בתשובה להאיילת המסתגלת, 16/12/03 16:21
חברות המפרסמות מחשבים, אינטרנט מהיר או השקעות פיננסיות 184970
אני רוצה לנסות הקבלה מסוימת (עם דגש על "לנסות" אז לא להרוג אותי כי אני בעצמי לא בטוח שההקבלה במקומה):

אני זוכר ששמעתי סיפור מאיש פרסום על קמפיין לעיתונות של דרום-אפריקה מאת חברת מזון לתינוקות ‏1. בכל הפרסומות הופיעו נשים חייכניות ומקסימות שמחבקות/מטפלות/וואטאבר בתינוקות שלהם. הנשים האלו היו כולן לבנות. קמה צעקה גדולה מארגוני זכויות למינהם על כך שאם קהל היעד של המוצר הוא שחומי-עור מן הראוי שהדבר יבוא לידי ביטוי במודעות. בלית ברירה הם החליפו את הקמפיין. כתוצאה מכך היקף המכירות ירד בצורה חדה. מישהו בהנהלה התעצבן מכל הסיטואציה והזמין ביצוע של קבוצות מיקוד. הסתבר שהגישה של רוב הנשים השחורות הייתה שהן רוצות לעצמן את "מה שטוב לנשים הלבנות" ואם המוצר מפורסם כאילו הוא מיועד מראש לשחורים הרי שהוא בחזקת סוג ב'.
קודם כל, אני רוצה להגיד שלא ראיתי שום מחקר רשמי על הדבר הזה. כך שמבחינתי איש הפרסום חשוד קצת בהפצת פרופגנדה שקרית המיועדת להצדיק בדיעבד את ההחלטות של חבריו.
אבל אני מאמין שיש בזה קמצוץ של אמת. במיוחד כשאני רואה את הנוער בארצנו (לאחרונה נתתי שיעור אנגלית בחטיבת ביניים. במהלכו יצא לי לשאול אותם מה זה fox. התשובה כמובן הייתה "מה שיעל בר-זוהר לובשת"...).

ובחזרה לעניין: האם ייתכן שרוב הגברים והנשים (לא "כולם/ן". רק "רובם/ן"!) מעדיפים לקנות מחשב מגבר?

כל זה מתייחס לנקודה שהעלת לגבי פרסומות.
לגבי ניסוחי שאלונים - הפתרון שאני מיישם (ואני מתכוון לניסוחים באתר שאני מנהל - תרגומון) עובד בלפחות 90% מהמקרים: התחמקות! כמעט תמיד יש מילה נרדפת או שם-פועל או משהו שמתאים לשני המינים. וזה נכון במיוחד אם הניסוח לא מנוקד (ולכן לא ברור אם "שלך" זה shel-ACH או shel-CHA). לגבי סקרים אני בכלל מעדיף לעבור לגוף ראשון. למשל בסקר הנוכחי משהו בסגנון: "מקום המגורים שלי הוא...".

1 רמדיה אולי...?
חברות המפרסמות מחשבים, אינטרנט מהיר או השקעות פיננסיות 185035
לא יודע. בניגריה כל(1) הדוגמנים על שלטי החוצות הם כושים.
__
(1) בכל אופן, כל אלו שאני ראיתי.
כשלג ילבינו 185058
באיזה פרסומת למוצר תינוקות - אני כבר לא זוכר אם חיתולים או מגבונים, או שמא בכלל מזון - הראו בחלק המרכזי של הפרסומת אמא כושית מחתלת(?) את בנה השחרחר. בשלב הזה חשבתי, הו כמה נאה מצידם. אחר כך היתה השקופית עם שם המוצר והלוגו וכו', ובסיום - אם לבנה מרימה את תינוקה הלבן המחותל לתלפיות. תהיתי‏1 אם יש כאן מסר סמוי לאם הכושית: השתמשי במוצר שלנו, ולבסוף תינוקך יהיה לבן!

1 לא מאוד ברצינות, למי שתוהה.
מילא התינוק 185082
כנראה ש''גם את, האם המחתלת, תיהפכי ללבנה''.
חברות המפרסמות מחשבים, אינטרנט מהיר או השקעות פיננסיות 185060
אני לא מכיר את הסיפור, אבל היה פרק כזה ב''פאזל''.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים