|
||||
|
||||
בגדול, זה דווקא כן אומר משהו על המוצא. מי שהתרגל להתפלל בנוסח או ניגון מסוים מצעירותו (וסביר להניח שזה נקבע לפי מוצא אביו 1), יעדיף להמשיך ללכת לאותו בית כנסת. אלא אם קרוב משפחה מעדה אחרת יגרור אותו לבית כנסת של עדה אחרת. זה פשוט עניין של הרגל. 1 יוצאי דופן הם מזרחיים שהתחנכו בישיבות אשכנזיות למשל. ומה כל כך דחוף להיות פוליטיקלי קורקט פה? מדובר במנהגים, לא באפליה ולא בהעדפה ערכית לעדה זו או אחרת. |
|
||||
|
||||
רציתי להבהיר שאין שום הכרח ללכת לבית כנסת של עדה זו או אחרת על בסיס המוצא שלך. נראה לי שטיפה קפצתי מעל הפופיק והתפרצתי לדלת פתוחה כאן. |
|
||||
|
||||
אכן. לגבי ההכרח, אני שוב אאוורר את הבדיחה העבשה 1 על רובינזון קרוזו שבנה שני בתי כנסת על האי הבודד שלו. כשבאו לחלץ אותו ושאלו אותו למה הוא צריך שניים, הוא הצביע על אחד מהם ואמר: "לשם אני לא הולך". 1 ארכיבאי? אם כבר סיפרתי אותה פה, העוזר שלך יקבל בונוס מיוחד החודש. |
|
||||
|
||||
נחמד, רובינזון קרוזו. ובכל זאת, נדמה לי שרב אמר במין תכנית ''עשה לך רב'', או משהו דומה - כי מקובל שאדם (או אולי ילד) מקיים מנהג בית אמו ועדתה ומתפלל עפ''י המנהג. |
|
||||
|
||||
תגובה 97947 ( שימי לב להבדלים בגרסאות!). |
|
||||
|
||||
זו את שזוכרת את ימי ההולדת של כולם, נכון? כבר מזמן טענתי שעוזר הארכיבאי צריך להתפטר. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |