|
||||
|
||||
היועמ"ש אינו "פקיד שצריך לבצע את מדיניות הממשלה". הוא גורם מגביל-מדיניות. הוא לא אמור לאפשר לממשלה לבצע את הבלתי-חוקי, כלומר במקרה זה - אם פואד רוצה "שהכל ינוע" (זו מדיניותו) חובתו של היועמ"ש למנוע ממנו להניע את הדברים בדרכים לא-חוקיות. הדרך החוקית עוברת דרך חקיקה בכנסת, ואת מצבה הפרלמנטרי של ממשלת ברק אין צורך להזכיר. למרות זאת, חקיקת תיקון 24 לחוק הבזק נמשכה בקדחתנות בשבועות האחרונים. כעת נראה שריבלין מבקש לקחת "פסק זמן". יש לקוות שמדובר בעיכוב קל ולא בהתחלה מחדש. |
|
||||
|
||||
כל פקידי הממשלה מחויבים לחוק. אם שר האוצר היה מחליט לוותר על כל המיסים ולתת מיליון דולאר לכל אזרח, אז ''פקידי האוצר'' יהיו צריכים לעצור אותו, וזה לא עושה אותם פחות או יותר מפקידים. |
|
||||
|
||||
לא טענתי שהיועמ"ש אינו פקיד. טענתי שאין הוא מחוייב בראש ובראשונה ל"מדיניות הממשלה". היטבת לציין שגם מחויבותם של פקידי ממשלה אחרים צריכה להיות קודם כל לחוק. ההתבטאות שלך "לא היה שר שניסה להתוות מדיניות" אינה נכונה, לדעתי. ההמשך שלה, "היו פקידים שניסו להיכנס לוואקום שנוצר ]...[ אבל אפשר היה לעצור אותם", גם אם הרישא שלה נכונה (ואני אינני רואה את הדברים כך), הרי שהסיפא שלה אסור שתהיה נכונה: אסור שיהיה "אפשר לעצור" את היועץ המשפטי לממשלה. למעשה, אם סמכותו של פקיד ממונה נובעת ישירות מהחוק, אזי ניתן "לעצור" אותו רק ע"י שינוי החוק או העברתו מתפקידו באופן חוקי. |
|
||||
|
||||
לא התנסחתי בזהירות מספיקה. לא צריך לעצור את היועץ המשפטי לממשלה (או כל פקיד אחר) כאשר הוא מבצע את תפקידו, אבל כאשר היועץ המשפטי לממשלה מנסה לקבוע מדיניות, אז צריך לעצור אותו (והכוונה, כמובן, היא לא למעצר משטרתי או לעצירה פיזית מאיזה שהוא סוג - אלא שהשר הממונה יקבע את המדיניות). |
|
||||
|
||||
שוב - נכון, אבל לא ממש רלוונטי, כיוון שהיועץ בסך הכל חיווה את דעתו המשפטית לגבי האופן החוקי בו ניתן ליישם את המדיניות. במקביל - היועץ (באמצעות פרקליטות המדינה) ייצג את עמדת הממשלה בפני בג''ץ השכם והערב. היועץ לא קבע מדיניות במקרה זה. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |