|
||||
|
||||
מלבד מקומות בודדים (ת"א, חיפה ואולי רחובות) תחנות רכבת תקועות בחורים שהאוטובוסים עוברים דרכם פעם ב, וגם אז במרחק לא קטן. אם ניקח את הרצליה כדוגמא (ותחנת הרצליה משרתת גם את רמה"ש ורעננה), צריך ללכת ברגל משהו כמו 5-10 דקות עד לתחנת האוטובוס הקרובה, *ולהמתין*. סיוט בקיץ. |
|
||||
|
||||
כאשר תגיע רכבת לעירי, אילת, אז אדע כי יש סיכוי כי תהיה מערכת רכבות נורמאלית לישראל. |
|
||||
|
||||
בעלי אינטרסים מ''ארקיע'' מונעים זאת. |
|
||||
|
||||
ארקיע דווקא? אותי לימדו שהמתנגדים הגדולים הם חברות ההובלה במשאיות, שהרכבת תחסלם לחלוטין (וגם תציל את נמל אילת מהמצב הקשה בו הוא נמצא - לפעמים יותר זול לאוניות מהמזרח הרחוק להמשיך לחיפה מאשר להעלות את הסחורה למרכז במשאיות הנ"ל). ולא לדבר על אגד - רכבת היא תחרות יותר קשה לאוטובוסים מאשר למטוסים, וכרגע לאגד יש מונופול כמעט מוחלט על קווי אילת למיניהם. |
|
||||
|
||||
הרבה יותר דחוף להקים את הרכבת לחולון ומערב ראשל"צ, וכמובן לירושלים. אבל אצלנו שר התחבורה שחק עיכב את תקצוב הקו לירושלים למרות שהאוצר מוכן לקו המהיר (28 דקות בלבד!) |
|
||||
|
||||
בהרצליה, התחנה המרכזית תועבר ליד תחנת הרכבת. בבאר שבע, תחנת הרכבת צמודה לתחנה המרכזית וכך גם בנהריה. ובעתיד תהיינה תחנות רכבת ברמה''ש וברעננה. |
|
||||
|
||||
גם בעכו תחנת הרכבת סמוכה לתחנה המרכזית. בבני ברק תחנת הרכבת ממוקמת במקום מרכזי ונגיש. (ליד מסוף עתידים וליד קניון אילון) עכשיו בונים את תחנת ''ההגנה'' בת''א שתהיה קרובה (ובשאיפה מחוברת במעבר תת קרקעי) לתחנה המרכזית החדשה בתל אביב. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |