|
||||
|
||||
א. ושליטי הפרובינקיה הרי הם רומאים, הלא כן? ב. אני לא יודע איך בדיוק אתה רוצה שאוכיח לך שאין לי אחות כאן. ההיקש שלי מבוסס על אנלוגיה: ההתמצאות של הנוצרי הממוצע בברית החדשה דומה להתמצאות של היהודי הממוצע בתנ"ך. כלומר, הם יודעים שקרה שם משהו כזה או אחר ויודעים, בערך, מי הטובים ומי הרעים בסיפור, אך רובם זוכרים רק שברי פסוקים. הנוצרי הממוצע אינו יודע כמעט כלום על מה שאינו שייך לסיפור החוזר מדי שנה של הנאבידד. |
|
||||
|
||||
א. נו באמת... אין גבול לנוקדנות הזו. ב. בברית החדשה יש דמות מרכזית אחת (ישו) וסיפור מרכזי אחד (צליבתו). זה בערך כמו להגיד שהיהודי הממוצע לא יודע שמשה1 הוציאנו מארץ מצריים, רק פי 20 יותר אבסורדי כי המרכזיות של ישו לברית החדשה גדולה בהרבה, וסיפור הצליבה של ישו כנ"ל. 1 טוב זה לא בדיוק הוא, אני בטוח שתשכיל אותנו איך זה קרה. |
|
||||
|
||||
ב. מדבריך מתקבל הרושם שהנוצרי הממוצע קורא את הברית החדשה או יודע מה קורה בה, ולא היא. עיקר העיקרים של היות נוצרי אינו הכרת סיפור חייו של ישו (בניגוד למצווה היהודית לספר ביציאת מצרים) אלא קבלת העיקר שישו היה המשיח. זהו עיקר העיקרים של האמונה הנוצרית, ואידך זיל גמור. עבור רוב הנוצרים הידיעות מסתכמות בכך שצריך להכניס עץ הביתה בנואל או לה נבידד. לבד ממיעוט שלמד בבתי ספר קתוליים -- בניגוד לישראלים הנכפים ללמוד תנ''ך חמש שעות בשבוע מכיתה ב') -- רוב הנוצרים לא למדו מעולם על יסודות הדת שלהם ורובם מכירים לכל היותר את הטקסים, לא את הסיפור. |
|
||||
|
||||
לא רק שיש הוא המשיח (והמושיע), אלא גם שהוא מת כדי לכפר את ''חטאינו'' (כלומר, החטא הקדמון. גם נוצרי שלא מבין את משמעות החטא הקדמון ''יודע'' שישו מת, בין השאר, כדי לכפר על החטאים האישיים שלנו, בימינו אנו, ושקבלת אלוהותו של ישו היא תנאי הכרחי לכפרה על החטאים הללו, שהיא תנאי הכרחי להגעתנו לגן-עדן). |
|
||||
|
||||
השאלה היותר מעניינת היא, האם הוא נולד במטרה למות כדי לכפר על החטאים. ואז, מה זה משנה בכלל מי היה הכלי שהרג אותו, יהודים או רומאים? ולמה להאשים אותם? בכל מקרה הוא היה אמור למות כדי לכפר על חטאים. |
|
||||
|
||||
אם היהודים היו מקבלים אותו כמושיע וכמשיח, לא היה צורך להרוג אותו. |
|
||||
|
||||
למה נענשו המצרים בפרשת יציאת מצריים, כשכבר מאות שנים לפני כן, בברית בין הבתרים, נאמר לאברהם שצאצאיו יהיו עבדים במצריים, ויסבלו שם. הרי המצרים רק מלאו את יעודם, ככלי בידי האל. אז קיימת תשובה סטנדרטית, שהכול צפוי והרשות נתונה. ושלכל מצרי פרטי היתה אפשות להחליט איך הוא עצמו מתנהג לגבי היהודים. אבל אני לא יודעת איך זה עזר לאותם מצרים שכן התנהגו בהומניות- הרי כל העם המצרי נענש. אך בכל אופן, לפחות כאן נענש רק הדור ההוא. אף אחד שם לא הטיל קללה על כל הדורות הבאים של המצרים. |
|
||||
|
||||
מול דוכן המזון של רחב. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |