|
||||
|
||||
למיטב זכרוני, שכרות תורמת אחוז לא זניח למספר התאונות עם הרוגים. למישהו יש מספרים? (גם משנים רחוקות וגם מהתקופה האחרונה, אם אפשר, כדי שנדע אם כל הפרסומות עוזרות במשהו). |
|
||||
|
||||
מהארץ של היום : "בניגוד לרושם העשוי להתקבל מתכיפות התשדירים נגד שתיית אלכוהול ונהיגה, שכרות היא סיבה זניחה יחסית לתאונות בישראל. בשנת 2000 נרשמו שמונה תאונות קטלניות שבהן נמצא כי הנהג היה שתוי - 1.7% מסך התאונות הקטלניות בשנה זו. לשם השוואה, עבירות כמו סטייה מנתיב, אי שמירת מרחק ואי מתן זכות קדימה "אחראיות" - כל אחת בנפרד - לכ10%- מהתאונות. לטענת מקורות באגף התנועה, הגיע הזמן למסע הסברה שיכוון להולכי הרגל, המהווים %35 מההרוגים בשנת 169) 2000 מתוך 511 הרוגים)." לא היה מידע בנוגע לשנים שעברו. (הערה טכנית: בהעתקת טקסט בעברית לוגית, שליחתו והדבקתו מחדש יש הרבה בעיות - במיוחד חיתוך המילה הראשונה במשפט) |
|
||||
|
||||
הללויה. כן ירבו! |
|
||||
|
||||
תודה. אגב, אני תוהה אם בודקים רמת אלכוהול בדם גם במקרים בהם הנהג נהרג בתאונה. |
|
||||
|
||||
אתה מתכוון במקרה שבו ההרוג הוא השיכור? אני הייתי תחת הרושם שהנתון הזה כולל גם את המקרים הללו - בכל מקרה, סביר ביותר להניח שבניתוח שלאחר המוות שנעשה במקרים כאלו נבדקים גם נתונים כגון רמת אלכוהול וכימיקלים אסורים בדם (אני מניח שלפחות בשביל הביטוח יש לזה חשיבות). |
|
||||
|
||||
ככל הידוע לי (ואהיה *מאד* מופתע אם אני טועה בעניין זה), אין אפשרות לבדוק רמת אלכוהול בגופה. |
|
||||
|
||||
טוב, באמת שאינני מתיימר לדעת בעניין זה יותר מאדם שהוכשר בתחום, והתגובה שלי הייתה בגדר השערה בלבד - אך נראה לי שזה יהיה תלוי בזמן שעבר מהמוות ועד לבדיקה (זמן התנדפות האלכוהול), לא? או שהבדיקה חייבת להעשות על דם זורם, ולא על דגימת דם (מה ששולל לחלוטין בדיקת פוסט-מורטם)... ידוע לך כיצד מתנהלת הבדיקה הנ"ל? אולי אחפש קצת מידע באינטרנט על הנושא. |
|
||||
|
||||
חיפוש מהיר העלה את האתר הבא: תחת תת-הכותרת Chemistry, Microscopy and Toxicology כתוב: "The alcohol levels in blood or urine are measured by head space gas chromatography, where the blood or מכאן אני מסיק שניתן לבדוק רמת אלכוהול בדמם/שתנם של נפטרים.
urine is first heated to drive off the volatile alcohol and it is then analysed by gas chromatography." |
|
||||
|
||||
הם עושים את זה כל הזמן בסדרות טלוויזיה, לא?! |
|
||||
|
||||
טוב, הבטחתי להיות מופתע, אז אני מקיים. ראה גם בכתובת: http://www.toxlab.co.uk/postmort.htm ובשיחות עם חברים רופאים שעלו מבריה"מ, מתברר ששם בודקים זאת כל הזמן. אינני יודע מהו המצב בארץ. אולי אפשר לברר במכון לרפואה משפטית באבו-כביר. |
|
||||
|
||||
זה היה רמז? ]קוראים נכבדים שאינם יובל רבינוביץ, אנא התעלמו מהודעה זו[ |
|
||||
|
||||
מלכודת קלה, זה הכל. |
|
||||
|
||||
ואולי נהיגה בשיכרות היא גורם-תאונות נדיר בדיוק בשל העובדה שמרוכזים מאמצים הסברתיים ניכרים (נגיד) כדי למנוע אותה? השאלה שצריכה להיבדק איננה כמה מהנהגים המעורבים בתאונות (ואגב, אין סיבה להסתכל רק על תאונות קטלניות. ישנן פגיעות יקרות יותר ממוות) הם שיכורים, אלא אם שיכרות נפוצה יותר בקרבם מאשר בקרב אוכלוסיית הנהגים הכללית. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |