|
||||
|
||||
אתן לך דוגמא: אני עובד במרכז ירושלים. אני מסיים לעבוד ב-12, וצריך להספיק להגיע לאוניברסיטה עד 12:30. באוטובוס, לא יהיה לי סיכוי. ברכב פרטי, עם כל הפקקים, אני עושה זאת ב-20 דקות. עוד דוגמא: אני יוצא לי לסינמטק ירושלים להצגה של 10:30. הסרט אורך שעתיים וקצת. 12:45, אני יוצא החוצה. אין אוטובוסים. מה אני עושה? ואני לא מדבר אפילו על כך שאין תחבורה ציבורית ביום שבת. |
|
||||
|
||||
אתן לך דוגמה משלי - לא מזמן חשקתי לנסוע למפגש מסוים בתל אביב. מסיבות נוחות בלבד לקחתי את המכונית. למפגש נסעתי לבדי. לאחר 10 דקות של נסיעה די מהירה, נתקעתי בפקק של 20 דקות, בו ב90% לערך מהמכוניות שלצידי לא היו נוסעים מלבד הנהג. לאחר מכן הסתובבתי עוד כרבע שעה כדי למצוא חנייה. בסה"כ הקדשתי לכל העניין 45 דקות. איני בטוח שנסיעה באוטובוס הייתה עושה את הנסיעה קצרה בהרבה במקרה ספציפי זה. אך היא לכל היותר הייתה מאריכה אותה במספר דקות (בייחוד בתהחשב בקיום נתיבי האוטובוסים החדשים). נכון שיש מקום רב לשיפור במערך האוטובוסים הקיים, אך התעלמות ממנו אינה דווקא תורמת לו. ייתכן שבמצב תקין שרי התחבורה לדורותיהם היו מבינים שהתעלמות זאת דורשת מענה וייעול. אך המצב הינו הפוך - ההתעלמות מביאה למחשבה שהמערך הינו מיותר. תהליך דומה עבר על רכבת ישראל עד שכמעט נכחדה. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |