|
||||
|
||||
גם לבעלי חיים יש רגשות ויותר מזה מי אמר שלאבנים אין רגשות ואת זה לא אמרתי ברצינות רציתי להדגים שגכם אם יש רוחניות וחיות בכל דבר זה עוד לא אומר שהוא בעל רגשות רגש לאחר תלוי בעובדה שאני מרגיש אחד אם האחר מכאן מתפתח הרגש כלומר הרגש לאחר הוא הדבר הכי אנכי שיש ולא כמו שנהוג לחשוב מי שעוזר לאחרים זה מכיוון שהוא אוהב את עצמו ולא מכיוון שהוא אוהב אחרים הוא מרגיש שהכל זה הוא כלומר אני מגדיר את כביכול המיוחדות של האדם מהבהמה בשכל אבל בגלל שקיום ידוע שגם קופים יכולים לדבר והתוכי יכול ללמוד כל מיני דברים מכאן ברור לכל בר דעת נורמאלי שגם לחיות יש IQ בדיוק כמו לבן אדם כלומר יכולת מחשבה עצמית בעלת לוגיקה מסודרת ביותר לכן מי אמר שזה דבר מוסרי לאכול בעלי חיים ולא שאני צמחוני אני פשוט רוצה להסביר שזה שאנו אוכלים בשר ואנו אומרים שזה לא רצח מי קבע אני חושב שיש רוח חיים בכל דבר ואפ" בדומם ומתחת והאנכי חושב שהוא הכל לכן הוא מרגיש רגש כלפי האחר אבל כאשר מרגישים פירוד אז הרגש נחלש כלומר ככל שיש יותר קרבה ואחדות כמו בין חברים אז יש רגש ואפשר לומר שהקבוצות מצאו שטח משותף לכל הקבוצות ששם יש רגש קבוצתי משותף כמו בצבעים שמערבבים שני צבעים דרך משל נוצר צבע חדש לא צבע יסוד כביכול ככה הרגש המשותף הוא חזק יותר מהבדיודות לבד ובלי כל קשר האדם לא שונה מקוף כי כמו שקוף חושב כך גם אדם חושב ובו אני הסביר למה אני מתכוון אנחנו אף פעם לא נוכל להתקדם מהר לכיוון העתיד בלי לשבור את ההווה ובכך לחזור לעבר אם אנחנו לא בונים חברה ידידותית של שלום שבונה את העולם כי אם אנו הורסים את ההווה כמו בשואה גרעינית אנו חוזרים לעבר וצריך לבנות את כל ההוה מחדש לכן כל זמן שאנו בני האדם לא בשלום אחד אם השני אין שום הבדל לטובה בינינו לבין הבהמה |
|
||||
|
||||
גם לבעלי חיים יש רגשות. ויותר מזה, מי אמר שלאבנים אין רגשות? (ואת זה לא אמרתי ברצינות. רציתי להדגים, שגם אם יש רוחניות וחיות בכל דבר - זה עדיין לא אומר שהוא בעל רגש. רגש לאחר תלוי בעובדה, שאני מרגיש אחד עם האחר. מכאן מתפתח הרגש. כלומר: הרגש הוא הדבר הכי אנוכי שיש. ולא כפי שנהוג לחשוב, שמי שמי שעוזר לאחרים זה מכיוון שהוא אוהב אחרים. זה מכיוון שהוא אוהב את עצמו, הוא מרגיש שהכל זה הוא). כלומר: אני מגדיר את "כביכול המיוחדות" של אדם מהבהמה בשכל. אבל כיום ידוע שגם קופים יכולים לדבר, וגם תוכי יכול ללמוד כל מיני דברים. מכאן ברור לכל בר דעת נורמאלי, שגם לחיות יש איי.קיו. כמו לבן אדם, כלומר: יכולת מחשבה עצמית בעלת לוגיקה מסודרת. לכן, מי אמר שזה דבר מוסרי לאכול בעלי חיים? ולא שאני צמחוני, פשוט, אני רוצה להסביר, שזה שאנו אוכלים בשר ואומרים שזה לא רצח, מי קבע? אני חושב שיש רוח חיים בכל דבר, ואף בדומם ומתחת. והאנכי חושב שהוא הכל, לכן הוא מרגיש רגש כלפי האחר. אבל, כאשר מרגישים פירוד, הרגש נחלש, כלומר: ככל שיש יותר קרבה ואחדות (כמו בין חברים) אז יש רגש. ואפשר לומר, שהקבוצות מצאו שטח משותף לכל הקבוצות ששם יש רגש קבוצתי משותף (כמו בצבעים, שמערבבים שני צבעים דרך משל נוצר צבע חדש ולא צבע יסוד, כביכול כך הרגש ההמשותף הוא יותר חזק מהבדידות). ובלי כל קשר: האדם לא שונה מקוף, כי כמו שקוף חושב - כך גם אדם חושב, ופה אני אסביר למה אני מתכוון: אנחנו אף פעם לא נוכל להתקדם אל העתיד בלי לשבור את ההווה (ובכך, לחזור אל העבר),אם אנחנו לא בונים חברה ידידותית של שלום, שבונה את העולם, כי אם אנחנו הורסים ההווה. כמו בשואה גרעינית, אנחנו חוזרים לעבר וצריך לבנות את כל ההווה מחדש. לכן, כל זמן שאנו בני האדם לא בשלום אחד עם השני, אין שום הבדל לטובה בינינו לבין הבהמה. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |