|
||||
|
||||
המונחים לא נלקחו ישירות מדבריך, אבל הם משתמעים מהעובדה שאת מסדרת את ההתפתחות הרעיונית של הרעיון הדתי על מסלול כרונולוגי מן הפחות מאורגן ליותר מאורגן, מאלוהות ראשונית לפוליטאיזם שהוא ארגון מאוחר ומורכב יותר של רעיונות אנימיסטיים ראשוניים אלו, וכן הלאה. גם אם לא התכוונת לכך, הדברים מבטאים התייחסות לדת כדבר ההולך ונעשה מפותח ומורכב יותר ומכאן -- סולם ודירוג. כל זאת, כאמור, בסתירה לטענות הא-היסטוריות האחרות שאת מעלה. |
|
||||
|
||||
לגמרי לא. לא דיברתי על התפתחות רעיונית, אלא על ארגונים חברתיים, המצטרפים מקבוצות קטנות לקבוצות גדולות יותר, וצירוף האלוהויות של הקבוצות השונות ממערכת מצומצמת של אלוהות אחת או שתיים למערכות גדולות יותר. |
|
||||
|
||||
יצירה של ארגונים גדולים ומורכבים יותר מארגונים קטנים ופשוטים יותר והפשטה של המערכת התאיסטית הם ביטויים של התפתחות רעיונית. לדוגמה: חלוקת עבודה או משימות משוכללת יותר, יצירת אלוהות המרכזת בתוכה מספר פונקציות במקום אחת – כל אלו דורשים תפישה רעיונית מורכבת יותר. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |