|
||||
|
||||
מדוע ההבדל הזה מצדיק את מימון הלימודים על ידי המדינה? |
|
||||
|
||||
המדינה לא מממנת את החוגים הללו. המבנים שבהם נערכים השעורים נבנו ונבנים מכספי תרומות, הם לא מחזיקים מעבדות או מערכות מחשוב יקרות, נרשמים אליהם המון סטודנטים שמשלמים שכר לימוד גבוה כשההוצאות הן נמוכות, שכר למרצים, תחזוקה שוטפת של המבנים וספריה (שמשמשת את כל הסטודנטים ומפיקה גם הכנסות ממבקרים שאינם סטודנטים). |
|
||||
|
||||
המדינה בהחלט מnמנת את החוגים האלו. למיטב ידיעתי, שכר הלימוד שמשלמים הסטודנטים איננו ריאלי ומהווה אולי שליש מהעלות האמיתית. את השאר מממן משלם המיסים. |
|
||||
|
||||
הסטודנט הממוצע בא ממשפחה של משלמי מסים. לכן מגיע לו לקבל משהו בחזרה. מה שאין כן תלמיד הישיבה החרדית הממוצע. |
|
||||
|
||||
בחישוב גלובלי זה נכון אבל ההוצאות אינן מתחלקות בצורה שוה בין הפקולטות השונות. יש פקולטות שמחזיקות מעבדות יקרות ויש פקולטות שלא. החוגים להסטוריה וספרות אנגלית שהוזכרו, לא. בית הספר לרפואת שיניים באוניברסיטת ת''א לעומת זאת עמד לפני כמה חדשים על סף סגירה כיוון שהעלות הריאלית של שנת לימוד שם היא כמאה אלף דולר לסטודנט העניין הוא שלמדינה יהיה קשה להסתדר בלי רופאי שיניים. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |