|
||||
|
||||
קראתי, ומכיר את הפסוק היטב. קודם כל, ממש לא "כתוב מראש". זו לא נבואה, אלא משפט תנאי. כתוב "כי יקום בקרבך..." - כי יקום במשמעות *אם* יקום. אז זה א. ב. ישו ממש לא עומד בתנאי הפסוק הזה - הוא מעולם לא קרא ללכת אחרי אלוהים אחרים, או להפסיק לעשות מצוות. הוא קרא למרד ברומאים. הנצרות קמה רק אחרי שישו מת, על ידי אחד מתלמידיו - פאולוס (שאול התרסי), אבל הוא, לרוע המזל, לא הצליח לבצע שום אות או סימן, אז גם עליו הפסוק לא דיבר. |
|
||||
|
||||
יש-ו לא שמע לקול חכמי הדור. וזה נחשב גם קרוב לעבודה זרה. פאולו-ס לא עשה אות. אז יש כאן קל וחומר אם התורה אמרה שאפילו אם יבוא אדם ויעשה ניסים אסור לשמוע לו, קל וחומר שאין לשמוע למי שלא יעשה ניסים. אני לא הבאתי את הנבואה בתור ראיה לאמיתות התורה. אני רק הראתי שיש מהיהדות הכחשה לנצרות. וליהדות אין שום הכחשה משום מקום. אין אף סיפור בעולם שדומה לסיפור בתורה. בתורה הופיעה ישות שטוענת שהיא בראה את העולם ועשתה ניסים (שאף אחד לא עשה) הפניה היא בגוף ראשון יחיד לעם. אין דבר כזה לא בנצרות ולא באיסלם. |
|
||||
|
||||
גם הבעש''ט לא שמע לקול חכמי הדור ובראשם הגאון מוילנה. |
|
||||
|
||||
אתה סוטה מהעיקר. אני הראתי ראיה לתורה מכך שהתורה ידעה שלא יהיה עוד מישהו שיחדיר סיפור דומה. ואתה סוטה לכל הכיוונים רק לא להתרכז בעיקר. הבעל שם טוב שמע לרוב חכמי הדור והוא בעצמו מחכמי הדור המקובל על רוב החכמים. לא צריך להיות מקובל על כל החכמים בכדי להיות כשר. יש-ו לא שמע לכל חכמי הדור. |
|
||||
|
||||
לפני שאני טורח לענות לך ולהתיחס לתוכן דבריך אמור לי מי אתה. אני כתבתי תגובה לדוד ולפתע עונה לי אלמוני שלא דיברתי עמו כלל ועוד נוזף בי. קצת נימוס, כן? |
|
||||
|
||||
אני נכנסתי מאתר הוטמיל לכן לא היה זיהוי. לא ענית למה שכתבתי. אני חושב שאתה היית צריך להבין שזה אני. |
|
||||
|
||||
קצת קשה להבין שזה אתה, כשאתה לא כותב בשמך. למה אתה כותב "יש-ו" ולא "ישו"? |
|
||||
|
||||
/זה/ מה שמפריע לך, הכתיב של ישו? לי מפריעה ההדבקה החוזרת ונשנית של אותו טקסט עצמו, משהו עם דגים ודבורים... מה הוא חושב? שאם הוא ידביק את זה אלף פעם במקום תשע מאות תשעים ותשע פעם, מישהו ישתכנע? |
|
||||
|
||||
נו, בזה כבר העורכים יטפלו. מה שמעניין אותי, זה למה הוא מפריד את האותיות בשמו של ישו. הרי דתיים נוהגים בד"כ, להבדיל אלף הבדלות1, להפריד בין האותיות של שם ה'. אז למה לקווקו קווים בין האותיות בשמו של ישו? 1 "להבדיל אלף הבדלות" לא הולך טוב עם הניק שלי, אבל לא נורא. |
|
||||
|
||||
הימנעות מכתיבת השם כפשוטו היא כדי לקיים את "ימח שמו וזכרו", שרק במקרה מצטרף בדיוק ליש"ו (במקרה? דוד יטען שיש כאן הוכחה לאמיתות התורה). החילוניים האדוקים (מחסידות קיסינגר או אביב) יכולים לנקוט בצעד מקביל ולהתחיל לכתוב אלוהי-ם. |
|
||||
|
||||
חילוניים אדוקים להרגיז, יכולים להתחיל ולכתוב יהו-ה. |
|
||||
|
||||
ודתיים אדוקים (להרגיז או שלא להרגיז) יכולים להדיר רגליהם מן האתר הזה. מקומות שבהם יכול אדם לדבר עם עצמו (או הדומים לו) יש הרבה. חשוב לך להפוך גם את האייל לאחד מהם? |
|
||||
|
||||
דויד לא מדבר. דויד מדביק. יש הבדל. |
|
||||
|
||||
לא להגנתו של דוד יצאתי, אלא לגנותו של אבי תגובה 174793, שברוב כעסו יוזם ענישה קולקטיבית. |
|
||||
|
||||
דתיים אדוקים נוטים לדבר עם עצמם? |
|
||||
|
||||
לאו דווקא (וגם אם כן, לא עם עצמם, אלא אל עצמם; הרבה יותר אפקטיבי). בכל אופן, אני נשאר כאן כי אפשר לנהל שיחה תרבותית, ומעט התגובות-להכעיס אינן מצליחות לקלקל את ההנאה הכללית מן האתר. יתרבו, אשקול. |
|
||||
|
||||
אנא, אל תשקול. |
|
||||
|
||||
על תדליק את התנור'' כשדוד ואתה כותבים על האדם שנחשב בעיני רבים כבן האלוהים ''ימח שמו וזכרו'', הדרישה שלכם מאחרים שלא לכתוב את שמו של האל בו אתם מאמינים היא חצופה. כבוד זה דבר הדדי. מי שהופך את האייל למקום שכזה, הוא מי שמנסה לצנזר דעות שונות מדעותיו. |
|
||||
|
||||
1. מעולם לא כתבתי "ימח שמו וזכרו" על ישו. (את הכותרת "יש-ו" בחר מישהו אחר, ושנינו השתמשנו בה בלי כוונה מיוחדת). 2. דוד הסביר כבר שהוא כותב יש-ו ולא יש"ו (בגלל ה"איסור" לכתוב שם אלוהים אחרים, ולא בגלל ראשי התיבות). 3. חלילה לי מלקרוא לצנזורה של דעות (אלא שכאן, לא על דעות מדובר). |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
אין. יש אנשים שעושים ועשו את האנשים אלהים. |
|
||||
|
||||
בוהדנא. מירי. |
|
||||
|
||||
כתוב בתורה שיש למחוק שם אלהים אחרים. |
|
||||
|
||||
אבל מה איכפת לנו מה כתוב באיזה ספר עתיק ומלא שגיאות? |
|
||||
|
||||
ושם אלוהים אחרים לא תזכירו ולא יישמע על פיך |
|
||||
|
||||
הנצרות והאיסלאם מכילות את הדברים המובאים בתנ"ך, דהיינו, הברית הישנה, תחת פירוש שונה (הפירוש שונה באופן משמעותי אצל הנוצרים, אבל זה עדיין פירוש). כל הוכחה לגדולת האלוהים של התנ"ך שאתה מביא היא הוכחה לגדולתו של האלוהים של הנוצרים ושל המוסלמים. אם אתה רוצה להראות את גדולת היהדות, אני מציע לך לנטוש את התנ"ך, ולהראות דברים מעניינים במשנה, בתלמוד, ובספרות ההלכתית בכלל, שכן היא _באמת_ נמצאת בענף תיאולוגי הנפרד מן הנצרות והאיסלאם. |
|
||||
|
||||
על הנצרות. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |