|
||||
|
||||
לדעתי בהחלט אין בעיה מוסרית עם כך שחייהם של החילונים ישתנו. למשל, אם עכשיו כבר לא משתלם למכולת המקומית למכור חזיר, אני לא חושב שצריך לחייב את החרדים לקנות חזיר ולזרוק אותו לפח, רק ע''מ שחייהם של החילונים לא ישתנו. מה שכן, כמו בכל מקום, הזכויות הבסיסיות של החילונים, כמו הזכות לסוע בשבת, לשמוע מוזיקה בשבת, וכו' צריכות להישמר. כמובן שגם החרדים החדשים הם לא אזרחים סוג ב' ומגיעות להם כל הזכויות שלהם. זה כמובן לא כולל זכויות פיקטיביות כגון ה''זכות'' לא לראות אוטו נוסע בשבת או בכלל ה''זכות'' לכפות על מישהו אחר דברים. |
|
||||
|
||||
שוק חופשי הוא שוק חופשי. לקנות משהו או לא זה עניינו הפרטי של כל אדם, וכך גם למכור משהו. השאלה היא לגבי החלקים מהשכונה שהם ''רשות הציבור'' - הכבישים, המעלית וכד'. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
אף אחד לא הכריח את החרדים לעבור לשם. כל עוד יש מי שיתנגד לשינויים באורח החיים של השכונה, אין לשנותם. |
|
||||
|
||||
אני מקווה שאינך כופר בטענה שביום בו דרך החילוני הראשון בארץ, כבר ישבו שם דתיים. האם היה לא מוסרי מצד החילוניים לשנות את אופייה של הארץ? האם עדיין עליהם להיכנע לגחמות הדתיים, עד יכלה האחרון שבהם? |
|
||||
|
||||
אין זה מוסרי מצד החילוניים לשנות את אופיים את מקומות מושבם של הדתיים. ואכן - אזורים חרדיים כמו מאה שערים, נשארו כפי שהיו, והמדינה נמנעת ככל האפשר מלפגוע באורח החיים של המתגוררים בהם. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |