון בריטני, הבקסטריט בויז ו-N'SYNC. כל ארבעת הראשונים מתבקשים להפסיק לפעול "למען" תעשיית המוזיקה בהקדם האפשרי, תודה. המשך הרשימה עפ"י סדר "מפוצצות בכסף"1: 5. Robert Stigwood £200m
6. Sir Mick Jagger £180m 7. Sir Elton John £175m 8. Sting £175m 9. Keith Richards £165m 10. Tom Jones £165m 11. Sir Tim Rice £137m 12. Phil Collins £130m 13. Eric Clapton £120m 14. Ringo Starr £115m 15. Chris Wright £112m 16. David Bowie £102m 17. Ozzy Osbourne £100m 18. Barry and Robin Gibb £94m 19. Charlie Watts £80m 20. Robbie Williams £78m 21. Roger Waters £78m 22. Dave Gilmour £75m 23. Engelbert Humperdinck £75m 24. Rod Stewart £75m |
|
||||
|
||||
לגבי מדונה, הפרימה הואילה בטובה לקחת כמה שיעורים בפיתוח קול לקראת הסרט ''אוויטה''. התוצאות ידועות. |
|
||||
|
||||
יש כאן נקודה עיוורת שנוצרה ע"י הסקרנות המעוותת שיש לרובנו ביחס לידוענים ואנשי תקשורת. האם תוכל באותה קלות לארגן רשימה אישית של המרויחנים המובילים בתחום תעשיית הנשק? נדמה לי שהפושעות הגדולות בתחום זה הן המדינות (כלומר כולנו?). אולי זה המקום לציין כי הרבה מיסודות החברה שלנו נבנו בכספי משפחה שעסקה בסחר בנשק לפני שיכלה להרשות לעצמה להצטמצם לתחום הבנקאות. מצא חן בעיני במיוחד, ג'ורג מייקל (מקווה שדייקתי בשם) שאמר בראיון ב-BBC prime, כי לדעתו הוא מרויח יותר מדי על תקליטיו והודיע כי הוא מקדיש מעתה את כל הסכום לצדקה. |
|
||||
|
||||
המשותף לכל אלה - חוץ מרובי ויליאמס - הוא בעיקר העובדה שהם ותיקים מאוד בתעשיית המוזיקה, כמה עשרות שנים טובות (יותר מארבעים שנה במקרה של חברי הביטלס למשל). זה כמובן תורם לעובדה שהם צברו המון תמלוגים בשנים האלה, וזה כנראה קשור להתייבשות יצירתית מסוימת אצלם עם הזמן. אבל הקשר שאתה יוצר בין התעשרות ממוזיקה ובין ייצור מוזיקה בינונית הוא קשר מזויף. ומסכימה איתך בנושא מדונה - בינוניות במעטפת נוצצת. 1 לאחרונה התרופף לי השריר הסוציולוגי. |
|
||||
|
||||
לא באמת היה לי קייס אמיתי שניסיתי להוכיח (אני לא במצב רוח איילי כבד מחשבה ועומק בימים אלו, אני סתם מקשקש במהלך גיחות קצרצרות לאייל). כמובן שהקשר ברובו מזויף (שאני אגיד בינוניות על Roger Waters? טפו!). לגבי התמלוגים - אולי ההסבר הטוב יותר להצטברות כסף הוא פנייה של מוזיקאים ותיקים (ובעלי שם) אל הפקה בתעשיית המוזיקה (של יוצרים אחרים)? אם זה ההסבר, אפשר לאגד את היוצרים הותיקים עם חבר'ה כמו "Clive Calder" ולהגיע למסקנה שהכסף הגדול לא זורם בתעשיית המוזיקה אל היוצר, אלא אל הקרקס התעשייתי שמסביבו1. _________ 1 שוב, סתם הרהור של הרגע. לא קייס ונסיון לביסוס. |
|
||||
|
||||
בגלל שרובי וויליאמס כזה מוכשר1, הוא עשה כל כך הרבה כסף ב-13 שנה בלבד. 1 טוב, נו, שילוב של כשרון וחיוך מנצח. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |