|
||||
|
||||
"מכתיב שפיכת מליארדי שקלים על אוטוסטראדות...שנועדו לעזור לזוגות צעירים...עד לנפילתם לנטל על הביטוח הלאומי" אכן ארורים אותם זוגות צעירים הגרים בעיר ומרשים לעצמם לשתות קפה במסעדה מהודרת ומאוחר יותר לחזור הביתה דרך נתיבי איילון שהמדינה בנתה רק בעבור ההנאות הקטנות של הפרזיטים הללו. הרי הם רק מחכים להזדקן ולפול כנטל על כתפיהם החסונות של המתיישבים הציונים האמיתיים. כי הרי ברור לכל שבניגוד מוחלט לתושבי מרכז הארץ אשר מעכבים כל התקדמות כלכלית, מהווים המתנחלים קבוצה אשר כל מטרתה היא לתעל את כספי הציבור לטובת הכלל. אין כמו כביש עוקף לזינוק בנפח המסחר בין שילה לבית"ר עילית. גם גדוד המילואים (מאזור המרכז) מהווה בוסט אמיתי לכלכלת ישראל (מדובר בישראל הגזלן שיוצא כל יום עם הטנדר שקיבל מהשר, זה שמרביץ לילדים, למכור נקניקיות כשרות לחיילים התל אביבים השותי מריחואנה שלא יודעים איך לטפל בערבושים). תאמין לי, תראה את ההשקעה בתושבי במרכז - פשוט בושה. איך המדינה שופכת כל כך הרבה כסף על משלמי מיסים שלא זכאים לשום הטבה משמעותית אשר ימשיכו לעבוד ולקיים את המדינה, ימשיכו לאבטח את ההתנחלויות תוך כדי השפלות מצד המתנחלים ובסך הכל ימשיכו להירטב ולומר שזה גשם. איך שופכים עליהם כסף? לא חבל? ואל תשכח שבנוסף לכל הצרות הם גם מעיזים להזדקן ולפול נטל על הביטוח הלאומי שכידוע שואב את כל הונו מהכספים הזורמים לקופתו מההתנחלויות. אבל מה שחשוב הוא שהשנאה לא מעבירה אותך על דעתך. |
|
||||
|
||||
כל הנאום הציני הארוך שלך מיותר. לא טענתי שהכספים המושקעים במרכז הם בזבוז. ניסיתי להמחיש לכותב האלמוני שגם במצביע שינוי1 מקופח דוגמתו משקיעה המדינה. 1 ניתן לדעתי לזהות אותם בקלות, לפי האופן היחודי בו הם מסתכלים על כל הוצאה ממשלתית שהם או בני משפחתם אינם נהנים ממנה ישירות. |
|
||||
|
||||
ה''נאום'' על פניו נראה ציני אך הוא השתקפות עדינה ומרוככת של המציאות. מה שאתה מנסה להמחיש הוא רעיון נטול בסיס. המדינה משקיעה בבוחר שינוי ממוצע כאין וכאפס ממה שהיא שואבת ממנו בניגוד לציבורים אחרים. אני לא מצביע שינוי ואולי לאחרים יהיה מה לומר בנוגע לטענה זו. בהבהרה שלך כנראה שהתכוונת לציבור החרדי אך בטעות הקלדת ''מצביע שינוי'' |
|
||||
|
||||
באזורנו הסובלני אינך יכול לקיים מדינה דוגמת הונגקונג המתרכזת במספר גורדי שחקים, ומתמקדת ביצירת כסף. המעטפת החברתית, והגיאוגרפית ש"מושקעים" בה כסף המיוצר אכן ברובו במרכז, היא חיונית לקיומו של אותו מרכז. ניתן כמובן לחלוק על הראיה הזו, למרות שממשלות ישראל מאז ומעולם לא נטו לעשות זאת, אולם לא ניתן לערער את הלגיטימיות של השיטה הזו ולהציג את הפניית המשאבים להתנחלויות, בכלל ולפריפריה כאפליה על רקע מגזרי. מעולם לא שמעתי על טענות של הציבור החרדי בנוגע לסכום השערוריתי (כ20,000 ש"ח) שהמדינה מממנת את אחרון הסטודנטים להסטוריה, פילוסופיה, מוזיקה או כל מקצוע איזוטרי אחר שהתרומה שלו לכלכלה מוטלת בספק. מעולם לא שמעתי על טענות של הציבור החרדי לגבי ההקצבות לתרבות או לספורט במדינה. לעומת זאת, טענות הפוכות בדיוק לעומת זאת שמעתי והרבה כך שהאשמה שלך את הציבור החרדי היא לא יותר מהשתקפות של מה שאתה חושב עליהם. |
|
||||
|
||||
עוד לא שמעתי על תלמיד ישיבה אחד שמשלם שכר לימוד לישיבה,בשביל ללמוד תורה. |
|
||||
|
||||
א. אני שמעתי (וגם שילמתי). ב. וגם אם לא, מה הקשר לדיון. מותר למוסד להחליט להשקיע פחות במדשאות ענק ובמשכורות ל"חברי סגל בכיר" על מנת לאפשר ליותר תלמידים ללמוד. ג. הנה דפוס חשיבה קלאסי של מצביע שינוי פוטנציאלי: אני שילמתי והוא לא! שודדים לי את הכסף! חמס! |
|
||||
|
||||
א-על זה נאמר פריארים לא מתים אלא מתחלפים. ג-בגלל שאני שילמתי הוא לא שלם. |
|
||||
|
||||
כמה פעמים עוד נצטרך לשמוע את השוואה המופרכת הזאת? "אחרון הסטודנטים להסטוריה, פילוסופיה, מוזיקה או כל מקצוע איזוטרי אחר" התקבל אחרי סלקציה שלקחה בחשבון את סגולותיו ואת היכולות הכספיות של מדינת ישראל. הוא גם נאלץ לשלם מכיסו חלק נכבד מעלות הלימוד. כאשר הישיבות ינוהלו במתכונת דומה, נדבר שוב. |
|
||||
|
||||
בפעם האחרונה שבדקתי דרישת הסף ללימודי פילוסופיה והסטוריה היו תעודת בגרות וציון פסיכומטרי אותו יכולה אף שיפנזה לקבל לאחר שנה מכינה באוניברסיטה. לגבי "החלק הנכבד" (35% עבור סטודנט באוניברסיטה וכפול עבור זה של מכללה) מסכום לימודיו של הסטודנט אותו הוא נדרש לשלם, הטיעון מגוחך בעליל. וכי הישיבות אחראיות לכך שהאונברסיטאות מבזבזות את כספי הסטודנטים?!. עניתי על כך למגיב אחר. בנוסף, ישנם ישיבות בהם נדרשים התלמידים לשלם סכומים נכבדים... זה כמובן לא עוזר להם. |
|
||||
|
||||
ומה דרישות הסף לקבלה לישיבה ברמת הלימודים הנמוכה ביותר? הערה נוספת: אם מספיק שימפנזות היו מעוניינות ללמוד אותם מקצועות "חסרי תועלת כלכלית", דרישות הקבלה היו עולות. לעומת זאת אצל בני הישיבות הבור הוא ללא תחתית. בוא נסכים להגביל את מס' תלמידי הישיבות הנתמכים לפי מס' לומדי הפילוסופיה וההיסטוריה. |
|
||||
|
||||
אם הבעיה שלך היא עם מספר לומדי התורה בלבד, ואתה מכיר בכך שהמדינה צריכה להקצות כסף גם ללימודים אלו, ניתן להתדיין על המספר, אני מניח שלא נסכים אולם אני אכבד את דעתך. |
|
||||
|
||||
בודאי שהיא צריכה, במסגרות אקדמאיות ועם תנאי קבלה ברורים ואובייקטיביים. |
|
||||
|
||||
מהם המסגרות האקדמאיות? ומיהם תנאי הקבלה האובייקטיביים? |
|
||||
|
||||
מסגרת אקדמית: שעומדת בפיקוח המועצה להשכלה גבוהה. תנאי קבלה אובייקטיביים: מבחנים זהים לכל מי שמעוניין ללמוד, בלי אפליה מטעמי דת, גזע, מין או שם האב. |
|
||||
|
||||
מסגרת אקדמית: המל"ג הוא גוף מגמתי ואינטרסנטי, ויתרה מזאת אין לו קשר והבנה לגבי לימוד תורה. הצעתך שקולה להתניית התמיכה במוסדות תרבות בפיקוח של המל"ג. מה שאתה מציע שקול לפתיחת פקולטה ליהדות בתוך המוסדות האקדמאים, זה דבר שלומדי התורה (ברובם המכריע) לא מעוניין בו. תנאי קבלה: אין כל בעיה לפתיחת מוסדות נפרדים על פי גזע, דת או מין. |
|
||||
|
||||
אם לומדי התורה אינם מעוניינים בו, שיתכבדו ויעשו את מה שעושים האחרים שאינם מעוניינים בעולם האקדמאי, סטודנטים ל"רפואה אלטרנטיבית" למשל, או מתמחים באסטרולוגיה: ישלמו עבור לימודים במוסד פרטי מכל סוג שנראה להם, ויניחו לנו לנפשנו. |
|
||||
|
||||
אם הגוף שמנהל את המזלג היה עומד לבחירות על ידי הציבור, או לחילופין היה מתמנה על ידי נציגי הציבור (ע''ע האמבוש על לבנת כשהעזה למשוך קצת בזנבה של הפרה הקדושה) לא היה שום בעיה בשימוש בו כגוף שירכז את ההקצבות והפיקוח לכל ועל כל סוגי הלימודים - אלא שהמצב איננו כזה, ומדובר באוליגרכיה שמגמותיה סותרות את אלו של לומדי התורה ועל כן הצעתך איננה יותר מקנטרנות. |
|
||||
|
||||
שיכניסו רבנים לתוך אותו גוף ציבורי. ויקבלו כסף ציבורי בשקיפות ועל פי החוק. תשובה: אי אפשר להשוות בין שני התחומים |
|
||||
|
||||
נחוקק חוק שישוה את זכויות וחובות הסטודנטים לתלמידי הישיבות.תוך השואה תקציבית . מקובל? |
|
||||
|
||||
הדגם ופרט |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |