|
||||
|
||||
ולטובת מי שלא ראה - מה הוא הדגים שם? |
|
||||
|
||||
פיינמן קיבל טיפ שעליו לבדוק מה קורה לO-RING שמשמש לאטימה של מיכלי הדלק של המעבורת בטמפרטורה נמוכה. הוא גילה שהם נהיים קשיחים ומאבדים את יכולת האטימה לזמן מסויים. מסקנה: קאאאבבוווםם! הוא הדגים את האפקט בוועדה, שצולמה ושודרה לכל דיכפין שוב ושוב. |
|
||||
|
||||
מיכלי הדלק של המעבורת היו אטומים בטבעות גומי. פיינמן הדגים באמצעות כוס מים קרים ואטם גומי קטן (ומול מצלמות הטלוויזיה) כיצד טמפרטורה נמוכה עלולה לפגום בגמישותן, וכתוצאה מכך לגרום לדליפת דלק, ולפיצוץ. וידאו: http://heelspurs.com/zpics/feynman6.rm |
|
||||
|
||||
מכר שלי שמע פעם הרצאה בנוסא הצלנגר, ושם אמרו שהבעיה לא היתה רק בטבעות הגומי אלא משהו הרבה יותר בסיסי- מיכלי הדלק המקוריים תוכננו כך שלחץ פנימי יהדק את הדפנות זה לזה. הטבעות נועדו כאיטום משני ובשל כך עמידותן לקור וכולי לא היתה רלוונטית. בשלב מסוים התיכנון השתנה, וטבעות הגומי נהפכו לקו ההגנה הקידמי במקום למערכת גיבוי. מכיוון שזו עדות מיד שלישית, אני לא יודע כמה זה נכון. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |