|
||||
|
||||
אני חושב שאתם גולשים לפסים לא עניניים, מי יכול להתווכח שהשבת לא חשובה לקבוצה של רנשים, זה כמו שאני אפרסם תמונה של מוחמד עם ראש של ... ואני אומר, "מה, לא ידעתי שזה פוגע" או "עם קדושה א"א להתווכח" נו באמת??? |
|
||||
|
||||
השבת ללא ספק חשובה לכל מני אנשים. השאלה היא למה, האם, כמה וכיצד עלינו להתחשב בזה. |
|
||||
|
||||
השאלה הזאת מאד חשובה, אבל כפי שכבר הבחנתי, אתה לא ממש מעונין לדעת למה השבת חשובה, מה שכן חשוב לענינינו, הוא שתהיה הסיבה אשר תהיה, אם אכן השבת חשובה לקבוצה ואוכלוסיה גדולה, חובתינו להמנע מלפגוע באותה קבוצה, וכולם מודים (גם אתה), שמליוני אנשים ברחבי העולם מודעים לקדושתה של השבת (לדעתם), כיון שכך אין לפגוע ברגשותיהם דרך אגב, אני חושב שלו מהבחינה שאנשים שפותחים את חנותם בשבת עוברים גם על החוק הישראלי, על זה לבד אין לעודדם. |
|
||||
|
||||
המילה הנשית חשובה בעולם ליותר אנשים מאשר השבת היהודית חשובה, אם איני טועה. אם משהו חשוב לקבוצה ואוכלוסיה גדולה, זה עדיין לא אומר שחובתנו למנוע מלפגוע באותה קבוצה. ''דרך אגב, אני חושב שלו מהבחינה שאנשים שפותחים את חנותם בשבת עוברים גם על החוק הישראלי, על זה לבד אין לעודדם.'' - אבל הרי בדיוק על החוק הזה אנחנו מדברים. |
|
||||
|
||||
צר לי שלא הבנת אותי כראוי, אני רוצה להבין, האם מותר וראוי לאדם לעבור על חוק שלא נראה לו לעניין? האם אנחנו צריכים לתמוך בכך, עזוב את עניין הפגיעה בקבוצות, וכו' זו הרי פגיעה בדמוקרטיה שלמענה אתה נלחם, לא יתכן שכל אדם יחליט לעצמו מה ראוי ומה לא, זה הרי שומט את כל הבסיס לקיומינו כאן כחברה, מעתה יוכל אדם בבוקר לעבור באור אדום "כי זה לא נראה לו", ואין לדבר סוף, לכן אני חושב שאנו צריכים להוקיע את האנשים האלו. |
|
||||
|
||||
חובה על כל אדם לציית לחוק במדינה שלו, כל עוד החוק התקבל בצורה דמוקרטית, ואין ספק שהחוקים של המדינה שלנו התקבלו בצורה דמוקרטית. הדיון כאן היה, לדעתי, על השאלה האם צריך להיות חוק נגד מסחר בשבת, לא האם מותר למישהו לעבור על החוק שאוסר על מסחר בשבת כי מתחשק לו. |
|
||||
|
||||
המוני הדוסים בברוקלין עוברים מדי שבת לצד חנויותיהן הפתוחות של שכניהם והרי פלא! - הם אינם נפגעים. איך זה? מה זה אומר? זה אומר שהליבה של הפגיעה ברגשות הציבור שומר השבת, אינו בכך שהוא *רואה* בית עסק שפתוח בשבת. אז הוא ראה, אז מה?! הוא לא חטא (כל עוד לא קנה). חשוב לדעתי להבין שלא מדובר ב*פגיעה אישית*, כזו ש(אני מקווה) מתייחס הציבור החילוני בכובד ראש, אלא פשוט חוסר שביעות רצון מאורגן וקולני. הבעיה נוצרת רק בארצנו הקטנטונת, והיא כלל לא סביב המשביר לצרכן, או פיצוציה, זו שאלה של *צביון*. שומרי השבת נרגזים כיוון שמחללי השבת והפסח משבשים את האידאל שלהם לגבי איך המדינה כולה צריכה להראות1. אך אם זה רק עניין של אידאל, אז האידאל שלי לא פחוּת מזה שלהם, ועדיף ששני הצדדים יכירו במהרה בכך שאיזורים שונים יקיימו צביון שונה לרווחת כל הנוגעים בדבר.2 1 בצדק הם מרשים לעצמם אידאל כזה, עליו לא פיללו בגולה, כי סוף-סוף, זוהי מדינת היהודים - התקווה בת שנות אלפיים שהתמששה. 2זה גם הזמן להזכיר לאותם שומרי מצוות כועסים, כי "חייה ותן לחיות" היתה תקוותם הגדולה של היהודים בגלות, שרק יניחו להם לנפשם לחנך, להתפלל, לאכול ולהתלבש כשם שיבחרו. |
|
||||
|
||||
ברוקלין נמצאת בארה''ב, שאינה מדינה יהודית. כנ''ל הגלות. אני נוטה להסכים לעניין האזורים השונים והצביונים השונים, אבל הטענות שלך בנושא חלשות. |
|
||||
|
||||
מה?! אז היישות הציונית *לא* שולטת בארה"ב? האל-ג'זירא שוב הטעו אותי!! אזהרה: ביקורת לא בונה (טיעונים חזקים יותר) |
|
||||
|
||||
אולי תנסה להרים את הקול כשאתה מגיע לקטע עם ברוקלין, זה עשוי לחזק את הטענה :-) |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |