|
||||
|
||||
1) מי שמאמין באלהים , מאמין שיש לו חופש בחירה מוחלט. מי שרוצה לדון על אלהים צריך לדון על חופש בחירה. 2) האם מתקיים בך חופש בחירה? אם לא, אז אין לו כל מובן עבורך. הוא לא קיים בך או בכל מציאות אחרת ,כמו "קגכגבמ" ,כמו אור ביחס לעיוור מלידה. |
|
||||
|
||||
לא נכון. בכולנו מתקיימת ה*הרגשה* של רצון חופשי וחופש הבחירה. בכולנו גם מתקיימת ההרגשה שהשמש סובבת סביב כדוה"א, אבל זה לא מונע מאיתנו את היכולת ללמוד אסטרונומיה. הטענה שאם משהו אינו מתקיים בנו אזי הוא חסר משמעות בשבילנו ואינינו יכולים לדון בו מופרכת בעליל, ואם היינו מקבלים אותה לא היינו יכולים לדון כמעט בכלום. |
|
||||
|
||||
הוביטים לא קיימים, אז אין להם משמעות? |
|
||||
|
||||
אם הוביטים הוא מושג שהכרתך איננה יכולה לתפוס ,אז עבורך אין להם מובן .למשל,תודעת נמלה איננה יכולה לתפוס זאת(את ההוביטים). נוסף. אם אין לך חופש בחירה. מה ישנה לך אם למישהו יש דעה או אין לו? קיים או לא קיים ביחס למי או מה. אם דבר הוא בעל מובן, אז הוא גם בעל קיום כלשהו , שאותו אפשר לזהות. |
|
||||
|
||||
תגיד, לאור אולטרא סגול יש משמעות עבור עיוור מלידה? ועבור אדם רואה? |
|
||||
|
||||
האם עבורך יש לו מובן , בהנחה שאתה עיוור מלידה? העל סגול הוא בעל מובן לרואה-מצא את הסיבה לכך! |
|
||||
|
||||
מה זה ? חידה? אולי כי אני *רואה* את ההבדל בין אדם שזוף לאדם לא שזוף? מה אני מנסה להגיד? שכמו שרואה יכול להשתמש ב*דמיון* כדי להבין משהו שהוא אינו חש ישירות בחושיו,כך גם העיוור. בעניין הדיון עם מישהו שאין לו או יש לו רצון חופשי, זה נראה לי פשוט התקפה "אד הומינם". ממתי הנימוקים של מישהו תלויים בהאם יש לו רצון חופשי או לא? תקשיב לנימוקים ואל תתיחס למקור. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |