|
||||
|
||||
תגובה זו באה לפתור לך שתי דילמות האם להתנבא כפי שעשית לגבי שיוכי. או להעיד על התחזקות שלומי אמוני ישראל. להווי ידוע לך שלפי ההלכה אסור לך להעיד. ולגבי נבואה איני רוצה להוסיף. מכיוון שאינך נימנה על המבינים במגזרים הדתיים והחרדיים עלי להסביר: השיוכים החרדיים נמדדים לפי הלבוש וזאת היתה כוונתי. ומגזר ניפרד הוא הכיפות הסרוגות המתחלק לפי גודל הכיפה ושאר סממנים אחרים. כל כוונתי לומר וזאת ראו גם על גבי המסך שרוב רובו של הציבור שנהר לגוש קטיף היה אמוני ודתי והציבור שאינו מתגדר חיצונית בסממנים דתיים היה במיעט מתבטל. אם לזה אתה קורא הפגנת כח של הציבור הישראלי יערב לך ,הרוב רוצה את ליטרת הבשר על המנגל. עכשיו נחש למי אני משתייך . ע"מ שלא ישייכוני לא הבעתי את עמדתי בעניין ההתנתקות/בריחה אלא למסור רשמים אובייקטיביים מהשטח. |
|
||||
|
||||
מה שאני רואה הוא שאתה עושה כל מיני פעולות הסואה כולל שינוי סגנון, אבל אני מציע לא להיכנס לעניין זה, אלא אם כן אתה רוצה להציג עצמך כולל שם מלא שניתן לבדיקה בספר הטלפונים. אבל אני מניח שאתה שייך לאותה קבוצת פחדנים שלא תעז לעשות זאת, ולכן חבל בכלל להיכנס לכך. אשר לעניין החרדיות, בציבור מקובל שחרדים הם אותם אלה שגרים במאה שערים ובבני ברק, ומשם לא ראיתי וכפי הנראה גם לא הגיע שום אוטובוס, אלא כפי שאתה עצמך אמרת לראשונה אוטובוסים רבים באו ממהתנחלויות ושם אין חרדים. |
|
||||
|
||||
הבה נרחיב אופקים: בציבור כבר פשטה הידיעה שחרדים יצאו מהגיטאות של בני ברק וירושלים והתרחבו ל אלעד ,קרית ספר ,עמנואל,ביתר,ירוחם,קרית ויזניץ בחיפה ,קרית בובב בבת ים ,בית שמש ועוד. הקהילות במקומות אלו מעורבות יותר בנעשה במדינה ולגבי הבריחה כלשונך יש להם קודים הלכתיים נגדה. עיני לא טחו מראות ולשם המליצה גם אוזני לא נאטמו לשמוע כי אכן כן היו חרדים בלבושם בקרב הנוסעים בפקק הגדול. אני הייתי מצפה שתתיחס לנאמר בתגובתי הראשונה על הרכב הקהל והתייחסות הציבור הרחב להפגנת ההזדהות ואתה בחרת לברוח למחוזות אחרים ולהתגולל בפרטים שאינם משום העניין. אני מבין שקצת כואב לראות שלא היו הרבה דומים לך בארוע מרומם נפש שכזה. על זה שאינך דתי למדתי מתגובות אחרות שלך באייל. |
|
||||
|
||||
זה נכון שקבוצת חסידי חב''ד משוייכת לפעמים לחרדים, אז אם התכוונת אליהם, הם בודאי היו חלק מהקהל. יתר קבוצות החרדים בפרוש אינן בעסק הזה, ולא היה מהם אפילו אקסמפלר אחד. איש מהם לא יטריח עצמו לבטל את ענייניו ולנסוע למין פיקניק המוני כזה, שבו הסמל הכי בולט הוא דגל ישראל, שממנו הם מסתייגים. אין ספק גם שרוב המשתתפים היו דתיים (אבל היו המון חילונים), ואין ספק גם שהייתי רוצה לראות יותר חילונים. אבל הויכוח שאליו הכנסת אותי לא היה אם כן או לא היו שם הרבה דתיים אלא, התייחסת לסוג הדתיים, וטענת שהיו שם חרדים וזה (למעט היוצא מהכלל היחיד שהבאתי) לא נכון ולא יכול להיות נכון. אשר לרצונך להתייחס אליך כעד, ולסמוך על דבריך, ברור שזו חוצפה מארץ החוצפות. כעד אין לך שום סיבה להסתיר את זהותך (עדיין לא שמעתי על עדים שזהותם ומעשיהם חשאיים בפני בית המשפט), אלא אם כן אתה חושש שעדותך תיסתר ותבייש את פניך. |
|
||||
|
||||
הבנת הנקרא-נכשל ובזאת סיימנו. |
|
||||
|
||||
הבנת הנקרא-נכשל. ובזאת סיימתי גם אני. |
|
||||
|
||||
הכשלת המבין-נקרא. תמשיכו, תימשחו. |
|
||||
|
||||
שתי הערים הגדולות ביותר בשטחים אחרי מעלה אדומים, הן הערים החרדיות ביתר עילית ומודיעין עילית, שבכל אחת מהן כ-22 אלף תושבים. בסה"כ מהווים החרדים כמעט רבע מכלל המתנחלים. |
|
||||
|
||||
אבל ההתנחלויות מהסוג הזה וגם מעלה אדומים שאינה חרדית, ושכונות ירושלים שמעבר לקו שחצה בזמנו את ירושלים כמו רמות אשכול, הן לא מסוג ההתנחלויות האידיאולוגיות, אלא ישובים ושכונות שהתושבים הגיעו לשם מטעמי נוחות. כשאמרתי ''התנחלויות'' לא התכוונתי להתנחלויות כאלה. שם אין התנגדות מיוחדת לנסיגה מעזה, ואני מניח שרבים שם גם קונים את ההסבר של שרון שהנסיגה מעזה מחזקת אותם, באותה פרופורציה כמו זו שקיימת בישובים אחרים כמו רמת אביב. לא הייתה שום סיבה שמהמקומות האלה יגיעו אוטובוסים במינון גבוה יותר מישוב ישראלי אחר סטנדרטי. |
|
||||
|
||||
רק להביא לידיעתכם, בביתר עילית שרובה ככולה חרדית קיים מרכז ליכוד גדול מאוד, ואחוז לא מבוטל של מתפקדי ליכוד. ומשם הם עובדים על כל הציבור החרדי נגד ההתנתקות. הלוואי שירבו עוד כאלה |
|
||||
|
||||
הו, אין ספק. מרכז גדול מאוד של ליכודניקים. הנה, אם למשל נבחן את ההצבעה לכנסת ה-16 בישוב ביתר עילית1, נגלה הצבעה מאסיבית לליכוד: 2 מצביעים, המהווים לא פחות מאשר חצי אחוז מהמצביעים בישוב! כן, כן. פי שתיים ממפלגות חשובות אחרות כמו הירוקים או אהבת ישראל (קול אחד כל אחת). נכון, היו מפלגות שהצליחו קצת יותר - נץ (חרות), למשל, קיבלו 33 קולות (7.6 אחוז), ויהדות התורה קצת יותר (185 קולות, 42.5 אחוז), ואף הגדילה לעשות ש"ס (210 קולות, 48.3 אחוז), אבל מה זה לעומת ההישג הבהחלט מרשים של הליכוד בישוב שכולו חרדי? תודה על עוד דוגמא ל"חפיפה" המוצלחת בין מתפקדי הליכוד למצביעיו. אין ספק, הם בהחלט "עובדים על הציבור". אבל לא רק החרדי. 1 להתחיל מפה: http://www.knesset.gov.il/elections16/heb/results/Ci... , לבחור את ביתר עילית, ושם את הקלפי היחידה בישוב. |
|
||||
|
||||
אלה התוצאות רק בקלפי מספר 50 (2 קולות מתוך 435) שהיא היחידה שמתחילה בא' יש עוד קלפיות שמתחילות בב' (בי"ס ל...) וקלפיות שמתחילות במ' (מועדון ...). בכלל ישוב חרדי עם 435 מצביעים זה אוקסימורון. פירוט התוצאות: בקלפי מספר 80 הליכוד קיבל עוד 2 קולות (מתוך 664). בקלפי מספר 10 הליכוד קיבל עוד קול (מתוך 456). בקלפי מספר 20 הליכוד קיבל עוד 9 קולות (מתוך 398). בקלפי מספר 110 הליכוד קיבל עוד 6 קולות (מתוך 427). בקלפי מספר 90 הליכוד קיבל עוד קול (מתוך 412). בקלפי מספר 30 הליכוד קיבל עוד קול (מתוך 439). בקלפי מספר 100 הליכוד קיבל עוד 2 קולות (מתוך 593). בקלפי מספר 150 הליכוד קיבל עוד 6 קולות (מתוך 638). בקלפי מספר 60 הליכוד קיבל עוד 2 קולות (מתוך 654). בקלפי מספר 40 הליכוד קיבל עוד 7 קולות (מתוך 462). בקלפי מספר 70 הליכוד קיבל עוד 2 קולות (מתוך 598). סה"כ 41 מתוך 6,176 או 0.66%. |
|
||||
|
||||
צודק. טעות שלי, ואני מתנצל. לפיכך, נבחן מחדש את הנתונים אודות ביתר עילית: ליכוד עם 41 קולות (0.7 אחוז. אכן, מרכז ליכודניקי גדול וחשוב) (אהבת ישראל קיבלה רק 16 קולות בשקלול המלא, והירוקים, אבוי, רק שניים). האיחוד הלאומי - 44 קולות. נץ - 450 קולות. יותר מפי עשר מהליכוד (7.3 אחוז) יהדות התורה - 3375 (54.6 אחוז) ש"ס - 2212 (35.8 אחוז) אני חושב שרוב מה שטענתי נותר על כנו... |
|
||||
|
||||
"הארץ" מפרסם רשימה חלקית של תוצאות המשאל, http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArt.jhtml?it... בבית אל הצביעו 304 מתפקדים נגד התוכנית, בזמן שבבחירות לכנסת היו שם רק 59 מצביעי ליכוד. בטלמון הצביעו לליכוד 12 אנשים, ונגד התוכנית 144 מתפקדים. בכוכב השחר, 29 מצביעים נהפכו ל105 מתפקדים. |
|
||||
|
||||
אני לא רואה שום דבר שיכול למנוע מעשרות אם לא מאות אלפי מתנחלים ואנשי ימין שאינם מצביעי ליכוד, להתפקד לליכוד במפקד הבא. |
|
||||
|
||||
אולי גם מצביעי מר''צ, עבודה, שינוי ואף אחרים צריכים לשקול התפקדות לליכוד. |
|
||||
|
||||
אולי. ואז באמת לא יהיה צורך לקיים משאלי עם (דבר מסובך יחסית מבחינה פרוצדורלית, שמצריך בין היתר חקיקה מיוחדת), אפשר יהיה פשוט ללכת לשאול את מתפקדי הליכוד. השלב הבא יהיה לשנות את שמה של המדינה, למדינת הליכוד. הבעיה: "אל-אל הליכוד" - זה לא חרוז. |
|
||||
|
||||
אז נחליף את "אל-אל הליכוד" ב: גוד-גוד הליכוד האליטות בפיקוד יתפקד לו כל אזרח ונשלוט על המזרח אה-או... אה-או... אה-או... פליי בול! |
|
||||
|
||||
מצביעי מר''צ, עבודה, שינוי ואף אחרים צריכים לשקול התפקדות לפיגלין בדרך דמוקרטית. |
|
||||
|
||||
בעבר הועלו כאן הצעות שתכליתן היתה התאמה בין המצביעים למפלגה ובין הזכאים להשפיע על דרכה. ודאי יש מי שיוכל למצוא קישור; אני זוכר שמיץ השתתף בדיון. |
|
||||
|
||||
כן, גם אני זוכר במעומעם דיון כזה. ואגב, על פי הסקר שמתפרסם היום בידיעות יכול להיות שאם באמת הייתה אפשרות טכנית לאפשר לכל אותם אלה שהצביעו בבחירות האחרונות לליכוד (ואך ורק להם) להשתתף במשאל, התוצאה הייתה נראית אחרת: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2911504,00.h... |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |