|
לכתחילה, אני לא באתי בטענה על אפליה. פשוט התייחסתי לכך שהאייל הקונספטואלי טען שמטרת הקמת המדינה היא שיהודים לא יופלו בגלל דתם. הסברתי לו שלא כך.
מכל מקום, אם השבת במדינה תמשיך ותקבל את הצביון לו מייחלים כמה אנשים כאן, ונציגיהם בכנסת (ובממשלה), אז אולי העבודות המתאימות לשומרי שבת יוגבלו במעט, אולי. כלומר רק אם את רוצה להיות מוכרת, שוטרת, מלצרית, בעלת חנות בקניון, עובדת בנק, עובדת הייטק (אינטל קרית גת עובדים שבעה ימים בשבוע) דיילת, עובדת במלון, או עובדת בחווה חקלאית, ואולי שכחתי איזה מקצוע או שניים, תהיה לך אולי קצת בעיה, אבל למשל להלוות בריבית את יכולה חופשי. מעבר לציניות, ככל שיהיו יותר שירותים ועסקים פתוחים בשבת, כך יקטן מעגל העבודה האפשרי לשומרי שבת. זה פשוט. למי שאומר -זו הבעיה שלהם, למה הם בוחרים להיות שומרי שבת? אענה שמטרת קיומה של מדינה היהודית היא, בין השאר, למנוע מהיהודים את הצורך לבחור בין המשך שמירת יהדותם, ובין יכולתם להתפרנס. בכלל, גם להיות בהריון בוחרים, וגם לשרת בקרבי בוחרים, ובכל זאת אפליה על הרקע הזה אינה נחשבת לגיטימית בעיני אף אחד. למה אפליה על רקע שמירת מצוות זוכה להסכמה?
|
|