|
||||
|
||||
בגוש קטיף אין ערבים. זה נכון שהגוש קרוב לריכוזי אוכלוסיה ערבית גדולה, במיוחד בח'אן יוניס ורפיח. אבל ארז שדרות יד מרדכי, חוותו של שרון, ויתר הישובים שליד צפון הרצועה קרובים לריכוז ערבי גדול הרבה הרבה יותר: העיר עזה עצמה וסביבותיה. מדוע אין טענה שצריך לפנות גם את הישובים האלה ? בגלל שהבתים בהם לא שוצרים ? אבל כל זה ויכוח אחר שממש אינו שייך לעניין. נגררתי אליו בגלל שת'עצבנתי. הדבר היחיד ששייך לעניין בתגובתך הוא המילה "הבין". וזו בדיוק התמיהה: איך הוא ורבים רבים *פתאום* הבינו. את גוש קטיף, אגב, הקים רבין, שהוא, כידוע, ממש "מבין" גדול. ולהקמת הגוש הוא צרף אז נימוקים מצויינים, במיוחד ה"בטחוניים" שבהם. מעניין שגם הוא לא חשב על גגות שוצריים, והיה צריך לחכות דווקא לאיזה חלום ביעותים של שרון כדי שפתאום כולם יבינו. |
|
||||
|
||||
הפסקה הראשונה שלך חוזרת לעניין הישן של "דין עזה כדין ת"א" שאין לי מה להגיד בקשר אליו מעבר למה שנאמר כבר המון פעמים. ובאשר לשניה, האחרים הבינו את זה איש איש בזמנו, אבל לא קל לצאת מהארון שבו שכנת לבטח במשך עשרות שנים. ראית פעם סרט טבע על פינגוינים מצטופפים בשולי הקרחון ומחכים לנחשון שיקפוץ ראשון למים (יש כלבי ים בסביבה, וגם עוזי לנדאו)? בד"כ מה שקורה שם הוא שמרוב צפיפות חלק מהפינגווינים פשוט נדחפים למים בעל כורחם. את המשך האנלוגיה תעשה לבד. |
|
||||
|
||||
המילה ''הבינו'' לא תורמת דבר להבהרת העניין, (חוץ מזה שהיא מגניבה אולי בעקיפין את הטענה שדעה מסויימת מובנת מאליה על הכל), ואפשר להחליפה ב ''טעו'' הכל בהתאם להשקפת אומרה. כדי להיות הוגן, ולדבר ממש לעניין, צריך להשתמש לא במילה הזאת ולא במילה הזאת אלא במלים ''שינו את דעתם'', ונכון שהשינוי והשחיקה הזאת פעלו על רבים (הזכרתי שרבין בנה את גוש קטיף), ואולי גם עליך. אבל במקרה של ''תכנית ההתנתקות'' מדובר בכל זאת בגרדיאנט בלתי שכיח בזמן. ואם נחזור בכל זאת לויכוח (שאינו העניין) האם מדובר ב''הבינו'' או ''טעו'', איני חושב שראיתי פעם, למרות שאין לך מה להוסיף, תשובה לטענתי. ולהבהרת טענתי, לא הזכרתי את תל אביב ולא במקרה. הזכרת תל אביב כדי לתת שם לטענתי המסויימת הזאת, הינה סילופה. |
|
||||
|
||||
אתה צודק בקשר לשימוש במילה ''הבינו'', והוא נעשה בכוונת מכוון - כך במילה אחת אני גם מביע את דעתי שלי. אם הייתי כותב מאמר אקדמי ללא ספק הייתי משתמש בחלופה אחרת. הזכרתי את תל-אביב בגלל שלאחרונה הביטוי של ''דין עזה כדין תל-אביב'' עלה בהקשר של שרון ומצנע, וחשבתי שהוא מבטא גם את הגישה שלך. ניסיתי פעם להסביר את דעתי בעניין זה לגדי אלכסנדרוביץ' אבל התעייפתי מהר משפע השאלות, הטענות והפרטים ההיסטוריים שעלו מכל הצדדים. |
|
||||
|
||||
הביטוי ''דין נצרים כדין תל אביב'' שבו השתמש שרון בדברו עם מצנע אכן מתאים לדעתי האידיאולוגית (אבל על אידיאולוגיה אין טעם וגם איני נוהג להתווכח), אבל אינו קשור בטענה הספציפית שהעלתי שבאה לענות על טענת ''הבתים השוייציים בלב מחנות הפליטים''. |
|
||||
|
||||
"בגוש קטיף אין ערבים. זה נכון שהגוש קרוב לריכוזי אוכלוסיה ערבית גדולה... אבל ארז, שדרות, יד מרדכי, חוותו של שרון ויתר הישובים שליד צפון הרצועה קרובים לריכוז ערבי גדול הרבה יותר: העיר עזה עצמה וסביבותיה." 1. הישוב הכי קרוב לעזה מחוץ לרצועה הוא נחל עוז (כקילומטר וחצי מזרחית) וגם נתיב העשרה, כפר עזה, סעד וניר עם קרובים יותר מכל המקומות שציינת. 2. ניסנית שוכנת בקרבה הדוקה לבית להיה ובית חנון ונצר חזני וקטיף צמודות לשכונות הדרומיות של דיר אל בלח. 3. כפר דרום שוכן ממש בפאתי דיר אל בלאח. 4. האיזור הבנוי של גני טל נמצא כמה מאות מטרים ממחנה אל עמל וחאן יונס הצמודה אליו מצפון. 5. נוה דקלים וגדיד צמודים (מאות מטרים) למחנה הפליטים של חאן יונס. 6. גן אור רחוקה בערך קילומטר מחאן יונס. 6. כרם עצמונה ופתח שדה צמודים למחנה תל סולטן ורפיח, שלא לדבר על רפיח ים, בדולח. |
|
||||
|
||||
אלה דקדוקי עניות. קילומטר וחצי זה מעט וסמוך בדיוק כמו קילומטר אחד. |
|
||||
|
||||
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |