|
||||
|
||||
אגב, דווקא בנושא המטוסים והמסוקים גיליתי שזה כנראה די מיתוס. רוב המטוסים הרוסים שונים מהמטוסים המערביים (דווקא המיג-25 שדומה ל-F-15 פותח לפניו ולא אחריו, אם כי ייתכן ועיצובו הושפע מה-A-5 "ויג'ילאנט"). גם המערכות שהרוסים בחרו לשלב במטוסים שלהם שונות מהמערכות המערביות ברוב המקרים (אצל הרוסים מקובל, למשל, להתקין מערכת IRST בעוד במערביים בד"ך יש מכ"ם. הרוסים גם היו הראשונים, למיטב ידיעתי, להרכיב מכ"ם Phased Array על מטוס (במיג-31). תעשיית טילי האויר-אויר הרוסית, עם זאת, קיבלה דחיפה גדולה בעקבות קרבות אויר בין סין לויאטנם שבהם הסינים העבירו טילי סיידווינדר לרוסים, שהפכו אח"כ לטיל שסומל במערב AA-2 Atol. אבל בהמשך גם כאן עברו הרוסים לתכנונים מקוריים משל עצמם. |
|
||||
|
||||
אתה מנפץ לי איזה מיתוס מסויים. לגבי מסוקים, אותם מסוקים רוסים (מסדרת מי) שאני זוכר שונים לגמרי מהמערביים. אבל הייתי בטוח לגמרי שהרוסים פיתחו מטוסים דומים למערביים. כרגע אני זוכר רק שתי דוגמאות: האחד הוא באמת המיג 25 שדומה ל אף 15 , אבל אתה טוען שפותח קודם. השני הוא מטוס (אזרחי) דומה לקונקורד. האם גם כאן לא הייתה העתקה ? |
|
||||
|
||||
הTu-144 שאכן כונה גם "קונקורדסקי" הוא כנראה דווקא היוצא מן הכלל. הנה הדף שלו בוויקיפדיה: http://en.wikipedia.org/wiki/Tupolev_Tu-144 המיג-25 כבר טס בשנת 1966 ודגם שלו אף קבע אז מספר שיאי עולם. ה-F-15 טס לראשונה רק בשנת 1972. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |