|
||||
|
||||
הסוגיה היא אכן מוסרית ומעשית כאחד, אבל באופן המפריד בין המבצעים לציבור. הציבור, כמו גם מאמרך, דן (וממשיך לדון) במישור המוסרי, עם נגיעה במישור המעשי. הרשות המבצעת בהחלט מנגנת על האספקט המוסרי בפניותיה לציבור, בניסיונות כאלה או אחרים לעצב דעת קהל, אך בבואה לשקול האם לבצע או לא לבצע פעולה מסויימת, לא קיימות כמעט דילמות מוסריות, אלא מעשיות בלבד. |
|
||||
|
||||
אבל ההשלכות המעשיות נובעות מתוך הדיון המוסרי. אם העולם (או לפחות האמריקאים) יקבלו את הטענה כי הרג אזרחים הוא מחוייב המציאות ואינו בלתי-מוסרי, הרי שההשלכות המעשיות של פעולות שתפגענה באזרחים תהיינה שונות בתכלית. כלומר, הדיון המוסרי הוא חשוב, משום שעל בסיסו ניתן לפתוח בהסברה ברחבי העולם, ואם נצליח לזכות באהדה של (חלק מ)העולם לטענותינו המוסריות, אזי נוכל לפעול מעשית באופן שונה (ונוח יותר עבורנו?) מאשר כיום. |
|
||||
|
||||
אני מפנה גם אותך לפתיל המתחיל בתגובה 165170. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |