|
||||
|
||||
נראה כי המארקיז דה סאד (הדמות שתבע בהיסטוריה ולאוו דווקא האדם הממשי שאיננו נגיש עוד) מזכיר בהיבט מסויים את העל אדם של ניטשה ולא רק בהנערות מכבלים חברתיים. האם מוזכר יחסו של סאד אל הדת הקאתולית? (בתקופה ההיא הקאתוליות הייתה קשורה למדינה ולמלוכה המתפרקת). |
|
||||
|
||||
בהרחבה במהלך עשרות השנים האחרונות. מבחינות מסויימות דומה שהאידאולוגיה של סאד התקדמה מעבר לזו של ניטשה (מעבר למעבר לטוב ולרע?), יתכן שכתוצאה מהיותם של הכבלים החברתיים בתרבות הצרפתית/פרובנסאלית שונים מאד מאלו של הגרמנים. כמובן שבכתבי ניטשה, היותו ככל הנראה הומוסקסואל אינה מוזכרת בעוד שביצירתו של דה סאד, למרות העיסוק במיני התעללויות בעלמות חמד, מובהקת השאיפה לניצול עכוזו של המרקיז האלוהי על ידי איבר המין של צעיר חלק. אגב, כתבה ביקורתית עד מאד של יצחק לאור על הספר התפרסמה בסוף אוקטובר ב'הארץ' |
|
||||
|
||||
יטרח וינתח את הקשרים בין סוף הפילוסופיה וניתוח השפה של ויטגנשטיין לבין האידאולוגיה הליברטינית, במקום לעסוק בהבלים של דרידה ו/או אלו של פרויד. |
|
||||
|
||||
למאמר של לאור. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |