|
אכן, המלחמה בש"ס - ולא החינוך - היתה בראש מעינייו של השר שריד. העובדה שהשקעה ביום לימודים (שמרטפות, אולי) ארוך הצליחה למשוך כמה תלמידים מרשת החינוך של ש"ס לחינוך הממלכתי איננה, לדעתי, הישג במדיניות חינוכית. מה כן היה נחשב להישג? קביעת אמות-מידה מינימליות הנדרשות מזרמי-החינוך העצמאיים (כל עוד מקובל שיש להם זכות קיום) ואכיפתן. מהלך כזה היה משפיע על *כל* "ילדי ישראל", גם אלה שמוצאים את מקומם בזרמים העצמאיים מסיבות ערכיות, ולא תזונתיות. העובדה ש"יום לימודים ארוך" הופעל בעיקר באוכלוסיות שש"ס "התחרתה" עליהן מהווה פגיעה בעקרון השוויון.
לגבי "תכניות לימודים חינוכיות וערכיות", אני מודה שאינני יודע על מה מדובר. אם תפרט אולי אוכל לחוות דעה. מה שידוע לי הוא שבמינוי שלומית עמיחי למנכ"ל המשרד הוא גזר כלייה (ביודעין או שלא ביודעין) על הפרוייקט המרכזי של המשרד בתחום החינוך המדעי-טכנולוגי.
לזכותו של שריד ייאמר שהקדנציה שלו היתה קצרה מאד, ולכן ממילא לא ניתן היה לצפות ממנו להישגים רבים.
|
|