|
||||
|
||||
לא נראה לך מוזר שמחלתו של רה"מ קלה והרעש לא עשה שום נזק? או שעלינו לחכות לנסיגה בפועל כדי לקבל איזה רעש ששווה את שמו? |
|
||||
|
||||
בשביל זה זו רק אזהרה. אם חס וחלילה ינסו לפנות יהודים מעזה, אני מפחד לראות מה יקרה לבריאות של ראש הממשלה. ואם ירצה להתפנות מהגדה, האדמה תרעד כל כך חזק שבנייני עזריאלי יפלו כמו מגדלי קלפים... |
|
||||
|
||||
כמה כסף אתה מוכן לסכן? _______________ מי שמזכיר כאן את ימית הוא מאניאק. |
|
||||
|
||||
מייד אחרי שבגין פינה את ימית, אבל מייד, הוא רק עשה איזו מלחמה קטנה במדינה אחרת, ומייד אח"כ הוא התפטר. מייד! |
|
||||
|
||||
וואללה, לפחות בעזה הוא יכל להרויח עליך. |
|
||||
|
||||
ותהיה בטוח שאם אלוהים לא יפיל את שרון למשכב, ימצא המאמין שיפיל אותו למשכבו. |
|
||||
|
||||
מעניין מה יקרה לא רק לבריאותו של רה"מ, אם לא יפנו את כל היהודים מעזה? ומה אני קשור לכך? |
|
||||
|
||||
כולנו סומכים עליכם שכאשר יפנו את עזה ויהודה ושומרון לא יהיה שום צורך בבעיה בריאותית אצל ראש הממשלה -- עשב שוטה כזה או אחר יעשה עבורכם את קיצור הדרך הזה באמצעים המוכרים. אחרי הכל, מי שרצח פעם אחת, כבר לא יכול להגמל. |
|
||||
|
||||
יופי, תאשים את השוטים, למה לא? אני מקוה בשבילך שהשרץ הבא לא ייקרא אורי. |
|
||||
|
||||
לפני שאתה מגיב בחריפות כה רבה, אולי כדאי שתקרא בעיון את מה שכתבתי ובמקביל, פתח על ברכיך מילון תחת הערך ''אירוניה.'' |
|
||||
|
||||
לפני שאתה מגיב בחריפות כה רבה, אולי כדאי שתקרא בעיון את מה שכתבתי ובמקביל, פתח על ברכיך מילון תחת הערך ''שטויות.'' |
|
||||
|
||||
התייחסתי ברצינות להצעתך ופתחתי את המילון תחת הערך ''שטויות.'' שמע, אני מסתכל על הדברים אחרת עכשיו. לא ידעתי שאתה כל כך מפורסם. |
|
||||
|
||||
חס וחלילה. יהודי לא ירצח יהודי. אבל אם הקב''ה החליט שארץ ישראל שייכת לעם ישראל, ומה לעשות שכך הוא החליט, אין אנו יכולים לערער על כך. לא אני, לא אתה, ואפילו לא ראש הממשלה. הוא כבר ימצא דרך להעניש אותנו על היומרנות שלנו. |
|
||||
|
||||
ומה על היומרנות של זה שמתיימר לדעת מה הקב"ה החליט? אולי הרעש הוא עונש על החוצפה של נביאי שקר כמוך? |
|
||||
|
||||
אבל אם כדברי המשורר תפקח את עיניך, תוכל לבטח לראות את האמת והיא כל כך בוהקת שהיא מסנוורת. נותנים לנו עוד הזדמנות, אני מציע שנתפוס אותה בשתי ידינו. |
|
||||
|
||||
חלילה וחס, יהודי לעולם לא ירצח יהודי אחר. אלא אם כן נמצא בו פגם כמובן, שאז ייתכן ואולי. או שיימצא שיהדותו בכללא מפוקפקת היא, ואז דינו כדין מי שאינו ישראל. או שאולי הוא חילוני והרי אלו, ידוע לכל, אוכלי שרצים, פיגולים וטרפות, בועלי נידות שאין יהודי נצרך להרהר במה שנעשה להם, אם נעשה להם. מה שנעשה, מהקב"ה נעשה ואין יהודי צריך שיהא עוסק הרבה בענייניהם של גוים גמורים. אלא מאי, ייתכן ונמצא כי אותו ראש ממשלה אינו יהודי כלל וכלל, ולא היה מתחילתא. דרך משל, אם יימצא כי אותו ראש ממשלה היה בבחרותו צהוב שיער כאחד הערלים. הישמע כדבר הזה בין יהודים? או שמא מראהו כמראה גוי, או שיש האומרים שמראהו כשל גוי או שיש האומרים שלא זה מעלה ולא זה מוריד, אלא שמעשיו מדברים בו שהוא גוי. מקרה כזה, דין אחר לו, שכן אם בא אדם ושם עצמו יהודי ומעשיו מעידים בו שהוא אינו יהודי, כגון שבא ומחזיר שטחי ארץ ישראל, אין בן תורה יוצא ידי חובתו עד שקם ועוד טרם יצתה השבת הולך ותוקע בו בדי עמל תרי-עשר כדורי עופרת כנגד תרי עשר שבטי ישראל. =============== |
|
||||
|
||||
אלו סתם השמצות חסרות שחר. יהודי לא ירצח ראש ממשלה, ואפילו לא כופר שמחזיר שטחי מולדת. איך אומרים? השם יקום את דם האדמה ודם עבדיו שנלחמים ומתים על קידוש השם. ואם תזכיר לי את רצח רבין, הרי שידוע ברבים שלא יגאל עמיר רצח אותו אלא השב"כ. |
|
||||
|
||||
והשב"כ זה לא יהודים? |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
אבל האחראים לרצח רבין לא היו יהודים. אני שמח לראות שכמו דרכי השם, גם דרכי השב''כ נהירות לך על בוריין. |
|
||||
|
||||
זה המחיר של החיים במדינת משטרה. |
|
||||
|
||||
צ"ל: זה המחיר של החיים במדינת משטרה הינדית כמו שלנו |
|
||||
|
||||
קיויתי שתכתוב שיגאל עמיר לא יהודי. ולא, לא ידוע אצלי העניין הזה עם השב''כ. |
|
||||
|
||||
לא סתם חם. אפילו חמ-וש בנשק חם. |
|
||||
|
||||
אני רק יכול לקוות ולהתפלל שדעתכם תשוב אליכם בזמן. |
|
||||
|
||||
A man's got to do what a man's got to do. תפילה נעימה. |
|
||||
|
||||
אחת מדוגמאות המאסטר, אם מישהו בדורות הבאים ישאל "מהי ציניות", תהיה, להראות לו את הפנים של ההיטלרון1 הקטן במעצר. את החיוך המזווע שלו. "יהודי חם" שרצח בדם קר כפלדה. הוא, אגב, לוקח אחריות מלאה למעשהו ולא מטיל את זה על שום שב"כ כמו שעושים אתם, חבריו, היודעים היטב על ראש מי בוער הכובע.2 1 ב. רבים אינם מפחדים מגודווין. 2 או שאולי תגידו שזה רק משום שהיהודי כל כך חם. |
|
||||
|
||||
אולי אלה שקוראים לו "יהודי חם"? |
|
||||
|
||||
אני רק רציתי לוודא שלא נכללתי הפעם בקבוצה הלא מתאימה. קרה לי בעבר שמישהי כללה אותי ב'חבורת הרוצחים הזאת' ורק אחרי שביקשתי פירוט היא החוירה 1. אבל היא לא דוגמא טובה, חבר שלי שיכנע אותה שכשהוא בטראנס של היפנוזה 2 הוא מסוגל לעוף, ואחרי שמטאטא עם שמיכה התרומם מהמיטה עליה הוא שכב היא ברחה בצרחות, לא עזר ההסבר המקדים שהיא קיבלה על זה שהוא עלול להתקע בהיפנוזה אם היא לא תשב בשקט3 - ממש לא יפה מצידה לעשות לו ככה. 1 היא הבינה את הסכנה כנראה. 2 לא אני המצאתי את צירוף המילים הזה. 3 גם החדר החשוך וקולות הרקע לא הועילו. |
|
||||
|
||||
תגובה 197885 מסבירה מה שיעשע אותי ברעיון של לקפוץ עם השאלה הזו. |
|
||||
|
||||
ניתן למצוא כאן: |
|
||||
|
||||
איך פתאום לכולם יש בלוג ברשימות? אני האחרון בלי? |
|
||||
|
||||
הו, רכילות איילית, אין נהדרת ממך... |
|
||||
|
||||
חלילה וחס, ישמור הקב"ה ויצילך מפגע, כמות שאתה גומל לי רעה תחת טובה. הרי אלוקים בשמים יודע שלא נתכוונו דברי אלא להראות שכל דבריך אמת לאמיתה הם. אם יביט אדם בכתוב ככתובו ומוחו מיטשטש שהוא יושב בטל ואוכל ושומע סיפורי מעשיות ידמה הדבר בעיניו כאילו אמרתי שיהודי ר"ל יכול שיהיה תוקע כזאת וכזאת כדורים בכרסו של גוי ראש הממשלה. אלא תיתי לו לבורא עולם שנתן בינה בקודקודם של יהודים ואפילו גרים הם בביתי חומר דלים ובגדיהם בימים כל כסותם בלילות הרי שמילאו מקצת כריסם ש"ס ופוסקים והרי הם יודעים בינת דרש והרי הם שואלים מאי איריא? מה לו שתפס לשון זו? מאי משמע? שאם אי-ייתכן כי יעשה כן יהודי, יצא פלוני ויחקור וידרוש בציציותיו של ראש הממשלה. שמא אין הוא סתם גוי? שמא כל משמעו מין גולם של המהר"ל שפתק באוזנו והוא ממלמל מה שממלמל? אפשר התקנא ישמעאל והזיד מין חיה טמאה כמין החזיר ועשאה לובשת פני אנוש והשימה ראש קהילתנו לבלול בינתנו ולעשות את כולנו איש מכה בלשון את רעהו כמעשה השמאלנים ימח שמם? יבוא הקורא המצוי בדקדוקי הדברים, יקרא ונפשו תתמרד בקרבו ומעיו יחמורו. הייתכן כדבר הזה שיבוא ישמעאל וישים חזיר בראשנו? הרי לקלס ושחוק נהיה בעיני כל עולמא שאנו הולכים ומשתחווים בפני טומאה! שהרי אנו מודים לאדון הכל שלא עשנו כגויי הארצות ולא שמנו כמשפחות האדמה שהם משתחוים להבל וריק ומתפללים אל אל לא יושיע ואנו נלך ונשתחווה בפני פיגול בהמה אשר כזה שכריסו מיליכה לפניו? הרי על כגון זה נאמר יהי רצון מלפניך השם אלוקי ואלוקי אבותי שתצילני היום ובכל יום משטן המשחית! על כן יקום יהודי בבוקר, יאמר מודה אני, ילבש ציצית שכל תרי"ג תלוין בה, יתעטף בטלית, יניח תפילין, ישא תפילתו ויצא לדרכו וילך ובהולכו בדרך ישיב על ליבו י"ג עיקרים וישים ליבו במיוחד לעיקר הא שהוא לשמו ויבוא עד רחוב עזה ויפנה היכן שיפנה ויקרא ימין השם עושה חיל, ימין השם רוממה ויבוא ויתקע בחזיר זה שנתמלך י"ג כדורים כנגד י"ג עיקרים שהעלה על ליבו מקודם ונרים כולנו כוס ישועות ונזכיר פעמיים כי טוב כבתפילה: זה היום עשה השם נגילה ונשמחה בו. זה היום עשה השם נגילה ונשמחה בו. |
|
||||
|
||||
סיפורים לא יעזרו כאן. אני כן מסכים שרבין היה יהודי, גם אם היה בוגד בעמו, ולא היה חו''ח גוי. רצון השם היה שימות, ויחד עם טפשותו ורשעותו, הגיע סופו. |
|
||||
|
||||
ככלות תגובה כזו, איני יכול אלא לאחל לך הצטרפות מהירה לאחיך באיסנטבול תחת כנפיו הברוכות של שבתאי צבי. מעין נביאי השקר לא יידלה, שלא לדבר על האווילים המשרישים ההולכים בעקבותיהם. המרת דת נעימה שתהיה לך. |
|
||||
|
||||
תמיד טוב להזכר בזמנים הטובים. בימי נעורי הפוחחים התנדבתי לעזרה בבית החולים ''שלוותא''. הסיפורים והחולים היו עניין מרתק ביותר. תודה לך על שסייעת בידי להסיר מעט מנטל השנים. כל הודעה שלך הציפה בי את הזכרונות מהתקופה ההיא. |
|
||||
|
||||
במקום לספר ב''רשימות'' על טיפוליך בחיילים כושלים (ולהוריד מיד את הפוסטים), בואי טפלי בכל המקרים האמיתיים המצריכים טיפול. |
|
||||
|
||||
כמובן. בייחוד בארץ, שבה לא קורות רעידות אדמה. |
|
||||
|
||||
יש לך הזדמנות להראות לנו כמה חזקה אמונתך, וגם לזכות בקצת כסף קל. אני עוד מחכה לשמוע על איזה סכום אתה מוכן להתערב. |
|
||||
|
||||
הימורים זה בניגוד לחוקי התורה. אילו הייתי עושה זאת, אמנם הייתי זוכה כנראה, אבל לא זוכה להנות מן הזכיה. |
|
||||
|
||||
אבל אין כאן שום הימור, הרי אתה *יודע בוודאות* מה הולך לקרות. נקרתה על דרכך הזדמנות פז (הה) להראות לכולנו כמה האמונה משתלמת, ואת הכסף שתרויח ממני תוכל להפנות לצדקה בעוד אני הייתי מבזבז אותו על דברי טומאה ופריצות, ויוצא שאתה עושה ברכה כפולה ומשולשת. |
|
||||
|
||||
אני לא יודע בודאות, אלא רק מנחש ניחוש אינטליגנטי. אני לא הולך לקחת ממך כסף, כסף שהורווח בדרכים כאלו לא יכול לשמש לעשיית מצוות. |
|
||||
|
||||
טוב, לא רוצה לא צריך. אולי אפשר לעניין אותך בעיסקה אחרת? אם נבואתך תתגשם אני מתחייב להניח תפילין, לשמור שבת ולאכול כשר במשך שנה תמימה (ואל תשכח שמתוך שלא לשמה וגו'), ואם לאו אתה מעביר לחשבוני סכום צנוע עליו נסכים. |
|
||||
|
||||
אני מקווה שתעשה את כל הדברים האלו בלי קשר. כל מצווה שיהודי עושה מקרבת את הגאולה. אם אתה רוצה כסף אני מוכן לתרום לך גם בלי התערבות. מה מספר החשבון? מספר הסניף? |
|
||||
|
||||
שלח צ'ק לפקודת עצמך (חתום משני הצדדים בבקשה) לכתובת Dr. Uzi Vishne (ציין על המעטפה: עבור שכ"ג, כדי שעוזי לא יעבור על חרם דרבנו גרשום)Department of Mathematics and Statistics Bar-Ilan University Ramat-Gan, 52900 Israel הד"ר החביב כבר ימצא דרך להעביר אותו אלי, ואשמח לדווח באייל על ההתפתחויות (או, אם אתה מעדיף שזה יישאר מתן בסתר, אשמח לבלום את פי). אני מודה לך מראש ומקווה שירבו כמותך בישראל. |
|
||||
|
||||
הוא מושך לי בצמות... |
|
||||
|
||||
אתה, יותר טוב שתעביר לי כבר את הכסף. |
|
||||
|
||||
בשמחה. בניכוי מס הכנסה ומס מעסיקים, מע"מ (17%), דמי בולים וסתם בלו, מעשר ראשון, מעשר עני ותרומת מעשר - אתה חייב לי 41 שקל ושלושים אגורות. הכתובת למשלוח: בתגובה שלך. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
המ... בקישור המצורף מדובר על התרת נדרים. מובאת כדוגמה התרת נדר של הקהילה שלא לשחק במשחקי קוביה, אבל לא ראיתי שם איסור גורף, ועוד מהתורה, על הימורים. התוכל להפנות למקום הספציפי בטקסט? |
|
||||
|
||||
סנהדרין פרק ג' משנה ג': "אלו הן הפסולין (לעדות) --המשחק בקוביה, והמלווה בריבית, ומפריחי יונים, וסוחרי שביעית..." ("משחק בקוביה" ו"מפריחי יונים" הם המהמרים על כסף, וכולם פסולים לעדות משום חשש גזל). |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
האם זה אומר שבנקאים פסולים לעדות, או שהפוסקים כבר מצאו דרך לעקוף את הבעיה (כמו תמיד כשהם נורא רוצים)? |
|
||||
|
||||
אני חושב ש''היתר עיסקה'' מחזיר אותם לחברת האנשים הנורמליים. |
|
||||
|
||||
אתה רואה? אפילו בלי לדעת על זה (ומה זה), הייתי בטוחה שהם מצאו סידור סביר. כאמור, כשהם רוצים, הם יכולים. עכשיו שרק יפתרו את הבעיות הפעוטות שעוד נותרו (עגונות, ממזרים- כאלה) ויהיה על מה לדבר :) |
|
||||
|
||||
זו באמת סוגייה מעניינת - איזה קריטריון ביהדות האורתודוקסית מבחין בין דברים שאפשר לעקוף (הלוואות בריבית למשל) לבין דברים שלא (עגונות, ממזרים, יחסים הומוסקסואלים)? יש בכלל קריטריון כזה? |
|
||||
|
||||
יש עקרון כזה: "תורת חיים". עפ"י העקרון הזה תוקנו תקנות כמו הפרוזבול, הלוואות ברבית, שנת יובל ועוד כהנה וכהנה. גם מכירת החמץ של המדינה למוסלמי והתקנות החביבות בעניין חליבה בשבת ודומותיהן נובעות מאותו רעיון, שמה שלא ניתן לקיים אותו בשום אופן, בטל. |
|
||||
|
||||
אבל איך מחליטים מה לא ניתן לקיים בשום אופן, ומה כן ניתן? |
|
||||
|
||||
אולי מוטב שמישהו שיודע על מה הוא מדבר יסביר את זה. מכל מקום, ברור שלדעת חכמי ההלכה אפשר לחיות עם חוקי הנישואין/ממזרים/הומוסקסואליות. |
|
||||
|
||||
בינתיים נראה שהמכנה המשותף של הדברים שאיתם אפשר לחיות לפי דעת חכמינו הוא (שלוש-ארבע): "תנו לי מם! תנו לי יוד! תנו לי נון"! כן ילדים, נראה שאם האיסור קשור למין, הוא בלתי עקיף. [ובשיעור הבא נלמד כיצד זה טוב לאבולוציה]. |
|
||||
|
||||
בגין פינה את ימית ותראה איפה הוא היום... רבין, רק הזיז כמה חיילים וישר חלה התדרדרות רצינית בבריאותו. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |