|
||||
|
||||
הדיווחים על קניבליזם אינם פוסקים: |
|
||||
|
||||
פרקי אבות, פרק ג' משנה ב': "רבי חנניה סגן הכוהנים אומר, הוי מתפלל בשלומה של מלכות--שאלמלא מוראה, איש את ריעהו חיים בלעו". |
|
||||
|
||||
יפה שהתחלת מעוזי בגישתך הדידקטית. אם נראה שהצלחת איתו, נבקש שתציל גם אותנו מן השבי. |
|
||||
|
||||
לאיזו הצלחה אתה מצפה? נדמה לי ש"האייל הדתי" רוצה לעזור "לכם", ולא לי. אני משתדל להיות יותר אופטימי (ולתת יותר קרדיט), אבל זו לא אופטימיות שהייתי שש להגיע איתה לבית-משפט. |
|
||||
|
||||
אם נחזור לנושא (ותודה לאייל הדתי על ההקשר), אתה מנסה לרמוז שקניבליזם קשור לחוסר שלטון מרכזי? הרי זה בדיוק ההפך ממה שמקובל לחשוב על צפון קוריאה, שלא לדבר על מלכויות מרכז אמריקה, שמוראן, אאז"נ, היה דווקא משמעותי. |
|
||||
|
||||
אני משוכנע שכשרבי חנניה סגן הכוהנים אמר את הדברים שצוטטו כאן, ''איש את רעהו חיים בלעו'' היתה מטאפורה. למיטב ידיעתי, היהודים באותו זמן לא הכירו בכלל את האפשרות של קניבליזם (למשל, לא היו דיונים הלכתיים שעוסקים בקניבליזם עד לסוף תקופת הראשונים). בכל אופן, לא התכוונתי לרמוז לקשר בין קניבליזם לשלטון מרכזי (למרות שבקונגו הקניבליזם אינו נובע רק ממצוקה, ובהחלט קיים קשר כזה). |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |