|
זה לא ממש משנה אם יאפים עם ג'יפים תל אביבים או לא. הגדרתי אותם כקאלט תל אביבי כי הם עושים את הלחם והחמאה שלהם בהופעות מול סצינה מאד ספציפית, שמתמקדת בת"א במועדונים כמו ג'ה-פן והבארבי.
אני חייב באמת לשאול אותך, היית מקשיבה ליאפים עם ג'יפים אם מנגינת השירה היתה מנוגנת ע"י חליל או סולו גיטרה? אני חושב שלא. אוטו זבל, לעומת זאת (אני יודע שהבילויים הם לא בדיוק הדוגמא הכי טובה, אבל ביקשת ממני דוגמא מהמוזיקה הישראלית העכשווית, ומשם קשה לי יותר לחלץ דברים מרשימים. בשביל שוס רציני יותר, קפצי לבמה חדשה ובדקי את להקת סימפוזיון) היה גם ללא השירה הופך לקטע בלוזי נחמד ומוזיקלי.
אני לא מכיר טוב את איזבו והדרה לוין-ארדי, אבל מאיר אריאל הוא לדעתי מוזיקאי נוראי - גם בהלחנה, גם בנגינה (שמעתי פעם אלבום שלו בו הוא טועה בנגינה על ימין ועל שמאל, פשוט מגעיל) וגם בעיבוד. לגבי יכולתו כמשורר אין לי מה להגיד - הוא ידוע כמשורר גדול, ולמרות שאני לא מתחבר לשירה שלו כל כך, אין לי איך לחלוק על זה. האמת היא שגם צביקה פיק הוא לא מוזיקאי גדול, אבל לפחות הוא משתדל להיות אחד כזה. יאפים עם ג'יפים אפילו לא מנסים!
אגב, לגבי בחירה מושכלת בטקסט גרוע, אני ממליץ לך להציץ בקטע 'לונה פארק' של שלמה גרוניך משנת 82. למרות שזה קטע מאד מוזר ואגרסיבי, אני חושב שהוא אולי הדבר הטוב ביותר שהקליטו בארץ הזאת.
|
|