|
||||
|
||||
על תגובתו של חה"כ משינוי. אילולי השואה הוא היה מאמין בקיומו של האל? |
|
||||
|
||||
גם בעיני תגובתו מטופשת. הייתי שואל את חה"כ פרוש: למה רק נשק גרעיני? למה לא נתפרק מכל נשקנו ונסמוך על השם? בכסף שנחסוך אפשר לעשות הרבה דברים יפים. ולמה רק נשק? אפשר לחסוך בתשתיות, חקלאות, חינוך - אינני חושד בבורא עולם שיתקשה לסייע גם בכל אלה. |
|
||||
|
||||
ההקשר כאן הוא החשוב. אימתי אם לא בימי החנוכה ראוי לדבר על ניסים? כמו כן ראוי לציין שסוגיה חשובה זו כבר לובנה בשנת תש"ח, וזקני צפת מצאו לנכון לקבוע, כי ישועת עירם באה קודם לכל בזכות העשייה, אך גם מקומו של הנס לא נפקד. העשייה הייתה, שלא חדלו מאמירת תהילים. והנס היה, שהפלמ"ח הגיע בזמן להצילם. חג מולד שמח לקוראי האייל הנוצריים. |
|
||||
|
||||
אני מבקש לא לתת לח''כ פורוש עוד רעיונות. תודה. |
|
||||
|
||||
לא בדיוק. הוא הציב תנאי מספיק לאי האמנה באלוהים, לא תנאי הכרחי. השקולה הלוגית לטענתו היא ''לו היה אלוהים לא הייתה השואה'' ולא ''לו לא הייתה שואה אז היה אלוהים''. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |