|
||||
|
||||
הזמנים שלך נכונים אבל זה לא זה. יצא לי לסוע ברכבת מרחובות לתל אביב כמה פעמים, ואמנם זה 25 דקות אבל הזמן ברוטו הוא יותר מכפול מזה. לוקח לי 15 דקות ממתי שאני יוצא מהבית עד שאני ברכבת, ועוד 20 דקות מהרכבת עד למקום עבודתי. בסופו של דבר זה תמיד היה סיפור של יותר משעה. הרכבת היא אלטרנטיבה לאוטובוס, אבל לא לאוטו שלי. הרכבת לא משולבת בתחבורה הציבורית הפנים-עירונית. הזמנים האלה יכולים להתקצר בחצי, הרכבת אמנם מגיע לכ-100 קמ"ש (שזה לא משהו משהו, אבל ניחא) אבל זמני ההאצה וההאטה שלה ממש פטטאתים, בנוסף, חשוב מאוד, העלאה ופריקת הנוסעים איטית מאוד. |
|
||||
|
||||
לגבי השילוב עם התחבורה הציבורית בתוך הערים - במרבית תחנות הרכבת יש מסוף אוטובוס וקיימים קווי שירות אל התחנה (לעיתים רק לאחר שהרכבת איימה להפעיל קווים אלה בעצמה, ואז "אגד" התרצה והסכים להפעילם), כמו גם כרטיסים משולבים רכבת-"דן". גם בנושא זה וגם בנושאים האחרים שהזכרת (מהירות הנסיעה, התאוצה, ומשך העצירות להחלפת נוסעים) אני בטוח שאם יש לך רעיונות לשיפור המצב, רכבת ישראל תתייחס אליהם ברצינות הראויה (במגבלות התקציב שלה). גם אם לא - אני לפחות אשמח לקרוא אותם. נדמה לי שהרכבות מגיעות למהירויות גבוהות מזו שציינת (בסביבות 140) ברגעי השיא. הפחתת המהירות בקטעים רבים מתחייבת מהקרבה למפגש כביש-רכבת (ההשקעה הנדרשת בהפרדה מפלסית היא גבוהה, ולא ברור שהרכבת צריכה לשאת בה לבדה), ממגבלות-בטיחות אחרות, או ממצב המסילה (המשתפר בהתמדה). לגבי החלפת נוסעים (ולגבי עמידה בזמנים, ותקלות בכלל) הרושם שלי הוא שהמצב נמצא במגמת שיפור, למרות נפח הנוסעים ההולך וגדל. |
|
||||
|
||||
מלבד מקומות בודדים (ת"א, חיפה ואולי רחובות) תחנות רכבת תקועות בחורים שהאוטובוסים עוברים דרכם פעם ב, וגם אז במרחק לא קטן. אם ניקח את הרצליה כדוגמא (ותחנת הרצליה משרתת גם את רמה"ש ורעננה), צריך ללכת ברגל משהו כמו 5-10 דקות עד לתחנת האוטובוס הקרובה, *ולהמתין*. סיוט בקיץ. |
|
||||
|
||||
כאשר תגיע רכבת לעירי, אילת, אז אדע כי יש סיכוי כי תהיה מערכת רכבות נורמאלית לישראל. |
|
||||
|
||||
בעלי אינטרסים מ''ארקיע'' מונעים זאת. |
|
||||
|
||||
ארקיע דווקא? אותי לימדו שהמתנגדים הגדולים הם חברות ההובלה במשאיות, שהרכבת תחסלם לחלוטין (וגם תציל את נמל אילת מהמצב הקשה בו הוא נמצא - לפעמים יותר זול לאוניות מהמזרח הרחוק להמשיך לחיפה מאשר להעלות את הסחורה למרכז במשאיות הנ"ל). ולא לדבר על אגד - רכבת היא תחרות יותר קשה לאוטובוסים מאשר למטוסים, וכרגע לאגד יש מונופול כמעט מוחלט על קווי אילת למיניהם. |
|
||||
|
||||
הרבה יותר דחוף להקים את הרכבת לחולון ומערב ראשל"צ, וכמובן לירושלים. אבל אצלנו שר התחבורה שחק עיכב את תקצוב הקו לירושלים למרות שהאוצר מוכן לקו המהיר (28 דקות בלבד!) |
|
||||
|
||||
בהרצליה, התחנה המרכזית תועבר ליד תחנת הרכבת. בבאר שבע, תחנת הרכבת צמודה לתחנה המרכזית וכך גם בנהריה. ובעתיד תהיינה תחנות רכבת ברמה''ש וברעננה. |
|
||||
|
||||
גם בעכו תחנת הרכבת סמוכה לתחנה המרכזית. בבני ברק תחנת הרכבת ממוקמת במקום מרכזי ונגיש. (ליד מסוף עתידים וליד קניון אילון) עכשיו בונים את תחנת ''ההגנה'' בת''א שתהיה קרובה (ובשאיפה מחוברת במעבר תת קרקעי) לתחנה המרכזית החדשה בתל אביב. |
|
||||
|
||||
לבנות גשר מתחנת הרכבת החדשה שהוקמה באוניברסיטת ת"א לאוניברסיטה, ולמנוע מכולנו את הסיבוב המגוחך הזה באוטובוס, כאילו לא הקימו תחנה בכלל. הזמן שלוקח להגיע באוטובוס מהתחנה הזו לאוניברסיטה קצר ב-2 דקות בערך מהזמן שלוקח להגיע באוטובוס מתחנת רכבת מרכז או השלום. ואגב, עלות נסיעה ברכבת מנתניה או רחובות לת"א היא כ-11 ש"ח, וזה לא כולל את האוטובוס לרכבת וממנה כמו שציין למעלה אידו. כלומר גם העלויות לא משהו. ולאחרונה, אחרי שביטלו את ההוראות המאפשרות לחיילים לנסוע בחינם גם ללא מדים, יש הרבה יותר לקוחות ממורמרים מתמיד... |
|
||||
|
||||
נדמה לי שמעבר (תת-קרקעי, דווקא) מהתחנה לאוניברסיטה תוכנן. אינני יודע אם ומתי הוא יבוצע. |
|
||||
|
||||
לא הייתה איזו יוזמה לרכבת תחתית בתל-אביב, או משהו? :-) |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |