|
||||
|
||||
דווקא על הטענה ''לדעתי השיר של יוסף עוזר הוא מן המעולים שבשירה העכשווית שהתפרסמה בעשור האחרון.'' לא הייתי מצפה להגנה ולהסבר. הסבר ראוי יהיה חייב לכלול ניתוח מקיף של השירה שהתפרסמה בעשור האחרון והשוואה בינה לבין השיר הנדון. לא הייתי מצפה להסבר כזה בפורום הזה או בכלל וזו גם הסיבה דרך אגב שאני נמנע מלהשמיע הצהרות כאלה. אני אסתפק ב''לדעתי זהו שיר נפלא'' בליווי נימוקים. לא חייבים להשוות לשירים אחרים (גם הייתי נמנע משם התואר ''מעולה'' לשיר. נראה שהוא ראוי יותר למחקר מאשר ליצירה). |
|
||||
|
||||
קודם כל בדברי אבקש לומר דבר-מעט על "שירה עכשוויות". שירה עכשווית היא שירה המתמודדת עם מצב קיומי לא רק של הבודד, אלא אף של הכלל. יש כאלו שיגידו שזו אינה שירה, ששירה נכתבת רק מן האישי. אין זו שירה פוליטית, ואם היא במיטבה, אז היא אף לא פלקטית. למה שירו של יוסף עוזר הוא מן המיטב הזה: זה באמת דורש דיון ארוך, ויש באמת להביא דוגמאות טובות משירה כזו בשנים האחרונות. אומר רק ברמיזה ובקיצור שטחי: קחו את שיריהם של יצחק לאור ואהרון שבתאי, שהתפרסמו בעיקר במוסף הספרות של הארץ בשנים האחרונות, והניחו אותם לצד שיר זו של יוסף עוזר ותבינו הכל. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |