|
תן, תן לי להבין, יש פה לוגיקה סבוכה שהיא סתומה לי: "מישהי" (איילת) טענה שאתה מתיימר להכיר את החילוניים, ואתה רוצה שאני אעיד בפניה... מה? שאתה באמת לא מכיר חילוניים, ושאתה באמת מתיימר להכירם (כפי שהיטבת להבהיר בתגובה 179459 לה עניתי בתגובה אותה הזכרת)? משמע, זימנת אותי לעדות כדי לשכנעה שהצדק עימה. הלכך כיוונת? קלטתי? אולי יש פה פלפול שכזה: אני חילוני יוצא-דופן, ואינך מכיר אותי, ומכאן שאתה כן מכיר חילוניים שאינם יוצאי-דופן, משמע אינך סתם מתיימר. יפה!
(לתגובה שהזכרת, אגב, עניתי מיד בתגובה 179479. נחש מי בחר להחריש? רוצה עוד דוגמאות?)
פסקתך השנייה אף היא מופת של חשיבה מסודרת. התוכל להפנותני ל"תאוריה הפסיכואנליטית שלי בדבר משמעות המוות"? התוכל להאיר את עיני, אם נניח ותגלה שלא פחות מ-100% מתושבי הארץ רוכשים לעצמם קבר בעודם בחיים, איזו תאוריה שלי זה יפריך בדיוק, ואיך? שמא זה יצדיק את התיאוריה הלוגית *שלך*, שתקצירה:
"הטעם וההיגיון מופיעים רק כאשר אנחנו מודים, שמעבר לגבול הזה יש עוד משהו. היהודים קוראים לזה *נשמה* ויש הקוראים *נפש*. אבל אם מודים בקיומה של *הנשמה*, יש להסכים שמלבד העולם החומרי קיים גם עולם רוחני, בו יש קיום מסוג אחר מזה שאנו מכירים. אם הגוף מת ונעלם והנשמה נשארת, כי אז העולם הרוחני נעלה על העולם החומרי, ומשם מתנהל עולמנו."
כיוון שאתה מרבה להתנאות בפלפולים הלוגיים הסבוכים שיש ביהדות, בטוחני שאתה לוגיקאי מצויין ושכל הנ"ל הם מעידות חד-פעמיות.
מה עם איזו התנצלות קטנה, בשביל חלק לעולם הבא?
|
|