בתשובה לאביב י., 15/10/03 17:19
לאט ובזהירות... 175914
>> *רצח מכווון של אזרחים לא חמושים הוא בלתי מוסרי*
ואם האזרחים הנ"ל בצעו פשעים שדינם מוות?
לאט ובזהירות... 175917
כמו למשל?
לאט ובזהירות... 175965
טענתך שאין כאלו פשעים או שאין כאלו אזרחים?
לאט ובזהירות... 175989
*פשעים*. גם כשאני הורג חייל (או אזרח) שרוצה/פועל להרוג אותי, אני לא עושה זאת על מנת להעניש אותו על פשעיו. אני עושה זאת בשביל להמשיך לחיות (חובב חיים אנוכי, בעיקר את אלו שלי). אינני מבין (או מזדהה) עם ענישת מוות.

אחזור על שאלתי, עליה ענית בשאלה (כמו יהודי טוב).
"כמו למשל?" (אילו פשעים דינם צריך להיות מוות לדעתך?)
176004
עניתי בשאלה? ומה ענית אתה לשאלתי המקורית?...

אין זה רלוונטי מה דעתי האישית כרגע לגבי עונש מוות, לא אני זה שהצהיר על עקרון מוסרי בעל תקפות על בנוגע לרצח אזרחים.

כעונש או לא כעונש ברור שאין לך בעיה להרוג אזרחים לא חמושים תחת נסיבות מסוימות (כי אתה חובב חיים וכו'). ואני מניח שאתה מחשיב את עצמך למוסרי - אז מהיכן התוקף לאימפרטיב המוסרי שלך שהרג אזרחים לא חמושים הוא בלתי מוסרי.
רצח != הרג 176008
הוא דיבר על רצח, אתה מדבר על הרג, תגובה 175850 משפט ראשון.
כל החתולים עושים מיאו (חוץ ממיצי שעושה מייי) 176009
המתקפה על חוסר המוסריות שבהרג חפים מפשע, היא התחכמות גרידא. היא מתבססת על הטענה הטריביאלית שזה כלל קטגורי ואוטופי מדי. ברור שיש מקרים קרדינליים שבהם הריגה היא מוסרית. בדיוק כמו שיש מקרים שבהם לגנוב זה מוסרי. אז מה?

זה לא מפחית במאומה מהעיקרון הכללי שהרג הוא בלתי מוסרי.
הבעיה שלי היא עם השחיקה המתמדת והטשטוש המתמיד שיש בכלל הזה.

אם אתם רוצים להיטפל לעניין האקדמי של מתי מותר להרוג אזרחים חפים מפשע, אז הצעתי למעלה כמה רעיונות. והנה עוד אחד: הבן-אדם סובל ממחלה סופנית (שבה הוא נאלץ לראות שוב ושוב שידורים חוזרים של פרוייקט Y) ומבקש ממך לגאול אותו מיסוריו. אני מאחל לכם הנאה בעקבות הדיון המוסרי המרתק בלי ספק שמחלה כזו תעורר.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים