|
||||
|
||||
אבל אני לא נופל לאף אחת מן הקתגוריות הללו. מצד אחד, ההלכה האורתודוקסית מחד, והרשויות הלאומיות מאידך, קובעות כי אני יהודי. מצד שני, אני לא מרגיש זיקה ליהדות, כדת או כלאום. מצד שלישי, אין לי שום איבה כלפי יהודים מכל סוג שהוא: אורתודוקסים, רפורמים, קונסרבטיבים, חילונים, בונדיסטים, וכיוב'. מחברי הטובים וגו'. היתה תקופה שבה התבוננתי ברפורמים ובקונסרבטיבים במעט זלזול, אבל אני חושב שהשכלתי להתבגר מעט מדעותי המהותניות. אז איך אני מתאים למסגרת שלך? |
|
||||
|
||||
אני לא מאחל לך, אבל יש אומרים שהזמן עושה את שלו. ומה אתה חושב שקרה בדיוק לחוזה המדינה הציונית? ומה עובר על עמוס עוז שמחליט לכנות את אחד מנדבכי יהדותו במלוא הכבוד הבלתי ראוי: "נאצי" עד שנורא קשה למתרגם הפולני לעכל את דבריו של האדמו"ר היהודי-החילוני? ותגיד, קראת בכלל את הרשימות המומלצות שאתה מביא לי "ראיה" מעצמך? ואגב, "קטגוריה" כותבים עם ט' ולא עם ת', כמו שמיותר לכתוב "מצד אחד, ... מחד, ...". |
|
||||
|
||||
ה''מצד אחד'' התייחס לכלל המשפט שבא אחריו, בעודד שה''מחד'' התייחס לפסוקית בתוך המשפט. (סתם, כי אני שונא שמתקנים את מי שלא עשה טעות) |
|
||||
|
||||
סליחה, אני צריך להתכונן מראש לפני שאני מביא עצמי כראיה? אם אתה טוען שאני משקר, טען זאת בפה מלא, אחרת, התייחס לעניין ברצינות. מה הקשר ביני לבין חוזה המדינה? אני לא חושב שהתבוללות תציל את העם היהודי: אני בכלל לא רואה עצמי חלק ממנו, ולכן איני מכוון את פעולותי לטובתו או לרעתו. הקשר לעמוס עוז גם כן לא ברור לי. קטגוריה אכן כותבים עם ט' ולא עם ת', ואילו במקרה השני, כפי שציין דובי, לא שגיתי. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |