|
||||
|
||||
אולי העניין קשור *גם* לקיפוח? ראה גם הרחבה כאן בסעיף למטה |
|
||||
|
||||
קיפוח קיפוח קיפוח (לפי מנגינת משיח משיח משיח) איזה קיפוח בדיוק? למיטב ידיעתי ה"קיפוח" היחיד של ערביי ישראל הקטנה המעוגן בחוק* הוא הפטור משרות צבאי מי שטוען לקיפוח "נורמטיבי" להבדיל מקיפוח "חוקי" צריך להביא דוגמאות קונקרטיות ומבוססות (לא , פרסומים של ארגוני "זכויות אדם" לא נחשבים . עדיף משהו מהלמ"ס או מבקר המדינה) * לא ממש בחוק . החוק קובע גיוס כללי והפטור לערבים הוא מתוקף הוראה של שר הבטחון (ודרך אגב תשאלו את עצמכם למה לא עשו אותו דבר לדוסים) |
|
||||
|
||||
על דוח ועדת אור שמעת? |
|
||||
|
||||
ויש גם ספר: |
|
||||
|
||||
עד עכשיו הספקתי לקרוא עד בערך פסקה 45 לשער 1 ומה שקראתי מדאיג מאוד נראה שהועדה סמכה או על דיווחים של עמותת סיכוי למשגב עוד אחד מאותם "ארגוני זכויות אדם/אזרח" מפוקפקים מבחינתי או על עתירות שהוגשו כנגד המדינה שבהן נציגי המדינה קיבלו כנתון את קיומו של קיפוח (לפחות בעבר) או שהועדה מניחה ש אי שיוויון פרושו קפוח רק בגלל שהוועדה ממחזרת את טענות הערבים (ומשת"פיהם) אין סיבה לקבל אותן מה שדרוש זו דוגמה לאפלייה משהו ספציפי שאפשר לנעוץ בו שיניים |
|
||||
|
||||
לא שאני קונה את הטיעון שהקיפוח גרם למהומות אוקטובר. אבל יש קיפוח, בעיקר בחלוקת קרקעות. דוגמה: בימים אלה ממש מתפרסם בכל מקום מבצע לישוב הגליל, שבו מחלקים קרקעות חינם לאנשים, לבנית בתים צמודי קרקע. לא בדקתי, אבל אני חושבת ש"אנשים" זה אומר אנשים מהסוג היהודי. מישהו פה מתנדב להיות ערבי, ולהגיש בקשה?... |
|
||||
|
||||
את לא יהודיה? אם כן - תתנדבי את. אין להתיר לערבים לרכוש בעלות, או חכירה, על קרקע בארץ ישראל ! גמר חתימה טובה לכל היהודים. |
|
||||
|
||||
לכבוד יום הכיפורים הקרב, ולמען שמירת מינימום הכרחי של נימוס באתר, אתאפק מלומר לך את מה שעומד לי על קצה הלשון. ורק אבקש שלא תפני אלי בכלל, לא כאסתריקה ולא בכל שם אחר. תודה. |
|
||||
|
||||
את אולי לא יודעת, אבל נהוג לומר ''גמר חתימה טובה''. כשאומרים ''גמר חתימה טובה לכל היהודים'', וחוזרים על כך לא פעם ולא פעמיים, זה נשמע, איך לומר, קצת צורם, כאילו שאת רוצה שרק לנו יהיה טוב- וישרף העולם. גמר חתימה טובה גם לך, ולכולם. |
|
||||
|
||||
אדם נוהג לברך את קרוביו, ידידיו, מכריו ושכניו. והעובדה שהוא עושה זאת אינה מחייבת, בהכרח, שהוא אדיש לגורלם של אחרים או שהוא מאחל להם שיישרפו. זה פשוט לא טבעי לברך מי שאינו קרוב לך. הרי לא תעברי ברחוב ותברכי את כולם .... גמר חתימה טובב לך ולכל היהודים |
|
||||
|
||||
בתור אחד מהיהודים שאינו מרגיש קרוב לך אשמח לא לקרוא בכל פעם שאני לוחץ כאן על תגובה חדשה שאת מברכת גם אותי. זה לא טבעי, זה צורם, זה ילדותי, זה מעיק. |
|
||||
|
||||
נושא המאמר הינו הגשת כתב אישום נגד ערבים שסייעו לרוצחיו. ופה בארץ ישראל יהודים (ככל הנראה), בערב יום הכיפורים הקדוש: שונאים זה את זה משמיצים זה את זה מביעים גועל - לא פחות מכך - זה מזה בזים זה לזה מעליבים זה את זה מתנשאים זה על זה ועוד ועוד עכשיו ברור לכם מדוע עלינו לומר מדי יום ביומו: עוינו, פשענו וגו' גמר חתימה לכל היהודים (למעט לך, יהודי עאלק) |
|
||||
|
||||
לא בנושא המאמר עסקינן, ולא הוא שיכשיר שרצייך. ולא מניה ולא מקצתיה מטענותיך. שנאה, גועל, בוז, עלבון, ובמיוחד התנשאות, הם תו ההיכר הסגנוני שלך, וזאת מבלי שיהא צורך להתיחס כלל לתוכן דברייך ודעותיך. צריך אדם להיות חסר תודעה עצמית במידה משמעותית כדי לא לראות , איך בכל דיון בו הוא משתתף סגנונו שתואר קודם לכן משאיר שובל וולגרי. אך על כל אלה הייתי סולח לך, כשם שהנני סולח לדוביכורדי, שכן ערב יום הכיפורים היום ויהודי הנני. זו הצדקנות הנוטפת שמן זית באוש שמגדישה את הסאה. |
|
||||
|
||||
במקום להתמודד עם טענות ה'ימין' לגופן הם תוקפים את גופו של הדובר. כך היה מאז ומתמיד, כך הוא כיום וכך נראה שימשיך להיות. ושלא יבלבלו ל'סמול' את המוח עם עובדות וטענות קשות. ייתמו חטאים מן הארץ ובא לציון גואל. |
|
||||
|
||||
האם הקרובים, הידידים, המכרים והשכנים שלך הם "כל היהודים"? אם זה לא טבעי לברך את "כולם"- למה את מברכת את *כל* היהודים? |
|
||||
|
||||
פה זה אתר פומבי, לא אישי, ולכן נהוג ומקובל לברך את כל "בית ישראל" (נוסח זה במקום "יהודים" יותר נוח לך?) |
|
||||
|
||||
ברכי את מי שאת רוצה, בדרך שאת רוצה. |
|
||||
|
||||
מאמר מצויין המציג את טיעוני הימין ומפריך אותם בצורה לוגית ורציונלית. (לא שזה יעזור למי שממילא לא חושב בצורה כזו...) ראוי להתעכב במיוחד על סעיף קטן המצוי שם: יחסי חוטא-מחנך, משום ש"פתרון" כזה כבר הוצע כאן במאמר של יובל רבינוביץ' וחמור מכך, כאלה המחשיבים את עצמם כשמאלנים ראו אותו כאופציה הראויה לשיקול וכדבר האפשרי מבחינה מעשית. |
|
||||
|
||||
נו, מילא. אם זו הדוגמא הטובה ביותר שלך למאמר מצויין המפריך את טיעוני ''הימין'' יתכן שכל העמל היה לשווא. המאמר הזה הוא קש וגבבה פסאודו-לוגיים. אני קצת נעלב מכך שאתה גזר גזרה שווה בין המאמר שלי ליצירת המופת הזו, אבל אין בכוחי לעשות דבר. מעניין מדוע היוצר לא טרח לחתום את שמו. |
|
||||
|
||||
אני לא מבין את השאלה. או שקראת רק את התגובה הראשונה וקפצת או שסתם לא היה לך כח לפתוח פתיל חדש. בכל מקרה בתגובה השנייה לניצן התייחסתי למשקל הסגולי של הקיפוח ותרומתו לעיצוב המציאות. עשיתי זאת בקצרה היות ולא מזמן היה כאן דיון מפותח בנושא. אז כן, העניין קשור *גם* לקיפוח אבל קיימים במערכת גורמים אחרים לא פחות משמעותיים. |
|
||||
|
||||
i think nitzan that we have to consider not only the factors that criate the situation but also does who can change it.
i belive that solving the factor of discrimination is the 1st step 2worth mind-opening of the palastinian sociaty, along side with harsh panishment against violents acts. it's the basic steps becaus mentaly pepole can't change atitude from an ambiant of descrimination poverty and mental poverty. there's so many hidden masseges that caracterised the israeli arabs as outsiders and even enemy (with some justifications) that u wouldnt belive. this non-materialistic factor is also a central one |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |