|
||||
|
||||
(הרב בא-גד אינו מסביר את טביעת הטיטאניק - היא מזכירה לו את מגדל בבל, ובוודאי אפשר להפיק איזשהו מוסר השכל מן ההשוואה.) מסופר בגמרא על רבה בר-בר חנה שהפליג בסירה עד לאי קטן, שם אפשר היה לנוח בצל העצים. כשהבעירו מדורה קטנה, התנער דג-הענק משנתו, האי התהפך והנוסעים ניצלו רק בעור שיניהם. לכאורה, עוד אחד מסיפורי סינבד המלח. הרב דוד סולובייצ'יק פירש את המשל הזה דווקא כסדרת הוראות ליהודי ארצות הברית. אי אפשר "להוכיח" שזו אכן כוונת הסיפור. ההסתכלות היא הפוכה: הסיפור נתון. אילו לקחים אפשר להפיק ממנו? |
|
||||
|
||||
הסתכלות מצויינת. באמת לא מוכרחים "הוכחות" שזו אכן היתה כוונת המשורר. אז מה הלקחים המופקים מהסיפור על רבי יוחנן? |
|
||||
|
||||
לא יודע. מן הסתם לגאון מוילנא (בספרו על אגדות חז''ל) יש הסבר משכנע, כדרכו. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |