|
||||
|
||||
חטאתי התבלבלתי ונסחפתי. האשמת אנשים המציירים צלבי קרס על קבר ראש הממשלה בהתנהגות תת תרבותית היתה מוגזמת. הנ''ל בהחלט בני תרבות, חובבי תנ''ך, מחשבת ישראל, וחובבי ציור בפרט. סביר שהם גם לא היו נרגשים מחילול הקבר כשביצעו את הפעולה הצופית, הדברים נעשו בקור רוח מוחלט למען העברת המסר החשוב והמורכב. (רבין נאצי, אם פענחתי נכונה). והחמור מכל השוויתי יהודים לניאו נאצים, והרי ידוע שהיהודים א-פריורי מתוקף...אהם...היותם יהודים, יהיו מעשיהם אשר יהיו, מחוסנים...בלתי ניתנים להשוואה... בקצרה, יכולתי להשתמש בביטוי המצוין ''עשבים שוטים'' ששירת אותנו יפה עד הלום ולא עשיתי כן. ועל כך אני מתנצל בפני העלמה הנכבדה, ובפני הציירים האלמונים. |
|
||||
|
||||
ש'הם' ציירו צלבי קרס על האנדרטה ואילו 'אתה' מאשים אותם כ'ניאו-נאצים'. החיה הנאצית ביקשה להשמיד אותנו, את היהודים, בלי להבחין בין 'שמאל' ל'ימין', בין 'דתי' ל'חילוני' וכו'. הנאצים יש"ו הינם, להשקפתי, 'עמלק' ו'המן' בני ימינו, ואסור לנו, היהודים - לכולנו - לשכוח זאת אף פעם. לעולם ! ולכן, לדעתי אסור לנו - ליהודים - להשתמש אף פעם בהשוואתנו לנאצים בויכוח הפנימי בינינו, משום שאיני מעלה על דעתי שיהודים יבקשו להשמיד יהודים. גם כך מזמן הפסקנו להתווכח כ'אחים' והשיח בינינו - היהודים - הפך להיות במידה רבה שיח בין 'אוייבים'. עצוב להיווכח בכך וחובה עלינו, על כולנו, להחזיר את הויכוח בינינו לזירה הנכונה: ויכוח בין *אחים* על הדרך הנכונה. אכן, הויכוח יכול להיות מתסכל מאד, וקשה מאד, ונוקב מאד, אבל אם ברצוננו להתקיים - חובה עלינו להתגבר על התחושות הקשות ולעשות כמיטב יכולתנו לנהל את הויכוח *כאחים*. האלטרנטיבה, ידידי, הינה פשוט גרועה יותר בהרבה: מדינת ישראל תתפורר מבפנים, כפי שמנבאים רבים, ולנו - היהודים - זה אסון, משום שזו מדינתנו היחידה בשעה שהאנטישמיות בעולם חיה, נושמת ובועטת בחוזקה. אז אין כל מקום לציניות שלך, בתגובה להודעה הקודמת שלי. קח קצת אויר וחשוב על זה קצת, בלי אמוציות רבות ... |
|
||||
|
||||
א. הנ"ל אינם *אחים* שלי, דברי בשם עצמך. ב. לא קראתי לאף אחד נאצי, זו את שמדברת עליהם. דברתי על *תת תרבות נאו-נאצית*, כזו שקיימת בלא מעט ארצות פרט לגרמניה, כולל ארצות שהיו קורבן לאכזריותו של היטלר כאנגליה, ומאפייניה דומים. ג. מדינת ישראל ידעה ויכוחים לוהטים יותר, (ספר היסטוריה תיכוני ייתן לך את האינפורמציה ) לכל אורך שנות קיומה ולא התפוררה, אז קחי אוויר... ובלי פניקה ונסיונות לטשטש את רישומו הקשה של השתן שזולג על ראשנו מהמקפצה. |
|
||||
|
||||
אני משערת, שאם תבקר במקסיקו (נניח) ותיקלע למצוקה והיורק הנבזה הזה היה יודע שאתה *יהודי* - מן הסתם היה נחלץ לעזרתך. השערה סבירה זו מעידה על הקשר (הבזוי בעיניך, למרבה הצער) בינך ובין *אחיך*, היורק הנבזה... אתה, אולי, יכול לומר, שאתה מתבייש באחיך, אבל אינך יכול לומר על אחיך, שהוא אינו אחיך, רק משום שהוא מתנהג בצורה בזויה, לדעתך. וזו הבעייה שלנו, היהודים בישראל. אנחנו שוכחים שאנחנו *אחים* ואנחנו מתנהגים זה לזה כאל *אוייבים*. ולפעמים, השנאה בינינו עולה על 'השנאה' כלפי אוייבנו, המבקשים לכלותנו ... נדמה לי שזה אחד המאפיינים שלנו, היהודים. הלהט הזה לפעמים מעביר אותנו על דעתנו וגורם לנו להתנהג בצורה משונה מאד ... ולגבי ההתפוררות שלנו - תסכים איתי שהסולידריות בינינו הולכת ופוחת עם השנים, הקרע בינינו בתום העם הולך ומתרחב עם הזמן, השנאה בינינו הולכת וגוברת ברבות הימים והניכור הולך ומעמיק ... אז נכון ש*עדיין* לא התפוררנו, אבל אנחנו בהחלט בתהליך התפוררות ... חושב על הדברים. חשוב עליהם לאט, ולעומק .... |
|
||||
|
||||
אגב, האם ברור שמי שחילל את האנדרטה הוא בכלל *יהודי*? אולי הוא, ח"וח ור"ל בכלל <אהם> גוי <אהם>? כבר היו כתבות בעיתונים על ניאו נאצים בישראל. נניח, לשם התרגיל המחשבתי, שתופסים את האמנים האלמונים ומתברר שהם עולים חדשים , לא יהודים, ניאו נאצים.האם עכשיו המעשה שלהם מקבל אור אחר, או שנמשיך להגן עליהם בשם האחווה היהודית? |
|
||||
|
||||
ההקדמה - ראה אלו הנחות אתה נאלץ להניח... הערה אחת - לא סביר להניח שלא יהודי יירק על קברו של רבין (אלא אם הוא אוונגליסט, וההסתברות לכך נמוכה ...) הערה שנייה - גיניתי את המעשה ורק מחיתי נגד הפיטורין. ולפי דרכי, אם לא מדובר בלא יהודי העניין פשוט יותר: צריך לנהוג בו בחריפות גדולה יותר. כי לפי דרכי, יש הבדל בין ריב בין אחים ובין ריב בין כאלה שאינם אחים. פשוט מאד. |
|
||||
|
||||
תגובתי הקודמת התייחסה לצלבי הקרס, לא ליריקה תגובה 178806. שם קבעת חד וחלק שהאמנים אינם ניאו נאצים. |
|
||||
|
||||
"לא סביר להניח שלא יהודי יירק על קברו של רבין". מכאן נובע, לשיטתך, שיהודי יירק גם יירק. No Further Questions
|
|
||||
|
||||
הנחה סבירה בהחלט (אלא אם מדובר באדם חסר-דעת). מה מפתיע בהנחה זו, לדעתך? |
|
||||
|
||||
אני מניח שההשערה נותרת סבירה גם אם שמי האמיתי יוסי ביילין. על סמך הצורה החופשית בה את עושה שימוש ב"אחי" הייתי ממליץ עליך לשירות בגולני, רק תזכרי שכשתהיי שם אל תפני בתואר הזה לבעלי הכומתות האדומות. אובדן סולידריות וניכור הן תופעות גלובליות בעידן המודרני, אבל למה לא, תכפישי את העם היהודי חופשי בעוד רוממות אהבתו בגרונך... לשם מה לחשוב לעומק ? עוד זכורים לי דברי המ"מ: "איכות המסע תקבע לפי יכולתו של החייל האחרון". |
|
||||
|
||||
נדמה לי שיוסי ביילין כבר אינו יהודי, או שמא אני טועה ... כל מי שרוצה עצמו יהודי, מגדיר את עצמו יהודי, שומר במידה מינימלית על מסורת ישראל ומנהגי ישראל, רוצה בטובת עם ישראל וחושב שארץ ישראל שייכת לעם ישראל - יהודי הוא ואחי הוא. ולגבי אובדן הסולידריות - אנחנו, היהודים, כמי שעומדים פעמים רבות בחזית, מובילים בהחלט באבדן הסולידריות. מהפכנים, לא כן? כדאי לחשוב לעומק *רק* כשיש צורך בכך. מי שחושב לעומק כשאין צורך בכך - טיפש. ומתי אין צורך בכך? בין היתר, כשהדברים ברורים ופשוטים ...כן, אני יודעת, הרבה דברים אינם ברורים ופשוטים לכם ... |
|
||||
|
||||
א. בקשר לביילין סביר שאת טועה, אך אין בכך חידוש... ב. כבר הבנו שאנו אחייך, נרצה או לא, אכפת לך רק לא להיות אחות דביקה כל כך. (סליחה על הבוטות אך הרמזים לא נלכדו בחורי הרשת). ג. שוב את מכפישה אותנו כמו הגויים? ד. הדברים ברורים ופשוטים, ויש רק לחזור לאמור: נ-נח-נמ-נחמן... |
|
||||
|
||||
א. אתה חושב שהוא עדיין יהודי? מוזר... ב. תגיד, אתה חובב דייג? ג. 'אותנו'? ד. קשור זמן מספיק חמור לספר והוא ילמד לקרוא ... |
|
||||
|
||||
התוכלי לומר בגבו של איזה מהפוליטיקאים שלנו יש לירות, בכדי לקבל אצלך את התואר המפוקפק (כשהוא בא מפיך יורה המרגליות) "יהודי יקר וטוב"? |
|
||||
|
||||
א. לא סביר שיוסי ביילין יירק על האנדרטה של רבין. גם לא סביר שלא יהודי יירק תגובה 178869 אכן, נראה שביילין לא יהודי. |
|
||||
|
||||
תיאור לוגי נכון של המציאות (למרות שנאמר בציניות, יש לשער) |
|
||||
|
||||
בואי נסכם את משנתך (גם לאור הסכמתך הנלהבת לתיאורי הלוגי): יהודי יקר, לא יתכן שלא יבזה את זכרו של רבין, גדול "פושעי אוסלו". הוא לא חייב לירוק, כי לירוק זה לא יפה (זה גם געולה אמרה). אבל הכוונה, הכוונה שבלב. מי שחושב אחרת, כלומר, עדיין חושב שאולי מוטב היה שרבין לא היה נרצח, ואולי מי יודע, גם חושב שדרכו של רבין צדקה, איננו יהודי יקר, ומשום כך איננו יהודי כלל. |
|
||||
|
||||
אז אשיב בקצרה: א. חבל שאתה ציני. זה לא יקדם אותך לשום מקום. ב. יש ויכוח לגיטימי בשאלה, האם רבין הוביל אותנו לאסון או שלגאולה. ג. מי שחושב שדרכו של רבין הובילה לאסון - אפשר להבין את חרדתו הגדולה מהסכם אוסלו ואת התנגדותו לדרכו של רבין (ושים לב לתופעה, שפוליטיקאים *באחרית ימיהם* משנים כיוון והופכים 'מתונים' יותר, שמאלנים יותר. רבין, פרס ושרון, למשל. וזה בכלל נושא שראוי להרחיב בו). ד. גם מי שחושב שדרכו של רבין הובילה לאסון, צריך להכיר בכך, שרצח רבין אינו מוסרי. ובכלל, לא כל אמצעי מקדש את המטרה. עד כאן בלי ציניות, אבל לא נראה לי שיש לך עניין *אמיתי* לגלות את *האמת*. נראה לי, שהרבה הרבה יותר חשוב לך - כמו לרבים וטובים - להיות *חכם, יפה וצודק*. יום טוב |
|
||||
|
||||
המטרה אינה מקדשת כל אמצעי, כמובן... אוי לה לבושה.... :) |
|
||||
|
||||
אבחנותיך לגבי יהדותו של ביילין, למשל, הן נעדרות ציניות בתכלית. |
|
||||
|
||||
הן לגמרי לא ציניות. באמת. א. יש לי ספק רב אם חשוב לו להגדיר את עצמו כ'יהודי'. נראה לי שיותר חשוב לו להגדיר את עצמו כהומני, למשל. ב. לפי ההגדרות שלי ליהדות (כתבתי אותן באחת ההודעות למעלה) - הוא לא יהודי. אבל נכון שלפי ההגדרות המקובלות (וגם לפי ההלכה, כנראה) הוא 'יהודי'. |
|
||||
|
||||
הומני זה יהודי. |
|
||||
|
||||
ידוע שהסמול שכח מזמן מה זה להיות יהודי. |
|
||||
|
||||
כפי שכבר נאמר פה ע''י אחדים, אם הגדרותיך הן שייקבעו מהי יהדות, עדיף להם להיות מחוץ ליהדות הזאת. טוב שהגדרותיך הן לא ההגדרות המקובלות, וגם אני אומר, שאם היהדות שלך לא כוללת הומניות, אז תשאירי אותי (עם ביילין) בחוץ. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |