|
בניסוי כזה אני חושב שהפוליגרף ייתן תוצאות טובות - לפחות אם הנבחנים לא עברו קורס מזורז בשיטות הטעיה. הבעיה, כפי שאני מבין אותה, היא בשאלות טעונות עבור הנשאל, או כאלה שעלולות להעלות אצלו אסוציאציות טעונות. הכיול אמור לפתור את הבעיה איכשהו, למרות שאין לי מושג איך, אבל תאר לעצמך שהסיטואציה שהדר תיארה היתה מתרחשת טיפה אחרת: בזמן הכיול היא היתה רגועה יחסית, אבל כשהחוקר שואל "האם גנבת את הדיסק" היא נזכרת בדיסקית החסרה שלה, ומוצאת להורג ביריה בו במקום. אם אני מבין נכון, החוקר אמור לחזור על השאלה באופנים שונים כמה פעמים, אלא שלפעמים איך שלא תנסח את השאלה "האם ידוע לך מי רצח את ארלוזורוב" האסוציאציה כבר התקבעה אצלך והיא ממשיכה לעורר תגובות עצבניות בכל ניסוח שהוא. הוסף לזה את נטייתו של החוקר לקבוע עמדה אחרי התשובה הראשונה שלך (או לפניה) שעלולה להשפיע על הטון בו הוא שואל את השאלות החשובות.
|
|