|
||||
|
||||
היא אינה זונה, בכל אופן לא מאז שאני זוכר אותה. לפי תמונות מצעירותה, בהחלט היה פוטנציאל, ואולם, עוד לפני שהשתלבה היא במקצוע, דירדרה אותה השכלתה למלאכת ההוראה, שאומנם דורשת פחות אומץ לב חברתי ורמה פחותה של העצמה נשית, אך עדיין מכבדת את בעליה, אם כי בפחות כסף ובמחיר שחיקה נפשית כבדה יותר. מה קרה שרעבי, מאז תגובה 55830 עוד לא נרגעת? לפחות תסביר לחבר מתגובה 198723 שיש כאן גם מרכיב של "שנאה עצמית", ולא שנאת האחר לבדה. אני לא מבין מה בדיוק מקפיץ אותך. זה שאומרים משהו לא יפה על תרבות שלמה? האם כשלמשל מישהו מכנה את התרבות האמריקנית "זבל", גם אז נשרפים לך הפיוזים? ואם הטענה היא לגבי התרבות התימנית? (מה שאגב הרבה יותר קרוב לאמת 1) אגב, האפופידים מוצאם (למחצה) מן הכבר חוביש, שנמצא (נדמה לי) במחוז שרעב, כך שלא מן הנמנע שאנו קרובים... אך בעצם אולי כן מן הנמנע, שכן גם לאחר שבאו לארץ הקודש, השתדלו לא פעם יוצאי הערים בתימן שלא להתחתן ביוצאי הכפרים, שנחשבו לנחותים. הרבה פעמים העדיפו הם לשאת אפילו ספרדיות(!!), ובלבד שלא להתערבב בזיבורית גלותם. כך שאחרי הכל, יתכן שאין ביננו קירבה, אך אם זה חשוב לך, יתכן שמעלתך נעלה על שלי, אריסטוקראט אורבני שכמוך! בעניין "הפרהסיה": איני מבין את כוונתך, אך בוודאי אינך מתכוון להשוות את חופש הדת במערב ומחוצה לו! כי אם כן, נראה שאין לך מושג על מה אתה מדבר. 1 הכוונה היא לתרבות התימנית האותנטית הכוללת אי לימוד קרוא וכתוב לנשים, מכירת בנות צעירות לנישואים בכפייה, פלגנות שיא מקרב עדות ישראל ונטיה לקיצוניות, גיזענות (הם ראו עצמם כיהודים האמיתיים היחידים, ואילו האשכנזים נחשבו כבני תערובת) וככל שאר גלויות המזרח, התמקדות בשינון במקום בהבנה וכושר טיעון. לזכותם יש לציין שמבין גלויות המזרח, הם עדיין היו הלמדנים והסקרנים ביותר (לפחות לפי שמואל אטינגר + התרשמות אישית). |
|
||||
|
||||
חוביש נמצאת במחוז איב! אנחנו לא שרעבים! (טוב, אני חצי שרעבי, אבל מהצד השני). דרך אגב, הצנעינא קמצנים ורעי לב. צנעני יגזול את פתך מפיך. החבאנים פרימיטיביים. |
|
||||
|
||||
והעדנים הם הכי עדינים. הנה ביוגרפיה של עדני אחד עדין. |
|
||||
|
||||
כפי שציינתי, אני לא בטוח במיקום הכפר. אשמח לקישור למפה רלוונטית. |
|
||||
|
||||
המפה מוגשת לך באדיבות חברת "סבא-פון". |
|
||||
|
||||
שרעב נמצאת בדרום, במחוז תעיז. חוץ מזה, אפו, כדאי לך לעשות מנוי. תוכל להוריד רינגטונים של שירי כריסמס |
|
||||
|
||||
תודה!!! אז מתברר ששרעב וחובייש נמצאות כיום במחוזות סמוכים. אעמת מידע זה עם המקור שלי. הוא בטח יטען שיש חלוקה מנהלית ויש חלוקה מסורתית של המחוזות, או שפעם זה היה אחרת...אתה יודע איך זה מקורות, הם תמיד מוצאים תירוץ. בעניין הרינגטונים: אחרי שלקח לי אתמול עשר דקות לשנות את הסיסמה הסודית לתא הקולי, אין לי כרגע חשק להתעסק עוד עם המכשיר השטני הזה (: |
|
||||
|
||||
חוביישי תתבייש לך להלעיז על יהודים, ובטח לא על יהודים צדיקים כדוגמת הצנענים, מהיכן אתה מכיר אותם? ידוע לכל שמי שהוציא לעז על הצנענים אלו יהודי הכפרים, שחשו כי הם נחותים ליד הצנענים הצדיקים שהיו חכמים, יראי שמיים ששמרו את המצוות קלה כבחמורה, עושי צדקה בגלוי ובסתר, מנומסים ואדיבים. יהודי צנעא קיבלו כל יהודי שבא לעירם בסבר פנים יפות, דאגו לפרנסו אם ע"י העסקתו ואם ע"י שליחתו לכפרו כשהוא מצויד בכל טוב.יהודי הכפרים לרוב באו למצוא את פרנסתם, או לשם צדקה, והיה חוק של האימאם שאחרי 3 ימים שכל זר לא ילון יותר מ-3 ימים. קשה לשמוע כיצד מעלילים עלילות שווא על בני משפחתי וחבריהם, אבי ז"ל היה עושה צדקות במאות ואלפים, וראה את הכסף אך ורק כאמצעי לכלכל בו עניים, וכן חבריו. אבי לא חסך מעולם ואף לא קנה בתים כמו שאר שכנינו יהודי הכפרים שהיו חוסכים מזון מפי ילדיהם {ושלא נדבר מאחרים} העיקר שיהיה להם כסף בבנק. קמצנים הם יהודי הבלאד הנחותים שמעיזים לירוק לבאר ששתו ממנה, ומי שפירנס אותם זה הצנענים. תתבייש לך חוביישי החבשי, אתה כפוי טובה כמו שאר בני עירך וחבריהם יהודי הכפר.ולא דיי בכך, אלא שלשונכם הינה גסה, מנוולי פה, מרקדים עם שירי זימה וכל היום ממלאים פיכם בשחוק, מה שאין כן הצנענים אשר שמרו את דת משה וישראל כנתינתה מסיני, מאז שחרב הבית לא מילאו פיהם בשחוק, לא רקדו ולא פיזזו לפני עגל הזהב, תורתם אומנותם וחוכמתם מתבלטת, עובדה שאף בחתונות הזמינו רקדנים מהכפרים, שכן היו אצילים בני אצילים ולא לימדו את בניהם הבלי שטות ורעות רוח, אלא רק תורה בלבד, להבדיל מהכפריים הנחותים שהינם חסרי דרך ארץ, מלשנים ורעי לב, תוסיף לזה שהם זנאים מטונפים וחלקם פדופילים שאוהבים ילדות קטנות {אני מכירה כמה שהתעסקו איתנו יש"ו שר"י כשהיינו ילדים..}. אז מילות סיום עבורך חוביישי, אתה כמו כל הדומים לך מהכפרים, ליצנים שאין להם חלק לעולם הבא, מלשינים שהלשנתם על ילדים שהתייתמו תמורת חופן ריאלים, והצנענים כדוגמת דודי מנוחתו עדן הצילום והבריחום לצנעא!!! ואתם עדיין כאלה, יש לנו שכן יהודי בלאד מושתן שמלשין על כל השכנים שבונים אצלינו, ואם דיברת על רוע לב.. הנה דוגמה לרוע לב, שכני יש"ו מלשין על כל מי שבונה בשכונה שלנו, אבל הוא מחכה עד שישלימו את הבניין ורק אחר כך מתלונן כדי שיהרסו הכל לאחר הבנייה, כך עשה להוריי ולעוד אנשים.. בני משפחתו הכפריים מתנהגים גרוע ממנו, כולם מסובכים עם החוק וכולם תובעים ונתבעים בבתי המשפט, והמשותף להם הוא שעינם צרה באחרים... אז מי שמלכלך על קהילת קודש צנעא, שילך כפרה עליהם..על הציפורן שהשליכו לפני 100 שנה... הבנת י'חוביישי? |
|
||||
|
||||
לפחות לא הלעזת על יהודים. |
|
||||
|
||||
נאה. תגובה שמתחילה ב''תתבייש לך להלעיז על יהודים'' וממשיכה, באופן טבעי ל''קמצנים הם יהודי הבלאד הנחותים... אתה כפוי טובה כמו שאר בני עירך וחבריהם יהודי הכפר...לשונכם הינה גסה, מנוולי פה, מרקדים עם שירי זימה'', מגביהה עוף בקרשנדו עוצר נשימה ל''חסרי דרך ארץ, מלשנים ורעי לב, תוסיף לזה שהם זנאים מטונפים וחלקם פדופילים שאוהבים ילדות קטנות'' ומסיימת בפיציקאטו ''יש לנו שכן יהודי בלאד מושתן''. דנה היקרה, כל מילותייך מעידות שאהבת האדם זורמת בעורקייך, מן הסתם תוצאה של החינוך הצנעאני המשובח שקיבלת בבית אבא. אם תותר לי רק הערה קטנה עד כדי קטנונית, מי שלא בונה ללא רשיון מחוסן מפני שכנים מלשנים, בלאדים ואחרים. אבל אולי אצל ''הצנענים הצדיקים'' שמירת חוק היא לא משהו נחשב במיוחד, העיקר שהם אינם ממלאים את פיהם בצחוק. |
|
||||
|
||||
אני מתנצל על השמצת הצנענים, זה היה בצחוק. רבים מחברי הטובים הם צנענים. |
|
||||
|
||||
אני מעריץ אנשים המגישים נקמתם קרה ומחושבת. אם הייתי ברקת הייתי זועק ''טאגליין''. |
|
||||
|
||||
לתומי חשבתי שהשם שרעבי מבטיח שנושאו *איננו* איש שרעב. בשרעב גופא שרעביות אינה מציין יעיל לזיהויו של אדם, כיון שכל תושבי שרעב גרים, איך לומר, בשרעב. רק מי שגר במקום אחר אבל הגיע (או אחד מאבותיו הגיע) משרעב, סביר שיקראו לו שרעבי1. 1 אני מחריז על תחרות לתגובה בעלת היחס הגבוה ביותר בין מספר המופעים של המילה "שרעב" לאורך התגובה. |
|
||||
|
||||
אכן שאלה מעניינת, שכן שמות משפחה רבים נגזרים משם מקום ומעוררים את התהיה שהעלית: וורשבסקי, צנעני, ירדני, ליטווק (ליטא), ירדני וכמובן אבוריג'ינשווילי. ידוע שחלק משמות המשפחה, ביחוד באירופה, נכפו ע"י השלטונות, לצרכי מנהל. אני מניח שלא כל מי שגר בקראקוב קרא לעצמו קרקובר, כפי שלא כל משפחות ירושלים בחרו בשם "ירושלמי" ולא כל ראשי המשפחות שנולדו בטיסות "סוויסאיר" נקראים סוויסה. חלק בחרו בתחום העיסוק של המשפחה (דרקסלר), על חלק נכפה שם המשפחה כדי לבזותם וחלק כונו לפי מקור המשפחה, לאחר שעברו הם לאזור אחר - למשל נדמה לי (זה לא בדוק) שמקור משפחת רימסקי, ממנה יצא המלחין ניקולאי רימסקי-קורסקוב הוא מאיטליה ומכאן השם "רימסקי", שמשמעו "הרומאי". |
|
||||
|
||||
האבא מרומא והאמא מקורסיקה? |
|
||||
|
||||
:-) שאל את האייל הרוסי, המקור שלי לא יודע. |
|
||||
|
||||
השם ''שרעבי'' ניתן לעולים ארצה משרעב ובנותיה. |
|
||||
|
||||
בתימן לא היו שמות משפחה? מי נתן להם את השמות ומתי? |
|
||||
|
||||
לא היו שמות משפחה רשמיים. היו לא מעטים שנמנו על משפחות גדולות ומפורסמות אשר נקראו בשם, כדוגמת "קאפח", "סיאני", "צוברי", אך בדרך כלל התייחסו לאדם על פי שמו ושם אביו, כמקובל בעדות איסלנד. היו גם שמות פרטיים ששונו בידי פקידי הממשלה עם עלות התימנים ארצה; כך, תימני זקן ששמו "זכריה", חזקה עליו שנקרא בצעירותו "יחיאל". |
|
||||
|
||||
סבי, שעלה מפרס, שינה את שם משפחתו ממזרחי הרווח בקהילה לבושרי על מנת שידעו כי איש בושר הוא. אגב, כמו אצל התימנים, כך גם אצל הפרסים - שירזי, שושני, המדני וכו'. |
|
||||
|
||||
רון חולדאי נקרא כך עוד בטרם עקר מחולדה. |
|
||||
|
||||
ואני תמיד חשבתי שזה משום דמיונו החיצוני לחולדה. |
|
||||
|
||||
כן, וצחי הנגבי היה לפני כן מא''גיסט. |
|
||||
|
||||
לא בטוח שהבנתי. אבל אפרופו, יש סיפור כזה שאביו נמצא במנזר השתקנים בלטרון. היש גפיים לסיפור? |
|
||||
|
||||
חיי נישואין לגאולה כהן מהווים הכנה נהדרת למנזר השתקנים. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
ולח''כים יתום אין הורים. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |