|
||||
|
||||
לא טענתי שהיועמ"ש אינו פקיד. טענתי שאין הוא מחוייב בראש ובראשונה ל"מדיניות הממשלה". היטבת לציין שגם מחויבותם של פקידי ממשלה אחרים צריכה להיות קודם כל לחוק. ההתבטאות שלך "לא היה שר שניסה להתוות מדיניות" אינה נכונה, לדעתי. ההמשך שלה, "היו פקידים שניסו להיכנס לוואקום שנוצר ]...[ אבל אפשר היה לעצור אותם", גם אם הרישא שלה נכונה (ואני אינני רואה את הדברים כך), הרי שהסיפא שלה אסור שתהיה נכונה: אסור שיהיה "אפשר לעצור" את היועץ המשפטי לממשלה. למעשה, אם סמכותו של פקיד ממונה נובעת ישירות מהחוק, אזי ניתן "לעצור" אותו רק ע"י שינוי החוק או העברתו מתפקידו באופן חוקי. |
|
||||
|
||||
לא התנסחתי בזהירות מספיקה. לא צריך לעצור את היועץ המשפטי לממשלה (או כל פקיד אחר) כאשר הוא מבצע את תפקידו, אבל כאשר היועץ המשפטי לממשלה מנסה לקבוע מדיניות, אז צריך לעצור אותו (והכוונה, כמובן, היא לא למעצר משטרתי או לעצירה פיזית מאיזה שהוא סוג - אלא שהשר הממונה יקבע את המדיניות). |
|
||||
|
||||
שוב - נכון, אבל לא ממש רלוונטי, כיוון שהיועץ בסך הכל חיווה את דעתו המשפטית לגבי האופן החוקי בו ניתן ליישם את המדיניות. במקביל - היועץ (באמצעות פרקליטות המדינה) ייצג את עמדת הממשלה בפני בג''ץ השכם והערב. היועץ לא קבע מדיניות במקרה זה. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |