|
||||
|
||||
כן, אבל עדיין לא הסברת לי איך יש גם מוסלמים נחמדים שפועלים בדיוק באותה צורה כמוך, אבל מגיעים למסקנות ההפוכות בדיוק. כשניתן להגיע על פי אותו היסק למסקנות הפוכות וסותרות, כנראה יש בעייה בהיסק. |
|
||||
|
||||
זה פשוט: המוסלמים טועים, היהודים לא. |
|
||||
|
||||
...Murderers, over here. Looters and pillagers - over there please, thieves if you could join them, and BANKMANAGERS.
Fornicators, if you could step forward - My God there are a lot of you. Could I split you up into adulterers and the rest? Adulterers if you could just form a line in front of that small guillotine there. AMERICANS, are you here? I'm sorry about this, apparently God had some fracas with your founding fathers and damned the entire race into perpetuity. He sends particular condolences to the Mormans who He realises put in a lot of work. The Iranians, I'm afraid, couldn't be with us - someone's been holding them in purgatory for the last nine months. Sodomites, over there against the wall. Atheists, over here please. You must be feeling a right bunch of charlies. Christians, ah yes, I'm afraid the Jews were right... (Rowan Atkinson's Hell Sketch) |
|
||||
|
||||
תגובה 63833 |
|
||||
|
||||
אתה שואל על איסלם מול יהדות. אני אנסה לענות למרות שאיני רואה בעצמי מוסמך לענות בשם האיסלם. נידמה לי שהתשובה לשאלה למדני את כל האיסלם על רגל אחת תהיה : "הכל מאלוהים" או אולי "הכל לאלוהים" - אלוהים הוא כל כך גדול שכל נסיון להתקרב אליו מכלה את הגוף רעיון מורכב כמובן מכדי שאוכל לכותבו בכמה מילים אבל נידמה לי שאת המסר העברתי. אני אענה לך על השאלה המקבילה ביהדות : הכל אחד ולכן איני יכול או רוצה לוותר על הגוף שלי ועל חיי העולם הזה שלי. איך זה מסתדר עם גדלות האלוהים - המושג הוא גבורת הצימצום : "איזהו גיבור? הכובש את יצרו" גיבור הוא אותו אדם (או אלוהים) שמצליח לא להשתמש בכל כוחו. ההבדל (לפחות מנקודת המבט הזו) היא איזה מקום יש לאלוהים במציאות. |
|
||||
|
||||
עדיין לא הבנתי איך זה מראה שהיהדות נכונה, והאיסלאם לא. |
|
||||
|
||||
זה כתוב בתנ''ך וגם מרנובדיה חושב ככה. |
|
||||
|
||||
זה לא יכול להוכיח זה יכול רק לחזק את הטענה... |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
אני לא אמרתי שהיהדות נכונה והאיסלאם לא. אני מנסה להגיד שיש הרבה דרכים לתאר את המציאות. |
|
||||
|
||||
כן, אבל כששתי דרכי התיאור הללו מביאות לשתי תוצאות מנוגדות, עולה החשד שלפחות אחת מהן לא נכונה. יתר על כן, אנחנו הרי לא מדברים על שתי דרכים. בדרך התיאור של היהדות אפשר להשתמש כדי לתת כל הסבר, לכל דבר. צריך רק דמיון. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |