|
||||
|
||||
אומנם אינני גר בישראל, אך קיימת בקירבי סולידאריות מסויימת כלפי מדינה זו, ולו מפאת העדפתי מאות מונים את ערכיה ותרבותה על פני אלו של שכניה. בברכה א. מאן |
|
||||
|
||||
לא הצלחתי ללמוד על העדפתך את ערכיה ותרבותה של מדינת ישראל מהתגובות שלך עד כה. אשמח אם תוכל לפרט קצת מה בדיוק גורם לך לחוש את אותה סולידריות, ולמה החלטת לחוש אותה דווקא מגרמניה. |
|
||||
|
||||
נילי היקרה, כפי שהבחנת נכונה משלל תגובותיי השונות - אינני נוטה להעדיף ולהעריך אוטומאטית את ערכיה ותרבותה של מדינת ישראל, אך בהשוואה לערכיהם ולתרבותם של הסובבים אותה מלבינים חטאיה כשלג. מכאן למעשה נובעת התנגדותי העזה לתמוך אוטומאטית בנאראטיב הנגדי, רק משום שאיני מרוצה ממעשיה השונים של מדינה זו. שימי לב - אני בהחלט בעד פינוי מלא של שטחי הגדה המערבית, רצועת עזה, מזרח ירושלים - כולל פינויים המלא של התנחלויות השטחים, אך אינני מוכן באף נקודה אחת להתבונן בצד הערבי מבעד למשקפי החמלה. המלחמה האמיתית בו מצוייה ושרוייה מדינת ישראל הינה המילחמה על הנאראטיב בסיפור הולדתה והשתלשלותה של מדינה זו עד ימינו אנו. מדינת ישראל נולדה אולי בחטא, אולי כתוצאה מהתמוטטותם של משטרי הפאשיזם השונים באירופה - אך אין לייחס למדינה זו בשום קונסטלאציה שהיא רצון ובחירה מודעת במיגורם ובגירושם של ערביי ארץ ישראל - ומכאן הוויכוח העמוק ביני לבין היסטוריונים נכבדים כמר פפה, מר מוריס, מר שליים, ואף מיודעינו מר גורביץ. מדוע גרמניה? השמאל הגרמני - יחד עם שלוחותיו הממומנות והמשומנות היטב בישראל - בוחר במודע בזווית הסתכלות מאוד מסויימת בסיפור זה, אשר אותי בפירוש מקוממת. במילים אחרות: אין לדרוש מישראל 'זכות שיבה' פלסטינאית כל זמן אשר אירופה עצמה אינה מוכנה ומסוגלת לממש עם פליטיה היא. בברכה א. מאן |
|
||||
|
||||
מר מאן רב הפעלים, אז אם הבנתי נכון, שהותך בגרמניה היא למעשה סוג של שליחות פרו-ישראלית שמחאה בצדה? |
|
||||
|
||||
גברת נילי היקרה, שהותי בגרמניה נובעת מסיבות אנוכיות גרידא, אשר אינה קשורה כלל לפעילות ו/או שליחות פרו או אנטי ישראלית מכל סוג שהוא. בברכה א. מאן |
|
||||
|
||||
כפי שאמר ישעיהו לייבוביץ': "לא הקמנו מחנות השמדה כמעשיהם במזרח, אבל מה נורא הדבר שאנו נאלצים להציג עובדה זו כמה שמבדיל בינינו ובין הנאצים!" |
|
||||
|
||||
מה עלוב הוא הדבר, כי אף איש מדעי הטבע לייבוביץ נזקק תמידית להסבר ה'נאצי', בבואו להסביר כביכול את מעשי בני עמו היהודו-נאציים לשיטתו. א. מאן |
|
||||
|
||||
מר מאן, אילו לא הייתה פורצת המלחמה, ואפילו נלך שלב אחד יותר - אילו כל אוכלוסית העולם הייתה נאצית, ולא היו בו יהודים, קומוניסטים, וכל שאר שנואי נפשם, סביר להניח שלא היה נרצח אדם אחד, והעולם היה מקום טוב וחביב. מה שמשנה היא לא הפרקטיקה, שכן פרקטיקה מושפעת מגורמים שונים, אלא במה הם האמינו. על כן לטעון שרק בגלל שלא הוקמו מחנות השמדה לא מדובר במדינה יהודו-נאצית, זה מגוחך. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |