בתשובה לליאור גולגר, 28/04/01 17:43
על חשיבות החריטה על הדגל 22013
מר גולגר היקר,

אכן מהווה סמל מגן הדוד אובייקט גלוי ומזדקר, האינו משאיר צל של ספק באקסיומת הבנת המדינה ואנשיה את הגדרת עצמם כאזרחיה ותושביה - וזאת כעין חומה בצורה כנגד כל נסיון אכיפת רעיון הפאראמט הדמוקרטי אל לפני רעיון הפאראמט היהודי-אתני.

עליך ועל ציבור הקוראים הנכבדים לתת דעתכם לתופעה נוספת ומיוחדת המאפיינת את המקרה הישראלי דנן; המדובר באחד המקרים היחידים בהיסטוריה המודרנית בהם מאפיל לעיתים קרובות סמל המדינה בדמות מנורה ועלי זית על דגל המדינה בדמות מגן הדוד, דבר אשר על פי רוב אינו מתרחש כלל במדינות אחרות ונוספות, וזאת באמביוולנטיות כה גדולה וחריפה.

באם ניקח ונתבונן לדוגמא בסמל הנשר של היישות המדינית האמריקאית, נווכח חיש מהר כי סמל זה מוגבל בהחלט לסממנים רוטיניים פונקציונאליים בלבד, ממש כסמל הנשר של הרפובליקה הפדראלית של
גרמניה - כל זאת ללא קיום כל זרמי מתח תת מודעיים בהגדרות ראשוניות אלו.

יש בהחלט על כן לשער, כי הסיבה השימוש הנפוץ הנעשה בסמל המנורה מבית ומחוץ הינה מן הסתם על תקן הבעת רצון ומשאלה אובייקטיבית וסובייקטיבית כאחת בכוון הצנעת מתח בלתי בריא זה - דבר המרמז על רצון מסויים להצגת מדינה ציונית זו באפיון אזרחי נייטראלי, בהשוואה למקרה מגן הדוד המחייב לשיטתו.

אגב אורחא - החשבת אי פעם מדוע לא לקחה ואימצה מדינת ישראל את סמל המנורה ועלי הזית כסמל דגלה?

בברכה

א. מאן
על חשיבות החריטה על הדגל 22021
פהההה, איך החיילים שכבשו את אום רשרש היו יוצרים את דגל הדיו אם במקום מגן דוד פשוט, היו נמצאים שם עלי זית ומנורה?!?!?

לעיתים, מר מאן, היופי נמצא בפשטות.
על חשיבות החריטה על הדגל 22034
ואני ממשיך לתהות: האם בגני-הילדים בלוב לא מלמדים אותם איך לצייר את הדגל?
שנצא לטיול לרחוב הירקון? 22023
מתוך סקרנות גרידא, היכן אתה מוצא שסמל המדינה מופיע בישראל בהקשרים שבהם בארה"ב (או בגרמניה) משתמשים דווקא בדגל? דומני כי על כל שגרירות אמריקנית או אירופאית, ממש כמו על כל שגרירות ישראלית, מתנוססים הן הדגל והן הסמל.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים