|
||||
|
||||
יש לך הזדמנות להראות לנו כמה חזקה אמונתך, וגם לזכות בקצת כסף קל. אני עוד מחכה לשמוע על איזה סכום אתה מוכן להתערב. |
|
||||
|
||||
הימורים זה בניגוד לחוקי התורה. אילו הייתי עושה זאת, אמנם הייתי זוכה כנראה, אבל לא זוכה להנות מן הזכיה. |
|
||||
|
||||
אבל אין כאן שום הימור, הרי אתה *יודע בוודאות* מה הולך לקרות. נקרתה על דרכך הזדמנות פז (הה) להראות לכולנו כמה האמונה משתלמת, ואת הכסף שתרויח ממני תוכל להפנות לצדקה בעוד אני הייתי מבזבז אותו על דברי טומאה ופריצות, ויוצא שאתה עושה ברכה כפולה ומשולשת. |
|
||||
|
||||
אני לא יודע בודאות, אלא רק מנחש ניחוש אינטליגנטי. אני לא הולך לקחת ממך כסף, כסף שהורווח בדרכים כאלו לא יכול לשמש לעשיית מצוות. |
|
||||
|
||||
טוב, לא רוצה לא צריך. אולי אפשר לעניין אותך בעיסקה אחרת? אם נבואתך תתגשם אני מתחייב להניח תפילין, לשמור שבת ולאכול כשר במשך שנה תמימה (ואל תשכח שמתוך שלא לשמה וגו'), ואם לאו אתה מעביר לחשבוני סכום צנוע עליו נסכים. |
|
||||
|
||||
אני מקווה שתעשה את כל הדברים האלו בלי קשר. כל מצווה שיהודי עושה מקרבת את הגאולה. אם אתה רוצה כסף אני מוכן לתרום לך גם בלי התערבות. מה מספר החשבון? מספר הסניף? |
|
||||
|
||||
שלח צ'ק לפקודת עצמך (חתום משני הצדדים בבקשה) לכתובת Dr. Uzi Vishne (ציין על המעטפה: עבור שכ"ג, כדי שעוזי לא יעבור על חרם דרבנו גרשום)Department of Mathematics and Statistics Bar-Ilan University Ramat-Gan, 52900 Israel הד"ר החביב כבר ימצא דרך להעביר אותו אלי, ואשמח לדווח באייל על ההתפתחויות (או, אם אתה מעדיף שזה יישאר מתן בסתר, אשמח לבלום את פי). אני מודה לך מראש ומקווה שירבו כמותך בישראל. |
|
||||
|
||||
הוא מושך לי בצמות... |
|
||||
|
||||
אתה, יותר טוב שתעביר לי כבר את הכסף. |
|
||||
|
||||
בשמחה. בניכוי מס הכנסה ומס מעסיקים, מע"מ (17%), דמי בולים וסתם בלו, מעשר ראשון, מעשר עני ותרומת מעשר - אתה חייב לי 41 שקל ושלושים אגורות. הכתובת למשלוח: בתגובה שלך. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
המ... בקישור המצורף מדובר על התרת נדרים. מובאת כדוגמה התרת נדר של הקהילה שלא לשחק במשחקי קוביה, אבל לא ראיתי שם איסור גורף, ועוד מהתורה, על הימורים. התוכל להפנות למקום הספציפי בטקסט? |
|
||||
|
||||
סנהדרין פרק ג' משנה ג': "אלו הן הפסולין (לעדות) --המשחק בקוביה, והמלווה בריבית, ומפריחי יונים, וסוחרי שביעית..." ("משחק בקוביה" ו"מפריחי יונים" הם המהמרים על כסף, וכולם פסולים לעדות משום חשש גזל). |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
האם זה אומר שבנקאים פסולים לעדות, או שהפוסקים כבר מצאו דרך לעקוף את הבעיה (כמו תמיד כשהם נורא רוצים)? |
|
||||
|
||||
אני חושב ש''היתר עיסקה'' מחזיר אותם לחברת האנשים הנורמליים. |
|
||||
|
||||
אתה רואה? אפילו בלי לדעת על זה (ומה זה), הייתי בטוחה שהם מצאו סידור סביר. כאמור, כשהם רוצים, הם יכולים. עכשיו שרק יפתרו את הבעיות הפעוטות שעוד נותרו (עגונות, ממזרים- כאלה) ויהיה על מה לדבר :) |
|
||||
|
||||
זו באמת סוגייה מעניינת - איזה קריטריון ביהדות האורתודוקסית מבחין בין דברים שאפשר לעקוף (הלוואות בריבית למשל) לבין דברים שלא (עגונות, ממזרים, יחסים הומוסקסואלים)? יש בכלל קריטריון כזה? |
|
||||
|
||||
יש עקרון כזה: "תורת חיים". עפ"י העקרון הזה תוקנו תקנות כמו הפרוזבול, הלוואות ברבית, שנת יובל ועוד כהנה וכהנה. גם מכירת החמץ של המדינה למוסלמי והתקנות החביבות בעניין חליבה בשבת ודומותיהן נובעות מאותו רעיון, שמה שלא ניתן לקיים אותו בשום אופן, בטל. |
|
||||
|
||||
אבל איך מחליטים מה לא ניתן לקיים בשום אופן, ומה כן ניתן? |
|
||||
|
||||
אולי מוטב שמישהו שיודע על מה הוא מדבר יסביר את זה. מכל מקום, ברור שלדעת חכמי ההלכה אפשר לחיות עם חוקי הנישואין/ממזרים/הומוסקסואליות. |
|
||||
|
||||
בינתיים נראה שהמכנה המשותף של הדברים שאיתם אפשר לחיות לפי דעת חכמינו הוא (שלוש-ארבע): "תנו לי מם! תנו לי יוד! תנו לי נון"! כן ילדים, נראה שאם האיסור קשור למין, הוא בלתי עקיף. [ובשיעור הבא נלמד כיצד זה טוב לאבולוציה]. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |